Mooie dag de derde

What a day, what a day, what a beautifull day!

Heerlijk uitgeslapen, gelukkig staat de caravan in de schaduw s'morgens waardoor het lekker koel blijft binnen. Het is al vroeg prachtig weer dus na het ontbijt vlug richting Troyes om boodschappen te doen.
Ik kook de hele vakantie, zodat Lineke ook een vakantie gevoel heeft, dus ik doe ook de boodschappen. Groenten vlees drank stukje Franse kaas en hoppa €60 lichter, ik doe nooit boodschappen en dacht dus onmiddellijk dat de caissière een fout gemaakt had, zo duur, er ligt amper iets in mijn mandje, maar Lineke zei : nee hoor, is altijd zo duur.
Voor vandaag heb ik gekozen: verse kropsla zodat ik Joop sla kan maken. Zegt de meeste lezers niets, maar een enkeling die ook wel eens bij Joop en Ton gegeten heeft weet het onmiddellijk. Eigenlijk is het heerlijke ouderwets klaar gemaakte sla. Lekker met tomaat en ei en veel slasaus, die Joop altijd maakt. Daarbij lekker vlees voor op de Cobb (klein bbq ei) ideaal voor op de camping, en een heerlijk flesje Ackermann rosé brut, mag geen champagne heten omdat het uit de Loire streek komt maar is zeker zo lekker. Stokbroodje er bij en deze chef kok maakt er wat heerlijks van.
Rond de koffie weer terug op het kamp, hondjes blij en wij ook want het is al goed heet. 30 graden volle zon strak blauwe lucht wat doe je dan?? Genieten. Poeleke in poeleke uit, in de schaduw, in de zon. Met de hondjes naar de Seine zwemmen in het snelstromende water van de hier nog kraakheldere rivier, slechts een beekje.
Dan wordt het van zelf16.00 uurtijd voor een biertje stukje stokbrood lekker Frans kaasje, vive la France!!
De warmte blijft lang hangenom 18.00 uurzitten we nog in de volle zon, nog maar eens de poel in, heerlijk afkoelen. De Fransen zijn nog aan het petanque spelen of ook zij bevinden zich in of aan het zwembad, en hier en daar zit een groepje in de schaduw lekker aan de wijn.
Er zijn nog veel Hollanders, bijna alle gasten op deze verenigings camping komen uit ons land. Makkelijk voor mij, hallo gaat beter dan bonjour. Bovendien gaat iedereen gelijk Frans praten tegen je als je bonjour zegt dus zeg ik hallo, en zie ik de Hollanders denken hoe ziet zij dat toch, aan de neus?
Om zoveel mogelijk tot rust te komen ben ik weer aan een boek begonnen, valt niet mee voor een type als ik, want als een boek me niet onmiddellijk grijpt weet ik aan het einde van de bladzijde al niet meer wat ik gelezen heb, ik ben met mijn gedachten dan allang ergens anders. Kan nog niet zeggen of het wat wordt met dit boek, doe mijn best, heb nog niet opnieuw hoeven te beginnen, maar ben ook nog niet ver gekomen. We zullen maar zeggen het was een beetje te heet.
Lineke kan dat de hele dag, als ik haar daar niet vanaf hou met mijn gezever. Zij vindt het wel tof als ik ook lees.
Bijna19.00 uurtijd voor de chef kok om aan de voorbereiding te beginnen.
Eerst de cobble stone aan zien te krijgen, al hoewel ze zeggen in hun gebruiksaanwijzing dat je moet uitkijken, er kan een steekvlam ontstaan bla bla bla, is het voor mij de enige ergernis van het hele ding. Eenmaal de vlam in de pan is het geweldig. Gelukkig hebben we dat eendje uit ons vakantie steunpakket dus even rustig zitten kijken naar het heen en weer wiegen en waggelen van het solar eendje en de rust was wedergekeerd, totdat Lineke die net niet champagne opende met een knal en er minstens een glas van dat kostbare heerlijke vocht de lucht in spoot.... Vlug weer voor het eendje diep ademhalen en de stress weg puffen en vooral niet zeggen:moet je mij laten doen, maar ik geloof dat ik dat toch heb gezegd.
De Joop sla is toch een beetje Marijke sla geworden, al hoewel hij verdacht veel weg had van die van Joop, enkel de avocado die ik toegevoegd had was het verschil, heerlijk.
Op de cobb de spies gebraden en daarna de warmte gebruikt voor het verwarmen van het afwaswater en nu brandt hij nog heerlijk als kampvuur. Zeg maar eens dat hij niet multi functioneel is.
Zittend bij het kampvuur genieten we nog heerlijk van de rust die het intreden van de nacht ons biedt hier op dit prachtige plekje ergens in het bos langs de Seine in Verrieres.
Welterusten.

Reacties

Reacties

Els

Lijkt wel vakantie!!!

corry hansen

Veel plezier

Joop en Ton

Ja ja zozie je maar weer, goed voorbeeld doet goed volgen....
Een verbetering in jullie prachtig verhaal........bij ons thuis maakt ons Ton de Joopsla.....
Fijne vakantie verder
Groet
Joop en Ton

Rien en Kees

Jullie vermaken je dus wel maar je had voorlopig nog niet naar Frankrijk gehoeven het is hier ook bloedje heet. Zelfs gisteravond in Zeeland tot half tien buiten gezeten op ons balkon. Vanmiddag nog even naar het strand en vanavond bbq op de camping bij ?Rick en Henny op de Zandput waar het helemaal niet druk is

Peter & Erika

Wij waren vorig jaar nog op de fiets in Troyes...super mooi die vakwerkhuizen. In Sant Pere Pescador kunnen wij het ook volhouden....wij leven zoals jullie. Beetje luieren, lezen en zeker op tijd eten en drinken natuurlijk. Erg leuk om jullie te volgen zo. Fijne vakantie...en blijven schrijven hoor. X

Anke

In gedachten ben ik bij jullie.............zie het in ieder geval allemaal al voor me. Zeker de begroeting op de camping en het poeletje in,poeletje uit..lezen,niet zeveren ;)
Wij hebben het hier ook erg warm, zitten in Nunspeet dit jaar, maar mij hoor je niet klagen.........heerlijk die zon op je lijf.
Ik neem aan dat je niet zevert als je schrijft dus veel schrijven dan maar ;) . Velen genieten van je verhalen.
Hele fijne vakantie en de groetjes aan Lineke. XX

HANK

Gezellig om te lezen, zo'n verslag. Het doet ons deugd dat we in elk geval één goede keus hebben gemaakt voor het steunpakket. Hier hebben we ook 30 graden, bbq etc. maar we zijn toch een btje jaloers... La douce France is toch anders dan Hi Ha Holland. Veel plezier en rust, meiden.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!