Lamme takken weer

Het is lamme takken weer, wel lekker maar je onderneemt niets.

Nou vind ik dat op zich helemaal niet verkeerd, tot nu toe vermaak ik me goed ik verveel me nog niets, en als de verveling toe slaat kan ik altijd nog al die wasknijpers aan de andere kant versieren. Of zoals meer gasten hier in de Vezere
gaan staan vissen naar forel, lekker op de Cobb.
Tot nu toe vermaak ik me met het gewoon hier zijn, even rustig genieten van deze mooie plek, lui zijn, en niets hoeven, helemaal zen, pokopoko zo rustig van binnen ben ik bijna nooit, er is altijd wel iets waar aan ik me erger, maar hier in deze vrije natuur word ik helemaal een met de omgeving, en dat geldt ook voor Lineke.
Daar waar zij thuis altijd maar heen en weer rent van de was naar de afwas en dan weer boodschappen doen koken en al die andere beslommeringen, zelfs als we even rustig aan de keukentafel thee drinken, staat ze op om weer wat te klungelen, kan ook zij hier helemaal zen zijn: ik geniet alleen daar al van.
Het terrein is hier behoorlijk heuvelachtig, een ronde lopen is een klus, maar dat doe ik toch zo af en toe omdat ik dat heerlijk vind, even een praatje hier en een praatje daar, even zwemmen in het meertje, kan ook in de Vezere maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen, Bea & Trics wel. Tijdens mijn wandeling kwam ik bekenden tegen, van onze vereniging in de Moer, hoe ze heten ben ik vergeten, maar ze komen uit Lith en staan naast Ton en Ria in de Moer.
Ook zij hebben hier een prachtig plekje gevonden: staan bij het meertje ook wat hoger met ook een subliem uitzicht op de vallei. Volgens mij zijn ze in trainingskamp voor de clubkampioenschappen boulen, want dat hebben gisteravond tot laat staan doen op de boule baan naast de kantine.
Als ze er straks weer zijn vraag ik of ze me dat spelletje ook leren, tot nu toe heb ik ze dat op alle campings nog met veel plezier zien doen, en volgens mij zou het ook wel wat voor mij kunnen zijn.
By the way, we hebben een klein probleempje met de auto, we merken er nog niets van maar hij geeft steeds bij het starten de melding versnellingsbak service vereist, en omdat de garantie bijna afloopt vinden we dat vervelend.
Bij de aanschaf van deze Volvo hebben we juist de versnellingsbak een extra beurt laten geven omdat daar na 180.000 km soms de eerste problemen ontstaan. Het schijnt dat je dat kunt voorkomen door de versnellingsbak (automatische versnellingsbak) te spoelen. Alle olie er uit en al spoelend nieuwe olie er in flushen noemen ze dat. De melding versnellingsbak service vereist zou dus eigenlijk niet moeten kunnen. We hebben dit probleem voor gelegd bij de garage in Cuijk, Oostendorp Toyota, per mail, en onmiddellijk een zeer bevredigend antwoord, we moeten even met de auto naar een Volvo dealer hier in Frankrijk om hem uit te laten lezen of het geen kwaad kan en zij betalen de kosten. Top garage Oostendorp Cuijk.
Morgen maar eens even op zoek gaan hier in de buurt, zal Brive of Tulle worden, wordt vervolgd.
S'avonds koelt het goed af, minimum in de nacht 14,15 graden, dat betekent heerlijke nachten, en s'avonds een trui aan als we buiten naar de sterren hemel kijken, want tjonge jonge wat een sterren staan hier, bij ons natuurlijk net zo veel, maar hier heb je geen strooi licht in de wijde omgeving,dus zie je alle sterren goed, magnifiek.
Nu lekker biertje drinken, straks lekker wijntje bij het eten, en wie weet nog een potje boulen.
Doei..

Reacties

Reacties

Els

Ook wij zitten nu na 21.00 uur binnen. Maar gelukkig kunnen we nog buiten eten.
Fijn dat jullie zo Genieten met een grote G.

Hank

Naast Ria en Ton staan Clarien en Kees. Het is hier nog steeds goed weer de zon doet haar best en 's avonds gaan de kleren aan. De zon staat laag waardoor er sneller schaduw is en we meer moeten schuiven met onze stoelen waardoor we goed in beweging blijven.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!