Dag 2 En Route

En Route

De dag begon nog wat bewolkt, maar voor dat we de sleurhut aan de tractor hadden zitten kwam de zon al weer langzaam achter de wolken vandaan.
Het kamp hadden we snel afgebroken, de luifel hadden we ivm. de regen en een snel afkoelende avond maar niet opgezet, dus enkel in de caravan de spulletjes vast zetten zodat die niet door heel de wagen heen stuiteren, daarna de pootjes omhoog "slechts een druk op de knop" en de auto er voor, fertig, wij kunnen weer en route.
Tegen 10 uur rolden we de camping af richting Troyes via de groene route. We hebben vakantie willen niet harder rijden dan 100 km per uur dus zijn wij van mening dat we op de peage route niets te zoeken hebben. Die laten we links liggen en soms ligt hij rechts.
Na 2 uur door een prachtig landschap te hebben gereden (gisteren hadden we de lapjes deken op het wegdek) vandaag er naast. Afwisselende graanvelden in het geel met suikerbieten in het groen, keurig in blokken, glooide het langs de weg, van dorp naar dorp. We zijn op een parkeerplaats langs de weg, bij ons noemen ze dat een pechstrook, gestopt om even te pauzeren. De hondjes Bea & Trics even uit de bench, pootjes strekken wat drinken en een plas doen, en wij hetzelfde.
Wij zaten er prima in de berm op onze Love Seat, maar de combinatie stond toch wel dicht langs de weg, telkens als er een vrachtauto passeerde stond de boel te schudden. Volgende keer toch maar een veiliger plekje zoeken.
Tom Tom weet ook hier weer prima de weg, soms is hij ons even kwijt, soms probeert hij me een straat in te laten rijden waar ik niet in mag, maar al met al is het een geweldig ding.
Via kruip door en sluip door straatjes in van die leuke dorpjes zijn we toch in Verrieres aangekomen, we kwamen wel van een andere kant als vorig jaar, gelukkig zagen we net op tijd de ingang van de camping. Om de bocht te maken rechts richting de camping poort moest ik wel via de linker berm aan de bocht beginnen, maar met Lineke als bij rijder is dat geen probleem. Hup even de auto uit en als ervaren klaar-over het verkeer stil gezet en daar kon ik dwars de weg over om de over haakse bocht naar rechts te maken, gelukkig in een keer goed.
We zijn er klok slag half 2, prachtig weer, mooi op tijd, dus we hebben een leuk plekje kunnen vinden om ons camp voor de komende dagen op te bouwen.
Natuurlijk met een beetje stress want er is altijd wel iets vergeten, kleinigheidje: de receiver. Wat betekent dat, in het kort: geen TV. Is dat erg, nee lezen en een spelletje doen is zeker zo leuk.
Maar om tot rust te komen na al het zoeken hebben we uit ons steun pakket het solar eendje genomen dat in de zon heen en weer wiebelt als in een meditatie, ik werd er weer helemaal zen van.
Tot morgen.

Gerian

Hoe lang blijven jullie daar? Wij vertrekken zondag richting Spanje. Misschien zien we elkaar ergens
Fijne vakantie???? Gerian

Gerian

Mijn smiley is omgezet in vraagtekens

Corry Hansen

Leuk verhaal weer

Hans

Hardstikke leuk om te lezen dat jullie het net zo naar je zin hebt als wij als je aan het reizen bent.
Els en ik lezen jullie reisverslag met veel plezier.
Blijf schrijven dan kunnen wij lekker mee genieten.
En je weet wat mijn credo is: carpe noctum
Veel plezier !!!