En Route dag 1

En Route

Nadat we gisteren de caravan bij de dealer hebben opgehaald, die er een mover en " je leest het goed"electrische pootjes heeft onder gezet zijn we vertrokken.
Rond 11.30 uur richting Heusden Belgie waar onze Belgische vrienden Hilde en Jos wonen. Twee jaar geleden ontmoet in Frejus, en sindsdien zo nu en dan gezellig contact mee. Deze keer uitgenodigd op een feestje. Met de caravan een ritje van 2 uur.
Daar aangekomen onze nieuwe speeltjes even uitgeprobeerd, eerst met de auto de caravan achteruit de oprit op gereden, verhard met split is voor de mover toch een klus, alleen de verfijning met de mover gedaan, resultaat; hij stond strak naast de heg.

Zo goed als waterpas zetten met het neus wiel, en als de wielbasis nu ook redelijk waterpas staat, dan doen de electrische pootjes de rest. Heerlijk zo'n luie wijven caravan.
Het feestje was top, gelukkig viel de drank (cava)deze keer goed, bier kan ik beter niet drinken, dat gist door..... Lineke is een grote meid, altijd fit de volgende dag.
Heerlijk geslapen rond 8.30 uur aan de dag begonnen: eerst rustig wakker worden, Hilde had voor een voortreffelijk ontbijt gezorgd, zeg maar brunch, heel de dag niet meer aan eten gedacht.
Rond 11.45 uur vertrokken richting Troyes, en we zien wel hoe ver we komen. Het weer was echt Hollands, en voor diegenen die dan niet weten wat voor een weer; REGEN.
Bij Signy-L'Abbaye hadden we er genoeg van en zijn we gestopt op een camping municipal, iets ten noorden van Reims, morgen nog 200 km en dan zijn we in Verrieres en dat ligt bij Troyes, leuke verrenigings camping aan de Seine, zijn we vorig jaar ook een paar dagen geweest, en omdat de weers verwachtingen heel goed zijn de komende dagen, vinden we dat een mooie plek, zon en stromend water, klein strandje aan de oever van de Seine die daar nog een stromende beek is met zuiver water.
Eenmaal op de plek geinstalleerd, onder het genot van een klein biertje, (een moet kunnen zonder gisting) hebben we ons onderdrukte verlangen om dat pakje onder ons bed met de letters: vakantie overlevingspakket geopend. Gekregen van bezorgede mede kampeerders van ons thuis terrein, met het nadrukkelijke verzoek dit pas te openen op de eerste camping.
Nou willen jullie natuurlijk heel graag weten wat er in zit, we zullen elke dag een presentje onthullen.
Deze bezorgde mede kampeerders, hebben uit ervaring een met zorg geselecteerd pakket samengesteld, zodat bij heimwee, iritatie, tegenvallende hitte dan wel vochtigheid wij ons toch goed blijven voelen.
Nu hebben jullie vast een beeld van wat er allemaal in deze overlevings box zit.
Tot morgen.

Ria

Ja, ik ga jullie weer volgen, meiden! Vorige keer ook van genoten! Veel plezier, fijne vakantie, ik blijf lezen....

Els

Zou alcohol iets met vakantie te maken hebben?
Klein biertje... Wijntje valt goed..
Nog even en jullie gaan ook aan de halve liters, wedden om een biertje?

Kees en Rien

Leuk weer jullie verhalen en belevenissen te kunnen volgen. die site moet je ons ook eens leren voordat we straks voor vier maanden vertrekken. groet van ons

Ton en Ria

Leuk dat we jullie zo kunnen volgen. Hoe zit het met die 100 dagen Marijke?Proost.

Corry Hansen

Leuk om jullie zo te volgen,rij voorzichtig,en geniet van iedere dag groetjes Corry en Wim

Anke

Leuk om je verhalen weer te mogen lezen. Heel veel plezier en geniet samen. Xx

Brigitte

Fijne vakantie en wij veel leesplezier.