De Coromandel

2 November (sorry trouwe lezers dat jullie gister niks te lezen hadden)

Van Miranda Holiday park naar Athenree hot springs dwars door de Coromandel, adem benemend.

Vandaag waren wij in een paradijs, de route die we gevolgd hebben om er te komen was al een beleving op zich. We hebben gekozen,( moeten we steeds, we kunnen nu eenmaal niet alles zien in 5 weken,) om dwars door het Coromandel forest park te rijden over de Tapu coroglen road, fantastisch.

Alleen al rijden door dat park, recht en links prachtige bossen hier en daar verre uitzichten over weides die weer in een bos overgaan, kleine watervallen en stroomjes die je langs de route begeleiden op weg naar Rapaura watergardens.

En dan ineens houdt de verharde weg op wordt onze weg een gravelpad, langs de kant staat een bord met Mahara sculpture park and pottery, klink uitdagend, dus wij van de weg af een pad op dat ons naar boven leidt, het busje kon het net trekken zo stijl was het pad, en langs het pad verschenen al de eerste sculptures.

Eenmaal boven werden wij verrast door de schoonheid van het park. We volgden de pijl die ons eerst bracht bij een klein huisje waar een grote spaarpot stond met de tekst entrance one gold coin, we hebben betaald met een $2 stuk en zijn aan de wandeling begonnen. Het was een 20 min. durende bos wandeling vol verrassingen, op de top van de berg hadden we een uitzicht op Kauri bomen en prachtige boomvarens. De route weer naar beneden ging over een moerasbrug richting de Bromeliaweg (zijn prachtige planten, die oma vroeger in de vensterbank had staan) tot op het open gebied van het park waar in het labyrinth, en de stenen cirkel was.

De functie van een steen cirkel weet ik niet, en zij ook niet, want de tekst die op de paal bij de ingang stond luidde vertaald; De precieze functie van een stenen cirkel zal altijd openstaan voor speculatie en debat. Het was in elke geval een bijzondere plek waarin je makkelijk wegzakt in een vorm van meditatie.

Het hele park staat vol met sculpturen, prachtig. We hebben in de galerij nog even met de eigenaresse gesproken hebben, die al dit prachtigs in 30 jaar zelf heeft ontwikkeld.

Onze volgende stop was de watergarden, ook heel mooi met een prachtige waterval, maar eerlijk is eerlijk: die sculpturen bos wandeling was mooier, alleen niet zo commercieel, en dat is de watergarden wel, hier was een prachtige smaakvolle lounge waar je heerlijk koffie kan drinken en kunt lunchen, en ze vroegen een behoorlijke toeangsprijs…. Tijdens onze wandeling daar kwamen we op het pad naar de waterval 2 Helmonders tegen, die bij ons in het vliegtuig zaten, zo’n land vol keuzes, maar je ziet wel: veel maken dezelfde keus.

We zijn het gravel pad verder af gereden, was toch een eind, wel 40 km en vaak maar breed genoeg voor 1 auto, maar gelukkig niet druk. 3 auto’s zijn ons op het pad tegemoet gekomen. Het was wel prachtig dwars door het bos. Eenmaal weer on the road 25 ging het wat vlotter richting onze volgende overnachtingplek.

Athenree hot springs: ook hier waren weer echte warmwater bronnen waar we heerlijk in hebben gedobberd om de lange rit, vooral de hobbel rit, weer van ons af te laten glijden.

Anke

????

Anke

De vraagtekens in mijn reactie slaan nergens op, ik had een omhoog gestoken duim ingetoetst.
Leuk bezig dames,echte avonturiers; )

Kees en Rien

jullie maken dat we heimwee krijgen. In dat Miranda zijn wij ook twee keer geweest. Lekker in de pool geniet maar lekker verder

Annemieke

Wat heerlijk weer! Heb nu al zin de foto's.

xx

Lian

Wow, heimwee naar Nieuw Zeeland ;-

Ria

Mooie verhalen, jullie genieten.......
ik geniet van jullie verhalen en foto's!

Lieve groet