Naar Te Anau,

Het weer viel een beetje tegen vandaag, vanochtend regen, gelukkig bij het inpakken van de auto even niet, (want met al die tassen en de koffer naar de auto sjouwen zou ik kletsnat zijn geworden) en warempel: de zon scheen toen we aan de tocht van 245km begonnen.

Nu lijkt dat niet veel, maar hier met al die passen is het een heel eind. In de auto was het prima, wel veel wind en die voel je wel in zo’n Mitsubishi Colt, hij rijdt prima, maar het waaide vandaag zo hard dat de strippen op de voorruit er los van gingen zitten, drie keer moeten stoppen om die weer vast te zetten, Lineke was bang dat de vooruit er anders uit zo waaien, ik niet, ik dacht alleen dadelijk waaien die strippen er echt af….!

De stad Queenstown lag vandaag aan onze route, we zijn er geweest, maar voor ons te druk, gewoon een stad, leuk als je steden trips doet, maar dat doen we niet.

Wij zijn wel uit de auto geweest in Arrowtown, een historisch goudmijn stadje vol met oude gebouwen, zoals een postkantoor, een oude goudsmit, erg leuk om door heen te lopen. We hebben er heerlijk koffie gedronken met worteltjes taart, ''vies he'' maar het was wel lekker!!

Net zo als al die andere reisdagen hebben we vandaag weer volop genoten van prachtige uitzichten geweldige meren allemaal verschillende landschappen, wat is het toch een fantastisch land. Voor al diegene die nog eens een grote reis willen maken, raad ik Nieuw Zeeland aan.

Er wordt hier momenteel het meest verdiend aan toerisme, meer als aan de landbouwsector, wat vroeger de main business van Nieuw Zeeland was. Van al de auto’s, ook al zijn dat er niet veel die wij onderweg tegen komen is 75% een camper of een huurauto. In een stad of dorp is dat minder, daar rijden de locals ook, maar on the road wint de toerist zeker.

We hebben ook hier in Te Anau ons verblijf weer eenvoudig kunnen vinden, een simpele kaart brengt ons overal waar we zijn moeten, een TomTom heb je hier niet nodig. Ook dit Motel voldoet weer aan de verwachtingen, een zit slaapkamer, een keuken en een badkamer, prima.

Ze hebben hier voor ons geboekt voor morgen, we worden om 7.00 uur voor de deur opgehaald en gaan naar de Doubtful Sounds, en we zijn om 16.00 uur weer terug, een lange dag dus.

We rijden met de bus naar Manapouri, dan gaan we met een cruiseboot het meer over naar West Arm, dan stappen we weer over op een bus, die brengt ons over de Wilmot Pass door een rainforest. Dan krijgen we een drie uur durende tocht met een catamaran motercruiser over de Doubtful Sound, en hetzelfde weer terug. Ik ben weer helemaal gespannen alsof ik op schoolreis ga, als ik maar kan slapen straks. Ik hoop dat ik morgen weer een beleving op papier kan zetten……..spannend!!!

Ria

Wordt een spannende, maar avontuurlijke dag morgen!
Geef je maar over en geniet!
Veel plezier!
Lieve groet, Ria

Rien en Kees

Te anau zijn we ook geweest. Daar was s iddags de high tea voor de dames met de hoedjes. Van daar uit zijn wij naar de millfojrd sound geweest. Dan kom je onderweg hele bijzondere vogels tegen. Maar genienten jullie he want het schiet al op. Steden moet je je niets van voorstellen Ga maar lekker de natuur in

Gerian

Nou oma van Kooten het gaat je goed af!!
En Marijke je hebt een leuke schrijfstijl

Geniet nog even want de tijd vliegt evenals dat vliegtuigje, voor je het weet is het voorbij en ben je weer thuis.

Groeten Gerian

Tineke

En de spierpijn viel mee blijkbaar?