The day van the Bay of Islands

Van morgen al vroeg opgestaan zodat we de boot niet zouden missen.

Om 8.45uur moesten we ons melden bij het kantoor van de rederij Great Sights om ons ticket in ontvangst te nemen. Gisteren allemaal al geregeld door de camping eigenaar.

Daar natuurlijk keurig op tijd aangekomen, zo zijn wij nou eenmaal, dus we moesten we wel een tijdje wachten. Eindelijk kwam er een grote boot aan, en de dame achter het loket had ons verteld het is een witte boot, je wordt niet geroepen op naam dus gewoon aan boord stappen.

Op een afstandje was de boot grijs, niet onze boot zeiden we, maar dichter bij leek de boot toch echt wit. De schipper “een vrouw” liep even naar het loket om een pakket af te geven, en zei tegen ons I’ll be back soon, wij dachten nog nou ze is al aan de late kant maar vooruit we wachten nog wel. Enkele minuten later was ze weer terug stapte aan boord en wij er achter aan. Gelijk naar het bovenste dek zodat we alles goed kunnen zien. Daar komt de schipper, May I have your ticket please, dus ik geef het ticket, wat denk je, zitten we op de verkeerde boot! Maar goed dat de boot die we moesten hebben echt verlaat was, anders hadden we alsnog de boot gemist…..

Eenmaal aan boord van de juiste boot hebben we enorm genoten, alles zat ons mee.

• Prachtig weer
  • Geen golven
  • Heel veel dolfijnen
  • Gezellige Engelse vakantie reizigers om ons heen, met gids

Hoe leg ik dit nu aan jullie uit; om te beginnen is de Bay of Islands geweldig, de uitzichten naar alle kanten als je eenmaal op zee bent zijn fantastisch waar je ook kijkt zie je een prachtig eiland uit de zee op stijgen, op sommigen staan wat huizen, deze hele eilanden zijn dan privé bezit. Andere zijn weer open gesteld voor publiek en op sommigen mag er zelf gekampeerd worden. Het water van de Bay is helder blauw, alleen dat is al prachtig, en dat wordt nog mooier als er dan tientallen dolfijnen in zwemmen, en dat was vandaag zo. 3 uur duurde onze mini cruise: tot aan Montukokako (Hole in the rock) zijn we gevaren, op de teugweg nog even drie kwartier onze benen mogen strekken op een van de eilanden, allemaal prachtig en nauwelijks te beschrijven. Eenmaal terug in Russell was het weer aan het betrekken, dat was ook voorspeld, dus wij hadden zo iets van: nou als het dan toch geen mooi weer is rijden we vast een eind richting Auckland want vanaf maandag willen we het zuidelijk deel van het Noorder eiland gaan doen, het grootste deel met de meeste bezienswaardigheden, er komt dus nog wat!! En morgen is er mooi weer voorspeld en kunnen we eventueel een dag genieten in een bay.

Voor vertrek eerst nog even boodschappen doen zodat we wat te eten hebben als we later op de dag bij een camping aan komen. Zoals altijd betalen met de creditcard, maar helaas 2x geprobeerd, declined, nou dan maar contant betalen maar wel vreemd, toch.

Nou weet je, we gaan even flappen tappen want stel dat hij het straks ook niet doet hebben we geen contant geld. ING pas declined, ABNA pas declined andere ING pas declined: we snappen er niks van. Zouden ze nu de boel hebben geblokkeerd dat is k want het is weekend, voorlopig geen bank te bereiken. Wij naar een wifi spot plaats kijken of we wat kunnen zien, want stel je voor, niets vreemds te zien, nou dan gaan we gewoon rijden we hebben nog wel wat cash, komt wel goed.

Gekozen voor de snelle route terug richting Auckland, met als doel ergens in de buurt van Wentforth een bay te zoeken waar een camping aan is. Vlak voor we er waren wilde Lineke toch nog even proberen of ze nu echt geblokkeerd was of wellicht een storing in Russell, en gelukkig hier deed alles het weer normaal, toch lekker, echt een opluchting, Lineke was er maar stil van.

We hebben een moordplek, we staan pal aan het strand hier, in ons busje hoor je de zee het strand op rollen, wat zullen wij slapen vannacht, als die kiwi’s ons ten minste niet wakker juichen vannacht. Om 5 uur begint de finale van het rugby worldcup, De All Blacks tegen Australië (de Wallabies) geloof ik.

Ria

Lieve meisjes!

Mooi verhaal weer! Zie het precies voor me, jullie op de verkeerde boot, enz.....
Zou er ook ingetrapt zijn hoor. Prachtig met die dolfijnen om je heen in die blauwe zee.
Geen flappen kunnen tappen....erg herkenbaar en Lineke, geloof me, ik zou er ook heel stil van worden als ik zover weg was....Gelukkig eind goed, al goed!
Lekker samen verder genieten, ik geniet mee!!
Lieve groet, Ria

Willem W

Hallo dames.
Mazzel dat jullie geen duikboot hadden gekozen.
Veel plezier verder.

Rien en Kees

zijn net aangekomen in Beaune en de office manager zei wacht even ik moet de finale zien tussen Nieuw Zeeland en Australie. Dus ook hier dicht bij jullie. Wat jammer dat jullie niet doorrijden naar cap reina. Maar denk erom Roturoa mag je echt niet missen. zeker een optreden van de maori's en de heet waterbronnen en de stank neem je maar voor lief. Je ziet we volgen jullie. Veel plezier en maak veel foto's

Lima

Nee Rotorua gaan we niet missen maar we moeten keuzes maken.

hans & els. peter & erika

Lieve Lineke en Marijke. Betaal in geval van nood met een glimlach, mocht dat problemen geven mag je Hans bellen. Het kan even duren want wij zitten in Eastborn........het is super gezellig. . Geniet samen. Groetjes van ons xxxx