We gaan weer door

We gaan weer door!!

Na een week gebivakkeerd te hebben op een van de mooiste naturisten terreinen van Frankrijk vinden we het tijd om naar een nieuwe plek te gaan. Deze keer kiezen we voor het onbekende, een voor ons nieuwe camping in de Vendee,
Camping Le Colombier, een 4 Sterrencamping.
Het is 290 km rijden dus weer een flinke trip.
Volgens Tom Tom doen we er 4,5 uur over: niet over de auto route.
Vandaag de boel weer bevoorraad, het kamp afgebroken zodat wemorgenochtendniet hoeven te wachten tot alles droog is van de dauw, kortom: we zijn er klaar voor.
De laatste dagen geen verhalen meer geplaatst, omdat we lui waren, we hebben hier niet veel gedaan, alleen maar genoten van het prachtige weer, de uitzichten en de rust.
De dagen zijn voorbij gevlogen. De laatste week gaat al weer in, al hoewel we nog eigenlijk 2 weken hebben, zorgen we er voor dat we zaterdag weer op de Moer zijn, zodat ik weer thuis kan zijn voor Elske want maandag de 12de begint de school weer echt, en nog een week rund um Hause is natuurlijk ook niet verkeerd.
We zijn zeggen en schrijven 2x van de camping af geweest, en 2x om boodschappen te doen.
Vandaag hebben we dat gecombineerd met een bezoek aan Pompadour.
Pompadour is een paarden dorp, met een groot slot met daar om heen een prachtig park, en het dorp heeft een draf en ren baan, en een groot springparcours met natuurlijke hindernissen. Alles draait er om de paarden sport.
De weg er naar toe is de Richard Leeuwenhart route, vernoemd naar........ leuke route om te rijden.
De wasknijpers zijn inmiddels aan twee kanten beschilderd, maar verder hebben we niets nodig gehad uit ons vakantie steunpakket, bij ernstige verveling zou ik nog kunnen gaan bellenblazen, maar ik geloof niet dat het zover komt.
De rosé smaakt goed, we nemen nog een slaap mutsje of 2 en dan lekker slapen, zorgen dat we fit zijn voor morgen. Hopelijk gaat alles goed, met de auto, de versnellingsbak moet nog, maar zolang de melding service vereist is met een oranje uitroepteken hebben we geen paniek, dat wordt anders als het een rood uitroepteken word. Voor de zekerheid trekken we de caravan morgen niet zelf uit het dal waar we instaan, maar doet Hans, de eigenaar van de camping, dat met zijn Jeep, die mag 3200 kg trekken: speciaal aangeschaft om zijn gasten weer naar boven te halen, want dat valt voor de meesten niet mee, er zijn er te veel die de heuvel niet opkomen. Voor ons zou dat geen probleem moeten zijn, maar ja, voorkomen is beter dan genezen, die melding staat er vast niet voor niets.
Morgen vroeg zet ik dit verhaal pas online, geen zin om nu nog naar boven te lopen, voor de WiFi.
Jullie horen het wel of we aankomen in de buurt van Niort......

Hank

Hoi meiden, jullie zijn nu op weg. Nog een heerlijke week met waarschijnlijk meer zon dan hier op de Moer. Wij gaan straks naar huis. Vrijdagmorgen vroeg gaan we naar Verona 4 dagen naar Lennaert en Laura we kunnen bij hen logeren. En het is daar warmer dan hier. We zien elkaar waarschijnlijk ergens volgende week. Lieve groeten