En route naar Anneville-Ambourville

Het ging voortvarend!!

Voor 9 uur waren wij en route, zodat we ook vandaag nog konden genieten op camping La Chenaie. De groene route richting Rouen bracht ons weer langs mooie dorpjes en zo nu en dan door een stad.
In Le Mans was Tom Tom even de weg kwijt, of hij wist een short cut dwars door het centrum, wij vonden het niet zo'n goed idee van Tom, en eigenwijs als we zijn negerden we zijn opdracht toen we weer Alencon op de borden zagen staan, zijn we die gewoon weer gaan volgen. Tom heeft ons nog een aantal maal verzocht te keren, maar ook dat was voor ons geen optie. Nadat we hem eerst een poosje genegeerd hebben, heeft Lineke hem opnieuw ingesteld, en toen was hij het gelukkig met ons eens. In de rit zaten een aantal behoorlijke colletjes zelfs van 8%, gelukkig voor ons was dat een afdaling.
Onder weg in een dorp even geparkeerd bij de Boulanger voor een vers stokbroodje, we pasten net tussen 2 auto's in, wel in een banaan stand, beetje in de weg, maar zelfs de vrachtauto's konden er langs. Voor het wegrijden eerst een stukje achteruit om achter de auto voor me uit te kunnen komen, en weer en route.
Net als alle andere ritten ook nu na 2 uur gestopt om je weet wel allemaal weer even te doen, nog even onder de motorkap gekeken, omdat ik vond dat de auto weer zo slecht trok, vooral vanuit stilstand vals plat wegrijden, lijkt een beetje op in de verkeerde versnelling weg rijden, en volgens mij is het dat ook. Soms schakelt die automaat dus gewoon niet goed terug. Niet dat ik er nou zoveel verstand van heb, of er überhaupt iets aan zou kunnen doen, ik controleerde alleen maar op eventuele versnellingsbak olie lekkage, dat zou dan een logische verklaring kunnen zijn.
Hoe dan ook, na de pauze was het probleem weer verholpen, hij reset waarschijnlijk het systeem als je opnieuw opstart, lijkt wel Windows 10.
Om 13.15waren we voor de gesloten poort van de camping in Anneville-Ambourville te westen van Rouen. Nou komt dat bij FKK terreinen wel vaker voor, zodat niet Jan en alleman zomaar komt gluren bij de buren. Soms moet je dan een nummer bellen en soms is er gewoon een deurbel. Hier was een deurbel, en een brief ook vertaald in het Nederlands, je lacht je rot. Zal er morgen een foto van maken. Maar hoe dan ook, het werkte niet de poort bleef dicht. Nou dan even bellen, in het FKK boekje het nummer opgezocht, klopte dat nummer niet, nou dacht ik staan we dan midden in het bos minstens 500 meter een bospad in gereden van 3,50 meter breed, wij zijn 2,50 dat word een klus hier weer achter uit. En toen na 20 min. we zaten net op onze love seat, zo van dan gaan we eerst nog maar lunchen, dat zijn ze hier waarschijnlijk ook aan het doen, ging de poort ineens open. Een man op de fiets, vrolijke echte Hollander, die ging boodschappen doen, ja zei hij jullie hebben geluk dat ik nu toevallig boodschappen ga doen, want er komt nooit iemand de bel doet het niet. En die vrijwilligers hier zijn oude mensen die horen niet zo goed denk ik, want ook op jullie toeter word niet gereageerd, maar kom maar binnen, misschien dat ze dan komen en zeg maar dat ik jullie heb binnen gelaten.
Binnen werden we verder geholpen door een Nederlands stel wat aan het zwembad lag, die wezen ons de caravan van de vrijwilliger die de gasten inschrijft. Al met al waren we ruim een uur verder, nog niet geluncht, maar wel een plaats op een zonnige plek overal dicht bij.
Dicht bij het zwembad, dicht bij het sanitair, hier houden we het wel vol totzaterdag ochtend.
Morgen de pont over naar de stad "Duclair" over de Seine heen, kunnen we meteen kijken hoe dat allemaal gaat, want zaterdag moeten we daar ook over om de snelste route naar huis te rijden, met het span de pont op, weer wat nieuws.
Tot morgen