The lake day

De hele dag prachtig weer, lekker lang geslapen in een goed bed, even getut, dus alles op z’n elf en dertigst, heerlijk. De zon was er eerder dan wij vandaag, dus lekker buiten in de tuin ontbijten in het zonnetje.

Vandaag stond een rit gepland naar lake Rotoroa, nu hoor ik jullie denken, daar waren ze toch al, nee daar waren wij nog niet, wel bij lake Rotorua op het Noorder Eiland, je weet wel daar waar het zo vreselijk naar zwavel stonk (rotte eieren). Nou, waar wij vandaag waren ruikt het heerlijk naar verse natuur.

Prachtig, fantastisch, beautifull, ik kan het juiste woord er niet voor vinden, maar dat we de hele weg weer hebben zitten genieten is een feit. Van de eigenaressen hier hadden we een mooie route gekregen, echt weer zo’n route door het niemandsland, de weg was voor het grootste gedeelte onverhard, we moesten zelfs tot 3x toe door het water rijden. Ik geloof dat we op de hele weg geen 4 auto’s gezien hebben, maar wel 1 hele grote vrachtauto op het eerste stuk, moesten we even voor aan de kant, een stof: we konden gewoon even niks zien, gelukkig stond de wind goed zodat het stof snel van de weg af boven de wei hing.

De ongerepte schoonheid van de bomen die allemaal in bloei staan, verse naalden aan de dennenbomen, fiddle heads aan de varens, het jonge vee gewoon los op het pad, fantastisch, de beek die praktisch overal langs heel pad met ons mee stroomt, soms links en dan weer rechts van ons, met hier en daar een flinke stroming, raften, kanoën zijn dan ook een van de sporten die ze hier veel doen. Nr drie kwartier pracht en praal het toetje, lake Rotoroa, er is zelfs een dorpje met de zelfde naam, staan 5 huizen, je zal maar de gelukkige zijn die hier mag wonen in de wildernis, maar binnen het bereik van andere dorpen en steden. Wel een dag voor uittrekken als je naar de stad wil, maar op en neer naar het dichtstbijzijnde dorp kan wel in een halve dag.

Het lake wordt goed bezocht, allemaal komen ze even kijken naar dit prachtig stukje natuur, op het water is niets te doen, uiteindelijk komt er een jong stel met een kano op de auto die gaan het lake op, roeien helemaal naar de andere kant, overnachten daar in een hut en komen morgen weer terug. Er zijn ook wandel routes, in alle maten van 10 min. tot 7,5 uur, en die lange zijn dan ook voorzien van hutten om te overnachten. Wij kiezen voor een korte wandeling want wij willen ook nog naar lake Rotoiti. En struikel niet over die namen, dat doe ik al de hele tijd.

De natuur hier rond dit prachtige meer is adembenemend, de zon valt zo nu en dan zo prachtig het bos in en verlicht de toppen van de bomen zo mooi, vooral omdat al die verse twijgen er nu aan zitten is er een verscheidenheid aan kleuren, bijna onvoorstelbaar groot.

Aan het meer hebben we onze stoeltjes uitgeklapt, je weet wel die dingen die aan mijn rugzak hingen toen ik gepakt en gezakt van de ferry stapte. Toch niet voor niets gekocht en mee gesjouwd, want nu we met de auto reizen komen ze goed van pas, evenals die koelbox.

Wijntje een heerlijke wrap (van morgen zelf gemaakt) en daar zitten de dames aan het meer te lunchen, een klein nadeel, het stikt hier van de steekvliegjes, van die hele kleintjes, dus lang zitten we niet.

Op naar het volgende mooie plekje, ook weer een rit van drie kwartier, maar nu over een verharde weg, de motorrijders onder de lezers van ons blog zouden genoten hebben op deze route, prachtige bochten berg op berg af en dan met dit uitzicht hier: wouw.

Tijdens deze rit hebben we elkaar beloofd dat we onmiddellijk weer beginnen met sparen om zo snel mogelijk terug te kunnen en dan voor minimaal 2 maanden. Ook lake Rotoiti is prachtig, hier is een mooie natuur camping, met een toiletgebouw waar je zelfs kunt douchen, een soort keuken, echt mooi. En betalen doe je in een envelopje, en die stop je in een betaalpaal. Dat kan hier dus allemaal, en het ziet er super schoon uit. Hier was de mogelijkheid om het meer op te gaan met een watertaxi of een kano, maar dat willen morgen ook al gaan doen in Motueka, als het weer het toelaat gaan we morgen met de auto richting het noorden tot Motueka en daar vandaan met de watertaxi naar de Golden Bay.

Nadat we nog even van de zon genoten hebben, en onze lunch verder hebben genuttigd, zonder steekvliegen, zijn we weer terug gereden naar onze cottage, toch een rit van zo’n 70 km. Het weer is mooi gebleven tot zonsondergang zodat we buiten hebben kunnen eten, zalig.

Els

Smullen hoor! Jullie enthousiasme is aanstekelijk. Begrijpelijk dat jullie terug willen. Misschien als jij met pensioen gaat Marijke? Of kun je zolang niet wachten?
Maar....nu zijn jullie er dus...... Genieten maar. X

corry hansen

Wij genieten in gedachten met jullie mee,van de leuke verhalen.

groetjes corry en wim

Ria

Wat zijn jullie aan het genieten, dat moet ook!
Leuk verhaal weer en ik geniet nog steeds mee!
Lieve groet, Ria

Brigitte

Jullie beschrijven alles zo mooi ,echt leuk om te lezen.

Tineke.

Ik geniet van jullie verhalen. Die kleine vliegjes heten sandfly's, steken als een gek. Groetjes????