De woeste kust tot Rincon

Na het ontbijt zijn we in onze dikke oude heerlijke vette Volvo gestapt om weer een stukje eiland te verkennen, gewoon op de bonnefooi.

We zijn de heuvel op gereden, heel anders dan hier in de wijk Kranendijk staan daar veelal armoedige huizen met hier en daar weer een luxe huis er tussen, en twee parken waar alleen maar luxe huizen staan, te koop en te huur. Eenmaal uit de bewoonde wereld, bevind je je aan de ruige kant van Bonaire ,de eastcoast. Op een gegeven moment kun je rechts de verharde weg verlaten en via een zandweg echt bijna tot aan de zee rijden. Het laatste stukje moet je te voet doen, is over een rotsachtig stuk wat volgens mij ooit koraal is geweest, de fossielen zijn er in te zien. OP een gegeven moment zijn we maar niet verder gegaan, omdat bij de hoge golfslag het water ons om de oren spatte, en we niet kletsnat wilden worden van die ene golf die net wat groter is dan de meeste andere.

Terug naar de auto en verder over het onverharde pad richting de Indian inscriptions, dat was voor ons het verste waar we konden komen zonder 4x4, we konden nog tot aan de zee, de zee komt daar in een geul een stuk het land in, die geul loopt dan droog weliswaar nog een stuk door, soms staat daar denk ik ook water, en daar moest je door heen om de weg verder via het onverharde pad te volgen. Die bumpi road wilden we onze oude vriend Volvo 740 niet aandoen. Wij zijn de weg terug gereden tot aan verharde weg, en daar zijn we verder gereden richting Rincon.

De Indian inscription, of in elk geval de rots waar de inscriptions in staan aan de ene kant, en aan de andere kant het ruige gebied van cactussen vond ik prachtig.  Op weg richting Rincon is niet veel te zien. Zo nu en dan zie je een farm, daar lijkt het het meest op, een stuk grond met geiten erop en een hoop zooi, en iets wat het huis moet zijn, en veel oud ijzer!

Rond 11 uur zijn we terug gereden vanuit Rincon,  er is maar een weg richting Kranendijk en dat is dezelfde als waar we over heen zijn komen rijden. We zouden bij Elske haar werk vandaag lekker op de strandstoelen relaxen daar lunchen en lekker zwemmen in zee, die vandaag trouwens ook wat onstuimiger was dan normaal. Elske had ook nog vrij, had vanochtend wel een werkbespreking gehad en zat daar al lekker aan de bar op ons te wachten. Zij had de stoelen al gereserveerd, toch handig een dochter op Bonaire.

Morgen gaan we naar de Mangroven.

Guido

Klinkt heerlijk daar, geniet ervan!

Peter & Erika

Hoi, altijd weer leuk die verhalen... Heerlijk genieten samen, na jullie mooie reis snel afspreken.

Marc

Zijn jullie ook nog in Leeuwarden, culturele hoofdstad van Nederland, geweest? ?

Lineke

Dat was vorig jaar, Marc!???

Marc

Volgens Google Maps ligt Leeuwarden ook op Bonaire hoor... Duhuh?

Lineke

Daar zijn we geweest!! Was iets minder cultureel....?