On the road again.

What a day, what a day, what a beautifull day, uiteindelijk…..

Na een moeilijke start, konden we toch om plus minus 10.30 uur vertrekken richting Murchison. De start was alles behalve relaxt, we konden om 9 uur de auto ophalen en volgens Lineke bij Europcars, dus wij naar Europcars. Alhoewel wij geboekt hadden bij Pegasus en een mail bevestiging hadden van rent a car Nieuw Zeeland, wist Lineke zeker dat we bij Europcars moesten zijn, want van Pegasus had ze een mail gehad dat Europcars het overgenomen had.

Niet dus. Bij Europcars kenden ze geen Mrs.van den Broek, sterker nog, ze wisten dat Pegasus failliet was en zij hadden daar wel boekingen van overgenomen, maar niet in Picton, of we dan wel op het juiste adres waren, zij hadden in Blenheim en in Wellington alle boekingen van Pegasus immers overgenomen. Ja, zei Lineke, ik heb een mail bevestiging gehad afgelopen zondag nog, dat ik hier in Picton de auto kan ophalen om 9 uur.

O, zei die ,,hele aardige dame achter de balie” dan staat daar waarschijnlijk een boeking nummer op, heeft u die mail nog. Ja, zegt Lineke op mijn iPad, maar die heb ik nu niet bij me, die ligt in het appartement… ik voelde het al weer aan komen, ik moet terug lopen naar ons appartement om de iPad op te halen, 10 min heen 10 min. terug in een wandel tempo, nou dan maar joggen, kan ik gelijk wat frustratie er uit rennen dacht ik….

Hield het natuurlijk geen 20 min vol , maar al met al was ik toch binnen het kwartier met de IPad terug. De mail van afgelopen zondag zat er gelukkig nog in, alleen stond daar geen telefoon nummer op en geen adres waar we de auto moesten halen, ja, in Picton.

Bij Europcars snapten ze er niets van, ze kenden rent a car Nieuw Zeeland niet en vonden het vreemd dat er zo weinig informatie op die mail stond. In de mail stond wel een link naar de website, maar wij waren niet op internet, dus konden we die mail ook niet openen, en als zij de website intoetsten kwamen ze bij Jusy, daar hadden wij ons campervan bij gehuurd, dus daar moesten we zijn volgens deze aardige dame. Nee, zegt Lineke, dat staat er helemaal los van: zijn twee verschillende boekingen. Nou dan toch maar op internet via de Android telefoon van die aardige dame, die wij als wifi konden gebruiken. Toen kwamen we op de site van rent a car Nieuw Zeeland, met adres en telefoon nummer. Dat personeel van Europcar krijgt van ons een 10, ze gingen voor ons bellen en ja, bingo, daar stond ons autootje al een half uur op ons te wachten, niet eens zo heel ver van Europcars vandaan, 10 min lopen ongeveer.

Ruim 30 min zijn ze voor ons bezig geweest! Hoe kunnen we jullie bedanken vroegen wij… Met de volgende keer boeken bij Europcars!! Nou dat doen we, en we vertellen aan al onze vrienden dat julliezo’n geweldige bedrijf zijn: bij deze.

Autootje prima, alles past er ruim in, nu moet ik nog ge-reset worden zodat ik weer kan genieten, want o o wat een stress, ze zeggen wel eens: die heeft een kort lontje, nou ik had er geen meer, compleet opgebrand maar niet ontploft omdat die dame zo rustig en heel aardig was, en Lineke niet verkeerd reageerde op mijn ongenoegen, ik geloof dat ze nu de gebruik aanwijzing van Marijke van den Broek van buiten kent, is toch ergens goed voor geweest de cursus mindfullness…. Voordat we bij Havelock waren, voelde ik me weer helemaal zen. Ongeveer 50 km verderop, valt mee toch….

De route die we rijden leidt ons door geweldige bergen, prachtige uitzichten links en recht van de weg, zo af en toe een dorp of stadje, en dan in eens weer dat bord, next gas station 100km.

Daar gaan we weer: 100km niemands land, prachtig, en ja, brandstof genoeg. Onderweg een keer gestopt op een rustplaats langs de weg, overal zijn er van die leuke plekken, staat een picknickbank en zelf een BBQ. bij deze, maar geen toilet, althans niet dat wij zagen.

Nou zegt Lineke ik moet toch, plas wel even langs de rivier (zo’n beekje dat achter de parkeerplaats door liep) Oké dacht ik, kan ik ook, wij dus een beetje van het pad af net niet met de voetjes in het water van de beek, prima plek trouwens, lopen we terug staat daar rechts onder een boom een DIXI, Lineke ging nog even kijken of hij ook open was, en jawel hoor, maar hij stinkt wel zegt ze, nou dan hadden wij een beter plekje.

De route wordt weer vervolgt, en overal waar we rijden is het prachtig, maar vooral leeg, wat een ruimte hebben ze hier, je komt zo af en toe een auto tegen, en van die prachtige vrachtwagens, dus ik heb er weer een paar voor mijn verzameling gefotografeerd.(Haha)

In Nelson hebben we boodschappen gedaan, ook daar was het prachtig, ligt weer aan de zee, dus weer een mooie haven. Morgen gaan we naar Nelson lakes national park, pas echt genieten van de schoonheid van dit gebied. En overmorgen naar Kahurangi national park, het niemandsland verkennen.

Onze nieuwe accommodatie is weer top, mooie plek dicht bij de Buller river, daarom heet het Riversong cottages.

Reacties

Reacties

Kees en /rien

Was weer lachen bij dit verhaal. ja je bent in een dunbevolkt land aan de andere kant van de wereld met toch wel wat andere leefwijze. Maar waar jullie nu rijden is heel mooi. Vergeet niet bij nelson naar het noorden te rijden. mooiste deel van het zuider eiland. het is maar een tip

Brigitte

Er was eens ........Geweldig verhaal met gelukkig een goede afloop.

Ik liep een paar dagen achter dus ik ga snel verder lezen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!