Onze laatste grote rit

We zijn in Christchurch, de rit was saai, dit stukje van Oamaru naar hier (350 km) is druk voor Nieuw Zeelandse begrippen, en met die regen niet prettig. Hier hebben ze geen zoap.

De regen was hard nodig, want het is hier echt droog, de eerste bosbranden zijn er al, gelukkig niet bij ons maar in Blenheim, 4 uur verder op. Na ons afscheid vanmorgen bij Glendendron farm, hebben we regen gehad tot net voor Christchurch, en hier scheen gewoon de zon. Dat de regen nodig is kun je onderweg goed zien, alle rivieren staan droog en de zomer moet nog beginnen.

Ondanks dat we nu in een stad zitten, hebben we met de hulp van de telefoon (google maps)weer in een keer ons B&B kunnen vinden. We zitten in een luxe wijk van Christchurch dicht bij een Universiteit ziekenhuis in de wijk Merivale, net buiten het centrum. Mooi huizen, zo nu en dan staat er nog een oud huis tussen, maar de meesten zijn helemaal nieuw gebouwd. Ook het huis waar wij nu in zijn. Eerst dacht ik; o jee, nu komen we bij koude kak, want dat zie je hier rijden en lopen, dure auto’s en chique dames.

En we hebben weer geluk, wel het Gooise matras, maar niet een Gooise vrouw, ook al speelt ze golf, en bridge, ze is kei gezellig, we zijn weer echt thuis, hebben al een lekker wijntje met ze gedronken, en ook de husband is een toffe peer.

Voor morgen hebben ze ons al wat leuke ideetjes gegeven om de laatste dag ook onvergetelijk te maken, we gaan s ’morgens naar het centrum, interessant i.v.m. de aardbeving van 5 jaar geleden, ze zijn de stad nu helemaal aan het herbouwen. En morgenmiddag rijden we naar Akaroa op het Peninsula hier bij Christchurch.

We hebben de koffers en rugzakken opnieuw ingepakt, en we hebben plek zat. Nog wat rommeltjes opgeruimd (in de kliko). Nu maar hopen dat ze niet te zwaar zijn, maar ik denk dat het mee valt, als ik Lineke morgen in de stad maar uit de winkels kan houden dan gaat het goed……….

Kees en Rien

Laatste loodjes maar laat ze niet te zwaar wegen anders wordt het bijbetalen. Goede vlucht en tot contact in Nederland met ons in Spanje

Tineke

Een hele goede vlucht terug ?? En tot ziens.

Ria

Mooie verhalen en foto's!
Heel goede reis terug, ik ga jullie verhalen missen!

Lieve groet, Ria

Gerian

Nou meiden het eind weer inzicht. Voor mijn gevoel is het erg snel gegaan. Geniet nog ff van het Nieuw-Zeelandse leven. Drink er nog maar een glaasje op. Maar... Thuiskomen is ik fijn hoor.
Een goeie reis terug.

Jan en Marianne

Hebben Julie verhalen met plezier gelezen !
Goede thuisreis!

corry hansen

Wij wensen jullie een goede thuisreis,leuk dat we jullie zo hebben kunnen volgen

Brigitte

Het was erg leuk om jullie reis te mogen volgen. We wensen jullie een goede reis terug.Succes met weer wennen in ons kikkerlandje.Wel fijn dat de heerlijke gezellige feestdagen eraan komen.
Groetjes uit Nuenen

Lian

Genoten van jullie verhalen, we zien elkaar, goeie reis!

Ria

Mooie verhalen!
Nogmaals heel goede terugreis en wie weet tot horens!
Ik heb ervan genoten!

Anke

Dankjewel voor jullie mooie verhalen............hoor ze ook nog eens graag in het echt.

Behouden vaart zou ik zeggen.........