200 km verder op en dichter bij

200 km verder op en dichter bij

Nou, we hadden het ineens gehad met de herrie.
Komen we uit het paradijs der rust, en belanden we op een camping dicht bij een honden pension waar slechts als de wind verkeerd staat "volgens het meisje van de receptie" je de honden hoort janken en blaffen. Nou de wind stond verkeerd.
Tot overmaat van ramp begon in dat zelfde dorp iemand te zagen, het leek wel een zagerij want het hield niet op. Daar waar we eigenlijk net tegen elkaar gezegd hadden we blijven in elk geval nog 1 nacht zodat we deze camping kunnen beleven, keken we elkaar aan, en de blik was al genoeg. We gaan, zeiden we in koor.
Een uur later was de boel aangekoppeld en klaar voor vertrek. Richting Rouen en we zien wel hoe ver we komen.
In eerste instantie wilde Tom Tom ons behoorlijk om laten rijden met een boog, via La Roche-sur-Yon en Nantes naar Rennes en dan richting Rouen. Toen we dat door hadden hebben we Tom Tom een nieuwe route laten berekenen, en die leek in elk geval een stuk gerichter. Korter was hij in elk geval. Achter af weet ik wel waarom Tom Tom ons 150km om wilde laten rijden, nu hadden we de rotonde route, gemiddelde snelheid was denk ik hooguit 55 km per uur. Het schoot voor geen meter op. Zo nu en dan weer door een mooi stadje en dorpje, soms wilde Tom Tom me een straatje in sturen waar de caravan niet in past maar afijn we hebben het weer gered en schade vrij.
Na de lunch had ik er niet zo veel zin meer in, wat zand in de ogen, moest nog al vaak geeuwen, en eigenlijk had ik wel genoeg rotondes gezien. Toen stond daar een bordje langs de weg, camping!!! Ik zei tegen Lineke ziet er hier leuk uit dit stadje " Durtal" aan de Loire" groot slot, de Loire loopt dwars door het stadje, redelijk toeristisch hier genoeg te zien en te doen. O, zei Lineke, kunnen hier ook stoppen, ik vind het wel genoeg, nou ik ook.
De camping hadden we zo gevonden, ook die ligt aan de Loire, mooie camping,net sanitair redelijke plaatsen, ook aan de rivier, en daar staan we dan netjes tussen de haagjes, uitzicht op het water, en weer die rust, heerlijk. Het heeft maar 1 nadeel: het is een kleren camping, als ik me morgen vroeg nou maar niet vergis, en zo in mijn Eva kostuum naar buiten stap.....
We hebben al een mooie wandeling gemaakt, je kunt hier kanoën, in de omgeving is genoeg te zien en te beleven: hier blijven we even hangen. Het weer wordt vanaf morgen weer hot, 31 graden, en dat is geen weer om en route te zijn, maar wel om te kanoën, dus wie weet.
We zijn nog zo'n 600 km van huis, willen dit weekend toch wel thuis komen voor Elske. Ik denk dat we woensdag vroeg weg rijden en weer een paar honderd km opschuiven of we gaan pas aan het eind van de week en dan in een keer, maar dat doen we dan over de auto route.
Tot morgen."

Reacties

Reacties

Els

Die maximale vrijheid is toch fantastisch! Geniet nog lekker van de laatste dagen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!