Half rondje Frankrijk

De laatste dag Frankrijk

Morgen gaan we en route richting De Heen ons grote kleine meisje telt de de dagen en nu de uren, we hopen voor haar dat we niet veel oponthoud enzo hebben morgen zodat we rond18.00 uurin De Heen zijn. Daar blijven we dan tot Maandag en dan door naar De Moer: nog zo'n gat, met een schattige camping, terrein "Parelmoer" een parel in De Moer.
Voor Elske begint de school weer met een normaal rooster vanaf maandag, en wij zijn dan weer om de hoek of thuis, om daar waar nodig er voor haar te zijn. In Nederland is het nog prachtig weer, geen straf dus.
Drie weken waren we en route, via Genk naar Troyes, "Champ du Soleil" van Troyes naar Pingrieux bij Uzerche naar camping "Aimee Porcher" van daar naar ........ Camping La Colombiere voor ons de minste, ivm. de herrie van de hondenkennel, toen de kleren camping in Durtal en nu nog even bloot in Anneville-Ambourville op camping La Chenaie. De eerste en de laatste zijn allebei vereniging campings, alles word daar gedaan door vrijwilligers. Chapeau voor deze vrijwilligers want het ziet er keurig uit. Beide campings hebben een mooi groot zwembad met ruimte om te zonnen, het sanitair wel wat verouderd maar schoon. Camping Aimee Porcher is de bijzonderste van deze campings, een uitzonderlijk mooie plek. Voor iemand die voor de rust gaat is dit zeker in het voor en na seizoen een aanrader, je moet niet vies zijn van natuur water, want een zwembad is er niet maar wel een zwemvijver, en de rivier ook lekker. De gastheer en vrouw met hun personeel zijn heel gezellig, aardig en behulpzaam, je hebt er een thuis gevoel, je voelt je er thuis, je moet er gewoon een keer geweest zijn en dan ga je zeker nog eens terug.
Ons verblijf was op al die campings subliem, goede bedden prima keuken, het was Topas!!
Zo heet onze Fendt. Zolang we voor een sleurhut kiezen blijven we deze Fendt trouw.
Anneville-Ambourville is een plaats aan de Seine, net zoals Troyes, een verschil, hier is het een brede rivier met vervuild water, in Troyes is het een snelstromende beek met zuiver water, wij hebben er heerlijk in gezwommen. Met de pont ga je hier naar de stad Duclair, behalve vandaag, vandaag lag de pont met stukken aan de kade en moesten we 8 km verderop een kleiner pontje nemen om boodschappen te doen. Hopelijk is hij morgen gemaakt, anders hebben we al gelijk de eerste omleiding te pakken. De pont die wij vanochtend genomen hebben, mogen we met de caravan niet op.
De dagen vliegen en helemaal als het einde inzicht komt, toen we terug waren van het boodschappen doen was het al14.15 uurtijd voor de lunch. Daarna heerlijk bij het zwembad geweest 30 banen gezwommen, wat in de zon gelegen en in gedachten de vakantie de revue laten passeren. Hij was top, het weer was ronduit super, daar hadden we niet ver voor hoeven gaan, het oog wil ook wat en een beetje cultuur snuiven kan ook geen kwaad. Kortom de route
die we gemaakt hebben was prima.
Straks nog even lekker bbq als afsluiter van ons Frankrijk verhaal.
Morgen De Heen.