De eerste 2 dagen Bonaire

Dag 1 Elske en Jeffrey waren mooi optijd bij ons met ontbijt, want ja, wij hadden nog niets in huis. Nu hadden we natuurlijk het ontbijt bij kunnen boeken voor $15 pp maar dat eten we nooit op, nee, wij zijn meer van zelf doen. Dus na dat heerlijke ontbijt van Elske zijn we bootschappen gaan doen, met onze gehuurde Volvo 740 met 350.000 km op de teller, bij de supermarkt ( jumbo) dat staat op de meeste verpakkingen maar niet op de gevel. De auto zet je hier gewoon open weg met een stuk de raam open zodat iedereen kan zien, valt niets te halen. De buit er uit maar dan echt.

Eenmaal ontbijt, lunch en avondeten spullen in huis, voor de rest van de week, viel het niet mee omdat allemaal koel op te bergen, de koelkast is duidelijk niet geschikt voor zeikers (zelf doeners) als wij. Gelukkig staat er buiten onder de veranda nog een grote koelkast waar nu ons bier, frisdrank en melk in is opgeborgen. En ja voor Marijke 0.0 Bavaria want Heineken hadden ze niet. 

Het huis van Elske en Jeffrey en Marc, die huren samen de begane grond en boven hen zitten nog 4 meiden, allemaal klasgenoten van elkaar, is hier nog geen 2 kilometer vandaan. En natuurlijk moesten we daar gaan kijken. Nou die hebben het prima voor elkaar, ik had dit ook wel willen doen op mijn 20ste, ze moeten hard werken, maar als ze vrij zijn is het echt vakantie. Een super complex,  daar kan Port Zeelande niet aan tippen, een privĂ© zwembad groot terras, hele grote living met een eethoek ruime zithoek, banken waar niet op te zitten valt ( dat is minder) een tv, letterlijk alles. Twee slaapkamers ieder een eigen badkamer, die komen hier niks te kort, ja als ze niet uitkijken komen ze geld te kort, want het kost wel wat. De stages worden vergoed en met een uitwonende studie beurs en wat zakgeld van ons moet het te doen zijn, als er niet elke dag feest gevierd wordt.

Na de bezichtiging zijn we met de Volvo een stuk gaan rijden naar een snorkel strand, die zijn er hier genoeg trouwens, het is ook niet voor niets een duikers eiland. De stranden zijn klein, kort op de weg, en weinig zand, meer rotsachtig. Het is ook helemaal niet druk op de stranden, als in Nederland de tempratuur 30 graden is kun je over de koppen lopen, hier kun je ze tellen.  Het snorkelen is echt fantastisch, gelijk als je het water in bent zwemmen de vissen in alle kleuren om je heen, de een nog mooier dan de ander. Je moet wel op de stroming letten, voor je het weet ben je toch een eind weg en moet je maar weer terug zien te komen. Dus regelmatig hoofd omhoog en kijken waar je bent.

De tijd vliegt, en mijn gerommel in de maag wees me daarop, Elske haar stage adres Windsock is hier wat verder op en daar wilde zij ons trakteren op een lunch. Wat een plek, aan de voorkant lijkt het niets, maar om de hoek is het prachtig, uitzicht over zee, zwemtrap zo de zee in, lig stoelen, gezellige zit hoeken en eettafels, de overkappingen,  veranda’s en schaduwdoeken maken het plaatje compleet. De leguanen lopen hier over de tafel, even wennen, schrik al van een spin, maar vond dit wel interessant.

Na de wat late lunch hebben we Elske en Jeffrey weer netjes bij hun huisje afgezet, en zijn wij dood moe naar ons huis gegaan. Lokale tijd 16 uur, tel daar 5 uur bij op, 21 uur voor ons en gister lagen we op onze tijd pas om 3 uur s’nachts in bed, maar ja om 16 uur ga je niet naar bed.

Aan het zwembad op de ligstoelen poeleke in poeleke uit dan maar, maar we hielde het niet lang vol, Lineke ging om 17.30 uur even op bed liggen, en ik om 18 uur, Lineke is op een gegeven moment nog een tijdje opgestaan, ik niet mijn tijd was om, hoofdpijn uit het ritme, de luiken gingen echt dicht. Tot 4 uur:  toen was ik wakker, weer honger, mmm dacht ik lastig, nou even wat drinken, fruit eten en terug naar bed, hopen dat ik nog wat kan slapen en dat lukte tot 6.30 uur toen was het echt klaar. Het begint hier dan net licht te worden maar je hoort of ziet nog niets. Het duurde nog een klein uurtje, beetje herrie maken en ja daar was Lineke ook, ik had al voor het ontbijt gezorgd, het is hier gelijk warm dus alles kan buiten, we hebben heerlijk op ons gemak gedaan tot een uur of 9, toen zijn we te voet naar Eden Beach gegaan, net zo iets als waar Elske werkt direct aan zee pracht plek heerlijk om te snorkelen, en nog meer vissen dan gister. Later in de ochtend kwam Elske ook daar en ook hier zijn stagaires van Elske haar opleiding, leuk die meiden zo onder elkaar.

Naar huis voor de lunch en niet meer de zon in, een ochtend op een strand stoel of in het water snorkelen, geeft zo veel zon dat zelfs Lineke rood wordt,  en dat is echt zeltzaam, ik niet deze keer ingesmeerd met factor 70. Lunch klaar gemaakt door Elske aan onze pantry, was prima, wrap met kip en sla. Wijntje voor lineke 0.0 biertje voor mij. 

De middag hebben we door gebracht in het centrum van Kranendijk, leuk die winkeltjes en de restaurantjes, barretjes en een Italiaanse ijssalon heerlijk. Vandaag lag er een cruis schip aan de boulevard, altijd leuk en interessant z’n groot schip.

Ik geloof dat ik nu in het juiste ritme kom, het is inmiddels bijna 21 uur als ik deze zin schrijf, en denk dat ik het nog wel even volhoud, onze Zweedse buren zijn net terug van een hapje eten daar ga ik nog even mee kletsen, op mijn beste Zweeds.

Reacties

Reacties

Rien en Kees

Nou jullie genieten er wel van in die nieuwe wereld.Leuk hoor.Bij ons is het ook elke dag mooi weer.Zelfs warm.Heerlijk.Jullie een mooie tijdgewenst.

Annemieke van Heiningen

Klinkt goed! Lekker hoor. Heel veel plezier. Xx

Alice

Leuk om jullie avonturen te lezen, zo krijgen we een goed beeld over het wel en wee daar! Ik kijk al uit naar het volgende verhaal. Groetjes aan Lineke, Elske en Jeffrey.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!