De Kip

De kip is het haasje, poe poe wat was dat lekker.
Zo als elke ochtend tot nu toe zijn we vanmorgen ook weer opgestaan met een strak blauwe lucht en een stralende zon, die achter onze caravan langzaam boven de bomen uit komt.
We hadden vandaag een luie takken dag, zo zou Gerian dat noemen. Wat klungelen, van tijd tot tijd even lui in de zon liggen en bij oververhitting de verkoeling van het zwembad weer op zoeken.
Ik wat sporten en wat extra baantjes zwemmen, maar ook ik merk dat ik een jaartje ouder word, ben al geblesseerd. Heb in het vakantie steunpakket gekeken, maar heb niets kunnen vinden wat mij weer laat lopen als een kievit. Loop nu als een waggelende eend. Last van mijn rechter heup. We lossen elkaar daar mee aardig af, gelukkig hebben we een stok bij ons.
Gisteren hebben we bij het boodschappen doen ons laten verleiden door een kip, misschien was het wel een haan.
Ik had in het kookboek van de Cobb een heerlijk gerecht zien staan gerookte kip in bier, en dat wilde ik uit proberen.
Daar de hele kip 2 uur moest garen hebben we wel wat later gegeten dan normaal, met het gevolg dat we nu tijdens het schrijven van dit verhaal nog aan het uit buiken zijn, en de koffie maar langzaam naar beneden zakt langs de net verorberde kip. Hij was zo lekker!!!!
De Cobb heeft naast zijn vuurkorf een kookring, daar moest het bier in. Gekozen voor een wat voller biertje, Grimbergen blond. De kip goed gekruid met peper en zout, en met veel kerrie.
De kip in een aluminium bakje gezet met de aardappeltjes er naast, en het bakje op de basis plaat van de Cobb en toen het ei gesloten.
Tijdens het kook/ rook proces hebben we ons moeten inhouden om niet telkens te kijken, op een enkele keer na is dat aardig gelukt.
De mooie strak blauwe lucht heeft plaats gemaakt voor wat sluier bewolking, er zijn zelfs wat druppels gevallen, kermis in de hel.
Op afstand hoorde we wat gerommel, maar de echte buien en het onweer hebben ons op gepaste afstand gepasseerd. Hier bleef de temperatuur ruim boven de 30 graden.
De 2 uur zijn voorbij gevlogen, zoals elk uur als het vakantie is. En daar zaten we dan onder ons luifeltje eindelijk een keer niet in de brandende zon, "hing een prachtige wolk voor die door de zon zo'n mooie gloeiende rand krijgt" lekkere verse sla, glaasje rosé, en die kip..mmmmm..
En ja we hebben te veel gegeten hij is namelijk helemaal op, vannacht maar lijnen, dat is makkelijker dan overdag.
De afwas is aan kant, het is nu21.15 uuren al donker, ik loop (waggel) nog een keer naar voren, alleen in het clubgebouw is WiFi en drinkwater en dat neem ik dan ook maar gelijk mee, kunnen we water bij de wijn doen, zonde!!! We drinken het maar bij de wijn.
Vive la France

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!