Eerste reisdag 7 januari 2023

Eerste reis dag 7 januari 2023

Vanochtend om 7 uur ging de wekker, en ik lag nog zo lekker, meestal hebben we zo’n schoolreisjes gevoel als we met vakantie gaan, en dan slaap je bijna niet of heel licht. Je vliegt dan ook je bed uit als de wekker gaat. Maar dat hadden we allebei deze keer niet, dus was het ineens 7.15 uur en gewoon hè Google laatste nieuws, je krijgt dan van elke zender het laatste nieuws te horen, we waren helemaal bij met alle informatie van de dag toen we uit ons bedje stapten.

De taak verdeling was als volgt: ik zou de hondjes doen, de laatste dingen in het busje en samen de fietsen er nog op doen. Lineke zou zorgen voor verse koffie en broodjes voor onderweg. Ons plan was om uiterlijk 8.30 uur te vertrekken we reden om klok slag 8.30 uur weg.

Er was geen stress tot we de verlichting gingen controleren: Lineke kijkt en ik doe.

Ze staat achter de bus, richting rechts richting links, dan roept ze de richting doet het van de fietsendrager maar het licht niet.

Poem ! stress level vliegt omhoog. Ik de bus uit om te kijken, stekker er uit stekker er in, in een flits denk ik, oh oh, we hebben toch niet met het inbouwen van de stand kachel de stroom van de kabelboom van de trekhaak aansluiting door geknipt om de stroom voor de kachel aan te sluiten, dan hebben we een probleem.

Zou Rob al wakker zijn, of misschien ligt hij net in bed, als hij nacht dienst heeft gehad zou dat zomaar kunnen. Ik denk, nou dan maar geen fietsen mee, wel shit. En dan zie ik dat de bus ook geen licht aan heeft, dus ik de bus weer in en?gelukkig het licht stond gewoon niet aan! probleem opgelost stress level weer normaal, we kunnen vertrekken.

Onze route gaat via Antwerpen Brussel Philippeville de N5 zo naar Frankrijk. Wat een shit weg. En wat hebben wij in Nederland mooie wegen, de slechtste is nog beter dan de beste weg in België. Wij hebben deze route een nieuwe naam gegeven: de lapjesdeken gatenkaas route, Flitsmeister deed niets anders dan ringeling, geluidsingnaal met de melding: pas op slecht wegdek. Ook de weg bewijzing laat te wensen over: het staat zo onduidelijk aangegeven dat zelfs Googlemaps de weg kwijt raakt. De borden zijn met regelmaat zo groen van de alg dat je er geen woord op kunt lezen. Het resultaat 2 keer herberekening van de route. Maar des al niettemin, met een korte stop voor toilet bezoek waren we om 14 uur bij de Intermarche van Troyes, om de hoek van de gratis camperplaats van deze stad midden in het outlet centrum.

Tanken en nog ff bij de Intermarche kijken of ze daar een koffiefilter houder hebben, want die staat nog in de gootsteen, vergeten.

Geen koffie filterhouder, dus maar een trechtertje gekocht zal vast ook lukken morgen vroeg, en we komen de komende weken vast ergens zo’n ding tegen.

Wij waren ruim twee uur voor Gerian en Willem hier, konden dus ff lekker met de hondjes wandelen en kijken wat hier zoal te doen is. Gerian geappt dat we er waren en ff verteld hoe ze hier binnen de poort kan komen. En verteld dat we nog naar de decathlon liepen, nog een keer kijken of ze op de camping afdeling geen koffiefilter houder hebben. Niet dus.

Het was wel een flinke wandeling, niet zo goed voor mijn herstellende knie, uit eindelijk zei ons slimme horloge dat we 8 kilometer gelopen hadden. Na wat omzwervingen, want ook te voet gaan wij wel eens verkeerd, waren we rond 16.15 uur misschien wel 16.30 uur terug bij ons busje, en naast ons stond inmiddels de camper van Gerian en Willem. Borreltijd.

Lineke en Gerian aan de champagne, Willem en ik 0.0 Bavaria, verschil moet er zijn. Maar goed ook, want met 0.0 gaat er al een leeg glas om en een vol wijnglas. Toch ff wennen in zo’n beperkte ruimte, ook al is de camper van hun best groot. De linzen schotel van Gerian was heerlijk, of dat vannacht in de beperkte ruimte van ons busje ook nog heerlijk is gaan we mee maken, hopelijk waait de wind in de broek niet zo hard van die linzen.

De kop is er af, morgen staat de wekker om 8 uur want ja: Bea en Trics willen ook wat.

Lyda

Wat schrijf je leuk ? helemaal top

Jan Visser

Een goed begin is het halve werk toch.
Wat is het volgende reisdoel ?
Veel plezier?