De laatste dag Troyes

Het weer was prima om eens naar de stad te gaan, Troyes is echt een oude stad, er staat geen pand recht. Je loopt door een smalle steeg van zeg maar 2 meter, en als je dan omhoog kijkt zijn de panden zo scheef gaan staan dat de goten op zo'n 12 meter hoogte tegen elkaar aan staan en soms zelf over elkaar heen. De meeste panden zijn vakwerk panden, je weet wel allemaal houten balken en daar tussen metselwerk.
Het is zondag en dat is goed voor de portemonnee, geen winkel open. Wel een lange smalle straat waar links en rechts terrassen waren, zo dicht op elkaar dat je aan de overkant van de straat kan zien wat er op het bord lag. Zag er gezellig uit, maar wij hadden Bea & Trics mee genomen en dan zit je op zo'n terras niet lekker, liepen meer hondjes rond, en vooral Trics wil zich dan graag laten horen, ordinair hondje, of angsthaas, zeg het maar, maar het is wel een scheetje.
Rond de lunch waren we weer terug op de camping. Het weer was zo lal la, temperatuur was niets mis mee, maar het was flink bewolkt en ook nu weer gerommel in de lucht. Uiteindelijk kwam er een fikse bui en heb ik heerlijk in de regen staan afkoelen, een keer iets anders dan het zwembad of de Seine.
In de loop van de middag knapte het weer helemaal op, en heb ik ook vandaag mijn baantjes "60 stuks" weer heerlijk in het zonnetje kunnen zwemmen. Lineke heeft het water niet aangeraakt vandaag, die heeft haar energie bewaard voor het opbreken van het kamp, want morgen reizen we verder.
Zoals elke dag heb ik weer voor het eten gezorgd, deze keer vrij simpel macaroni, voor twee dagen, lekker makkelijk, morgen immers een reisdag.
Na het eten en de afwas vast alle overtollige spulletjes opgeruimd, zodat we morgen vroeg na het ontbijt ook snel kunnen vertrekken.
En Lineke is van de afdeling opbergen, dus zij heeft alles in de caravan weer een plek gegeven, en er voor gezorgd dat er niets door de hut stuitert tijdens het rijden. Om 20.15 uur waren we klaar en zaten we aan de koffie, zo zie je maar, het is een karweitje van niks, het kamp afbreken.
We hebben geluk dat het niet zo warm is geweest vandaag, kunnen nu met een gerust hart een wijntje drinken en zo... en toch lekker slapen. Morgen weer vroeg op en route naar de Limousin, om precies te zijn Eyburie en wel naar camping Aimee Porcher. En we zien wel of we het halen, niets hoeft, als we geen zin meer hebben om te rijden zoeken we een camping Municipal.
Je hoort het morgen.

Anke

Goedemorgen dames,
al klaar voor vertrek?
Veel plezier en een goede reis, hoop dat jullie nog iets leuks / vreemds meemaken, dan kunnen wij weer lachen als we het lezen????.
Rij veilig en veel plezier.
Groetjes Anke

Hank

Hoi meiden, regen op de grens we gaan straks maar even naar huis. het weer wordt woensdag al weer zonnig, dus oppassen, een wasje draaien en weer terug. Voorzichtig op de weg, lieve groeten

Joopenton

Ja we weten wat het is.....inpakken.
Gisteren en vandaag druk met uitsorteren, uitproberen, repareren en inpakken van auto en caravan
Frankrijk en Oostenrijk verwachten ons
Goede reis en we pikken jullie verhalen onderweg wel weer op.