Durtal

Morgen naar de kust, of toch maar niet.

in de buurt van Boulogne-s-Mer heeft Lineke nog een camping gevonden aan de kust, kleren camping, ruim 400 km rijden, Ik wil liever naar een FKK nu het nog steeds zulk mooi weer is, gepland staat La Chenaie(club des Naturistes Rouennais)
Na kortstondig overleg besloten om ons aan ons plan te houden. Scheelt een stuk rijden.
En vanaf Rouen kunnen we zaterdag best thuis komen.
Hier aan de Le Loir, een zij tak van de La Loire, hebben we twee volle dagen genoten van prachtig weer en een mooie omgeving. Durtal is een mooi middel eeuws stadje, waar je alleen maar oude en hele oude panden ziet. Het valt me sowieso op dat de Fransen meer hechten aan oudheden dan wij, je ziet hier eigenlijk geen nieuwbouw, daar moet je echt naar op zoek.
De Camping is niks mis mee, ook al is het een kleren camping (kleren aan) en zijn de douches dus hokjes, het is hier schoon en wordt goed onderhouden. Voor de tijd van het jaar is er nog reuring genoeg. Veel Campers met Hollanders, Britten, en Fransen en zo nu en dan een caravan. Er staan hier grote huurtenten en chaletjes voor de verhuur, en zelfs daar zit nog het een en ander in. Gisteren kwam er een invasie aan jonge mannen: auto's vol koffers op het dak, wel een stuk of 5,6 vermoedelijk druivenplukkers die hier op de camping verblijven. Weet het niet zeker maar geloof dat ze uit het Oostblok komen, seizoen arbeiders. Vanochtend rond 8 uur zijn ze vertrokken en ik verwacht ze elk moment terug. Het is nu 17 uur nog stik heet 31 graden. A daar komen ze aan, een E op de nummerplaat dus Espagnol, Spanjaarden.
Vandaag met de auto de omgeving verkend, en naar de markt geweest in Tiercé zo'n 20 km hier vandaan. Lineke heeft voor het eerst op zo'n markt een bak paella gekocht, eigenlijk durft ze dat nooit, bang dat het niet goed is, maar we waren vroeg, er werd goed gekocht bij die kraam dus zei ik doe maar, eten we dat van middag op dan is het zeker goed. Het was heerlijk bijna net zo lekker als die van Hank.
Als ik er een keer tegen aanloop koop ik me ook zo'n grote pan waarin ik voor de hele familie paella kan koken. Ziet er zo lekker en gezellig uit, ga ik bij Hank op kookles....????
Na de lunch hebben we de route voor morgen bekeken, vast de Tom Tom ingesteld eerst naar de kust, later toch naar Anneville- Ambourville ten westen van Rouen.
Lekker lui in de zon gelegen althans geprobeerd, veel te heet dus in de schaduw. 17 uur is de tijd waarop we het geoorloofd vinden om een biertje te drinken dus dat doen we nou, eten hebben we al gedaan, "paella" dus met een kleinigheidje kom ik er straks vanaf. Vanavond het kamp weer opbreken zodat we morgen op tijd kunnen rijden, want ook morgen is het weer redelijk kwa temperatuur en overwegend zonnig.
Tot morgen.

Reacties

Reacties

Els

Jullie zijn helemaal uitgerust. Hoop dat de terugweg vlotjes verloopt. En dan..... loopt de agenda weer vanzelf vol. Ik spreek uit ervaring.
Gelukkig hebben jullie weer genoeg na te genieten straks.
Maar eerst nog lekker op het gemakje aan doen. X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!