Le Colombier

We zijn op camping Le Colombier

We zijn rond10.00 uurweggereden vanuit Pingrieux naar St. Martin en nog een heleboel er achter aan, zeg maar ergens onder Nantes.
Nadat we de laatste spullen, de stoelen en de tafel "we moesten tenslotte nog kunnen ontbijten buiten" ook in de caravan hadden zitten hebben we de afstandsbediening van de mover en de pootjes voor de dag gehaald. Leuk speelgoed, super handig.
We stonden op een plateau gemaakt op de helling, maar natuurlijk nooit waterpas. Nu stelt de caravan zich zelf redelijk, maar dan moet je met het neus wiel zorgen dat de lengte zo goed als waterpas staat, en natuurlijk de breedte ook. Om te zorgen dat de breedte redelijk waterpas staat hadden we een wiel op een verhoging gereden, en met een pneumatische krik waterpas gezet. Toen op de knop van de afstandsbediening op pootjes omlaag gedrukt en hup daar staat het spul strak waterpas. Dit kunstje hebben we vanochtend achterstevoren herhaald. Op de mover van de verhoging gereden nadat we de krik er onderuit hadden en netjes gedraaid zodat Hans met zijn Jeep makkelijk kon aankoppelen.
De Jeep trok het spul in de lage gearing zo omhoog, fluitje van een cent, en boven hebben we er onze eigen auto voor gezet.
Ook buiten de camping moest onze auto nog even hard werken 100% gearing stond in het display toen ik de helling op reed richting het dorp, maar het kwam goed, de auto heeft het weer prima gedaan.
Ook nu zijn we weer via de groene route gereden en ook deze keer verliep het prima. Mooie route door dorpjes en stadjes, al hoewel we vaak om de stadjes heen geloodst werden, waarschijnlijk maar beter ook. Het laatste stuk schoot niet zo op, allemaal smalle frut weggetjes door de middel of no where. Natuurlijk weer om de 2 uur even pauze gehouden, beentjes strekken, wat eten en drinken en weer door.
Om 15.45 uurstonden we met ons spul voor de receptie van de camping, achter een kip caravan van Nederlanders die net voor ons arriveerden. Lineke naar binnen, die spreekt Frans, en ik de hondjes verzorgen. De jonge dame achter de balie sprak vloeiend Nederlands, Lineke zei dan ook, o Nederlander, waarop de dame zei, nee France, nu had ze wel een Nederlandse moeder, en was ze twee talig opgevoed, toch handig.
Al hoewel deze camping nog goed vol staat, konden we nog uit verschillende plaatsen kiezen.
Voor aan het begin van de camping is de honden uitlaat plek, en het leek ons wel makkelijk als we daar dicht bij staan, dus daar staan we. Het eerste veld naast de honden uitlaat.
Om er te komen was wat minder handig, eerst keren bij de receptie, de kip eerst, en daarna wij, dat ging nog, en toen terug over het pad naar het laatste padje rechts. Hier in zei Lineke, waar op ik zei dat kan nooit, die draai kan ik niet maken, achteruit wel maar vooruit niet.
Het pad waarop ik reed was ook niet overdreven breed, maar ik schatte in dat ik achterwaarts de draai wel zou kunnen maken, onderleiding en begeleiding van mijn top bijrijder moet dat lukken. En het lukte, paar keer steken want rechts moest ik kort langs een dikke boom, om links niet te veel takken tegen de caravan te krijgen van de andere boom, maar Lineke overzag dat allemaal prima en gaf op tijd aanwijzingen.
Het verliep allemaal super wantom 17.30 uurwaren we klaar, stond het kamp, lag de kip te braden in de Cobb, en hadden wij een biertje.
Van de camping hebben we nog niet veel gezien, doen we morgen. Het is een hele andere camping als waar we vandaan komen, dit is meer een camping camping, veldjes en caravans op een rij. Waar wij staan valt het mee, de meeste kiezen de plaats dichter bij het centrum van de camping, bij het zwembad, de sauna en de fitness in de buurt, wij bij het honden uitlaat veldje.
Over honden gesproken: hier niet ver vandaan is vast een kennel, want honden geblaf en gejank hebben we al volop gehad, ze zijn nu net stil maar om de haverklap begint er een en de rest in koor er achter aan. Dus voor de rust hoef je hier niet te zitten. Als dat zo blijft zijn we zo weer en route.
Geen internet nu dus morgen vroeg even naar de receptie lopen om het verhaal online te zetten.
We hebben nu al besloten door te rijden veel te veel herrie hier vertel het straks.

kees en Rien

Dat kennen we vanuit Spanje. Daar hoor je ook hele dagen honden blaffen bij de campings. dan maar iets anders opzoeken. Zijn daar campings genoeg. Hier op texel na dag regen weer prachtig weer. Laatste dag morgen naar huis