Drop off the campervan

Heerlijk uitgeslapen, zijn dus niet op tijd uitgecheckt, we hadden een Brabants kwartiertje extra nodig, maar om 10.30 uur waren we on the road again. Op naar Wellington, geen lange rit vandaag, dus tijd zat, om 15.00 uur worden we pas verwacht in de B&B die we geboekt hebben.

Goed en wel weg komen we langs een markt, veel bedrijvigheid dus hup, busje aan de kant en even kijken, grappig een braderie achtig marktje met nieuwe en oude rommeltjes door elkaar, wel allemaal rommeltjes, verbaas me over het feit dat er zoveel mensen op afkomen. De winkels zijn ook open, en Lineke wil nog even pinnen. Doet dat ding het weer niet, nu denken we dat het ligt aan de bank, sommige banken accepteren gewoon die kaarten van ons niet, iets verder op was nog een bank, met veel meer kaarten die ze accepteren en daar deed onze kaart het wel. Er is dus blijkbaar verschil in banken.

Toch nog even een winkeltje in: weer een outlet, nu van Katmandoe, ook een outdoor shop, hebben we nog een afritsbroek gekocht voor mij, een wandelstok voor Lineke en twee handdoeken, van die hele dunne lichtgewicht doekjes van 50 cm bij een meter, heel praktisch, ze nemen heel veel vocht op en zijn in no time droog, en ze wegen niets.

On the road again en nu door naar Wellington, de enige stop die we nog doen is om te tanken, want we moeten het busje vol inleveren. Hebben we weer wat; Gelukkig heeft een bediende voor ons getankt, anders hadden ze ons niet gelooft.

Lineke gaat afrekenen stond er $107,24 loodvrij op en $41,05 aan super op de bon, vreemd denkt Lineke die gelukkig altijd even op de bon kijkt. Marijke, kijk eens op de pomp zegt ze, hoeveel het is, ik braaf weer naar buiten en roep 54 liter $107,24. Zie je wel zegt ze, dan heb ik te veel betaald, de kassa bediende keek een beetje raar want ja die kassa is gekoppeld aan die pomp en dat was toch echt getankt. Ik naar buiten en vraag aan die bediende wat ze getankt heeft, die zei :de lady says 91 en ik zei: yes but the note says you have also premium getankt. No no I didnt, waarop ik haar mee naar binnen loodste om dit even aan de caissière te vertellen. Wat is er nu gebeurt, degene voor ons heeft niet afgerekend, bij ons zou je dan volgens mij niet kunnen tanken, hier blijkbaar wel. Het was nl. een pomp waar je met je pinkaart kon tanken, maar ook assistentie kon krijgen van een pompbediende, en die liep op het juiste moment bij onze bus. Toch mooi 41 dollar teruggekregen….

Wellington ging goed, alhoewel er aardig wat verkeer op de weg was, heeft Lineke het weer perfect gedaan, vanmorgen hadden we de route al opgezocht, althans het stuk in de stad, via google maps kaart op de telefoon, maar onderweg hebben we geen internet, dus hebben we er foto’s van gemaakt en kon ik aan de hand van die foto’s Lineke naar de juiste plek leiden, helemaal super.

In eerste instantie hadden we bedacht we rijden eerst naar onze B&B en laden onze spullen uit, gaan dan de bus inleveren en lopen terug naar de B&B. Omdat we aan de vroege kant waren zijn we wel langs de B&B gereden, om te kijken waar het was, en toen naar het inlever punt om te kijken waar dat dan is. Linke bedenkt dan, we kunnen vragen of ze ons naar de B&B willen brengen, is toch lastig lopen, we moeten die berg over, aan km. 2,5 valt het wel mee maar ja die berg. En wat denk je: geen probleem, ze hebben een shuttle bus die naar het vliegveld gaat die brengt jullie ook wel even naar de Marine parade. Mooi geregeld van Lineke!!!!

Nou ik alle onze spullen in de koffer van die 7 zitter: koffer ram vol, moet er nog een stel mee, die moeten naar het vliegveld. De chauffeur, die niet gezien heeft dat ik in gepakt had doet de kofferbak open, had je dat gezicht moeten zien, die zal wel gedacht hebben, die gaan nooit meer naar huis, dat andere stel had een koffer en een klein rug zakje, zo kan het ook zei ik tegen Lineke.( Zij kwamen uit Sydney, en waren 1 week in NZ geweest…) Gelukkig was de auto ruim genoeg om die koffer van hen op de achterbank te vervoeren.

Aardige jonge man die chauffeur, kwam uit Engeland en leefde al een paar jaar als traveller hier, maar het verlengen van zijn working permitt werd steeds lastiger, hij werd te oud voor traveller. En het droppunt van de bus en het vliegveld liggen in de buurt van onze B&B, dus we waren er zo, iets te vroeg maar dat was geen probleem. 3x de trap op voordat al onze spullen boven waren, gelukkig hebben we een grote kamer, we kunnen ons nog bewegen tussen de koffer en rugzakken door.

Het is hier weer prachtig, het huis waar we in zitten is een heel groot huis in Engelse stijl gebouwd 100 jaar oud. Het uitzicht is geweldig, jammer dat de elektriciteits draden van het huis naar de straatpaal hier voor het raam door lopen, anders was het prachtig geweest. Kennen wij niet meer he die draden in de lucht, nou hier wel hoor. Nadat we de boel een plek hadden gegeven, hebben we ons omgekleed om eens een flinke wandeling langs de beach te maken, 35 min. verder op is een strand tent, daar gaan we eten. We hebben nog niet geluncht, laat ontbeten, en het is te vroeg voor diner, dus hoe zal ik het noemen: geen brunch maar lunchdiner, het was in elk geval lekker en zeker voldoende tot morgen vroeg. Lineke heeft al weer bekeken via google wat we allemaal kunnen doen, ze heeft de postboot besteld voor woensdag middag, leuk gaan we de fjorden door, post en boodschappen brengen: ben benieuwd. Maar eerst morgen hier in Wellington naar het museum, schijnt heel leuk te zijn.

Peerke

Ik had wat achterstand, maar ben nu weer bij. Ben eigenlijk wel jaloers,...................blijven genieten girls !!

Ria

Wat maken jullie veel mee.....
Leuk om allemaal te lezen!
Heel veel reisplezier, meisjes, ik geniet nog steeds mee...

Tinekearwert

Vooral museum doen ,is zeer de moeite waard.

Erika

Wat leuk om jullie verhalen te lezen.....en wat heb ik al mooie foto's voorbij zien komen, ik ben benieuwd naar de rest. Lieve groetjes en nog heerlijk een paar weken in het vooruitzicht!!!! Genieten dus.