Het ochtend gloren

Het ochtend gloren

Ik probeer te omschrijven wat ik nu ik hier heerlijk in de ochtend zon op mijn love Seat zit te ontbijten, zie. Het is na seizoen, en dat is in dit gebied, wat bij de mooiste van Frankrijk hoort maar nog niet zo toeristisch is, al goed te merken op dit terrein, een aantal hectares groot, zijn op dit moment 17 kampeerplaatsen bezet, wat een rust, ik vind het heerlijk.
Kijken en luisteren naar de natuur.
Het uitzicht is ver, over een glooiende weide die door de schaduw van de bomen zo nu en dan van kleur verandert, kijk je tegen een rij bomen aan. Vermoedelijk loopt daar een pad of een weg. Omdat de zon achter die bomen schijnt zie je die rij ook helemaal in silhouet getekend door de schaduw. De ochtend dauw stijgt langzaam op, en dat zie je gebeuren: als je net boven de grassprieten uit kijkt zie je daar beweging in de lucht. De spinnenwebben in de dauw zijn een prachtig gezicht in het hoge gras, maar ook die zie je verdampen tot dat ze niet meer zichtbaar zijn.
De geluiden die ik opvang, zijn variërend, ik hoor koeien loeien, maar zie ze niet, tot dat er in de verte tussen die bomen rij in eens een aantal staan te grazen. Ik hoor vogels tjilpen en ik hoor het tikken van ons solar eendje, die staat ook hier weer heerlijk in de zon.
Mijn rust word verstoort door het ratelen van een boormachine, wat verder op is iemand de pootjes van zijn caravan aan het indraaien, ik probeer om me niet te laten verleiden om daar naar te kijken in plaats van de prachtige natuur om me heen.
Lineke maakt van de onrust gebruik om even tegen mij te zeggen dat ze de afwas gaat doen....
De andere camping gasten ontwaken langzaam ook, er komt beweging en meer geluid, ik moet mijn uiterste best doen om de geluiden van de natuur te blijven volgen en niet de omgeving geluiden, dit vergt een uiterste concentratie.
Met mijn ogen dicht bijna mediterend hoor ik kraaien kraaien,hoor ik volgens mij ook krekels in het gras, hoor ik zo nu en dan een vlieg brommen, en dan in eens sloffen door het gras.
Ik open mijn ogen en daar komt Lineke aan gesjouwd met alle afwas en ook nog eens 2 flessen water, ik schiet haar te hulp, pak snel de spullen over en stop mijn ochtend meditatie op deze super plek, van mij mag elke dag zo beginnen.

Reacties

Reacties

Ria

Jij hebt geen meditatie meer nodig, Marijke!! Dit voldoet! ;-)

kees en Rien

Vanaf texel volgen wij iedere dag julie soms meditatieve verhalen. leuk te horen dat jullie zo genieten. doen wij ook op De cocksdorp op Texel

Jüri

Wat lijkt Frankrijk toch veel op de Parelmoer. Koeien, kippen etc. Alleen het solar eendje hebben we niet. JALOERS.

Els

Mooi!
En dan moet de dag nog beginnen....
Vol verwachting.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!