Lazy Day

Yes, vandaag staat surfen op het programma, een hobby van long time ago.

De wind is krachtig, het water ietwat wilder dan normaal, maar ik ging als een speer, even was het wennen en verloor ik een aantal keer mijn evenwicht, maar mijn wilde jeugd jaren kwamen weer helemaal in beeld. Ik was trots op mezelf en deed extra goed mijn best voor de toeschouwers in de strandstoelen en natuurlijk voor Elske en Jeffrey, die moesten het nog echt leren. Maar ik, ik kon het al, super van links naar rechts over de zee, de wind door de natte haren vloog ik over het water, man man wat had ik een plezier.

En toen werd ik wakker het was pas 6 uur in de ochtend en ik dacht bij mezelf: als het straks net zo gaat als in mijn droom dat heb ik een leuke dag. Het is nog wel vroeg, even plassen en dan toch nog even proberen te slapen, Elske en Jeffrey zijn hier pas tegen 11 uur. Maar zoals gewoonlijk, wakker is wakker dus wat rond getold, linker zij, rechter zij, en toen toch maar mijn bed uit, zou het spanning zijn omdat het toch best wel waait en dat surfen misschien toch wat te lang geleden is.... Hier zeggen ze: het is net als fietsen, als je het eenmaal kunt, dan verleer je het niet meer, ik heb er zin in.

Eerst even wat gelezen en wachten tot Lineke ook wakker was, en rond 7.30 uur kwam ze onder de klamboe vandaan. Lekker eitje gekookt en samen ontbeten. We hadden alle tijd, want ja 11 uur komen die jongelui pas, en die kunnen al wel uitslapen, wij zitten nog te veel in ons oude ritme, al hoewel 6 uur wakker, 5 uur er bij, 11 uur Nederlandse tijd dan zijn ze toch al met het derde examen bezig, ben ik aardig te laat op het werk. Maar zien hoe dat volgende week gaat.

Wij zijn onze tijd wel doorgekomen, zijn nog eens richting de haven gelopen om daar te zien wat er eventueel aan huisjes te huur is voor volgend jaar, want we komen zeker terug, wij zijn verliefd op Bonaire, een prachtig eiland in de zon.

Om 10.45 uur waren Elske en Jeffrey keurig op tijd bij ons, en dan te bedenken dat die gister na het werk nog op stap zijn geweest en pas rond 3 uur in bed lagen, moeten wij niet meer doen, hebben we de hele week last van. Vol goede moed en met veel voorpret want ja, er stond een aardig briesje, gingen we richting het surf strand waar we om 11.30 uur de eerst les zouden krijgen en dan nog een uurtje zelf mochten surfen. Komen we daar aan, zie ik natuurlijk onmiddellijk aan het water en de surfers oei oei dat wordt moeilijk, toch stappen we allemaal enthousiast naar binnen voor de surfles. Afgelast vanwege de harde wind, geen surfen voor dummy's vandaag. Daar gaat mijn droom, dacht ik. Gelukkig ging het vannacht zo goed en heb ik toch een mooie herinnering aan het surfen op Bonaire.

We hebben daar even heerlijk gezeten en ijskoffie gedronken, en toen zijn we naar Foodies gereden, daar waren we nog niet geweest, maar hadden er al wel veel over gehoord. Een kei leuke tent, uit de route van al het andere leuks hier op het eiland, en toch een goede bezetting, dat zegt wat over de uitspanning. En ja, ook wij vinden het een hele leuk plek, toch uitzicht over de zee, in de verte zie je zelfs de surfers, een gezellige tent van binnen, leuk personeel "Nederlanders" en een goed glas wijn volgens de drie anderen, ik drink hier awalimoenschi, of te wel water met verse limoen erin, gewoon in stukken gesneden en heel veel ijsklontjes gecrushed, en een beetje limoensiroop. Volgens Elske doen ze eerst de limoen dan wat heet water met siroop en dan heel veel ijs. Ik vind het lekker fris.

We zaten daar gezellig, het liep al aardig tegen lunch tijd, maar die jonge lui hadden natuurlijk niet om 7.30 ontbeten, dus in plaats van een hele lunch hebben we een schaal hapjes besteld: ook lekker. Na dit feest zijn we naar het centrum gereden, de laatste boodschappen gedaan en de rest van de middag lekker aan het zwembad bij ons eigen B&B; al met al een Lazy day.

Dadelijk nog even naar Windsock bakkie koffie doen bij Elske, morgen is alweer ons laatste dag, de uurtjes tikken nu weg.

Reacties

Reacties

Alice en Marc

Zie je wel dat je het surfen niet verleerd hebt! ? Geniet van de laatste dag op Bonaire????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!