Korte broek

Het is zover, de korte broek is aan, en die gaat de komende 5 weken zeker niet meer uit. Niet te letterlijk nemen, ik heb er 3 bij, kan dus zo af en toe wisselen, en s’nachts gaat de gebreide broek aan, de nachten zijn nog fris.

We zijn daar waar de zon schijnt, dat is nu aan de Spaanse kust bij Peñiscola 20 graden, zelfs 21 hebben we ff gezien. De reis hier heen ging als een zonnetje zo soepel en vlot. Gerian had zich een beetje verslapen, wat inhield dat ze vanochtend met natte haren van het douchen met mij de hondjes ging uitlaten, richting de boulangerie. Lekker vers stokbrood en verse croissantjes mmmm. Rond 9.30 uur zijn we vertrokken de rit was rond de 392 km we waren hier om 13.45 uur Gerian en Willem kwartiertje later, die stoppen wat vaker, logisch Willem rijdt heel de route zelf. Wij zijn een keer gestopt gelijk de tank weer gevuld, hondjes uitgelaten van chauffeur gewisseld en door.

Het was gewoon al heet in de auto, de kachel is al uit, airco hebben we niet, wel kunnen alle ramen open, zelfsautomatisch, beetje luxe hebben we wel, toch.

De route die we gereden hebben van Céret naar Peñiscola heet de Autovia del Mediterrani we gingen de Spaanse grens over ter hoogte van Le Perthus daar heet de route nog Autopista de la Mediterránia tot Barcelona. Wat opviel, er was veel luchtvervuiling, geloof nooit dat ze hier net zo hun best doen om de co2 quote, Europese afspraken, te halen dan dat wij brave Hollanders doen. En zelfs wij halen het geloof ik niet. Smog vanaf de Frans Spaanse grens tot ver voorbij Barcelona. Veel stokers, langs de route die gewoon afval verbranden zoals wij dat vroeger deden toen we nog niet door hadden dat we dat niet ongestraft konden blijven doen.

Eenmaal Barcelona voorbij werd de lucht steeds blauwer, de zee azuur blauw, steeds als we op afstand de zee zagen werden we er blij van zo blauw. En de schuif in de auto die zorgt voor de ventilatie van buiten of circulatie binnen in de auto kon open blijven staan. Dan weten jullie gelijk hoe ernstig de vervuiling van brandend afval,maar ook van fabrieks uitstoot was, geloof niet dat wij die in Nederland anders gebruiken dan in een lange tunnel.

De camping: er was gelukkig nog plek, we hadden niet gereserveerd, we staan in de eerste rij direct achter de afrasteringsmuur, tegen over de receptie en het restaurant: prima plek.

Ik was nog nooit eerder in Spanje op een camping, heb dus geen vergelijking, maar hier staan we in een hele grote grindbak, mooi schoon grind, beter dan in de klei, want dat hadden we ook al onderweg. Voldoende ruimte naast de camper:kunnen dus heerlijk buiten in de zon zitten. Sanitair is keurig netjes en ruim voldoende. Strand op loop afstand, in ons vlog zeg ik driekwart uur lopen en Lineke zegt 500 meter, het goede antwoord is driekwart uur lopen. Heerlijke wandeling met de hondjes het strand op in de korte broek, wat wil een mens nog meer.

Peter & Erika

Mooi dorpje op de berg, toch? Lange boulevard....wat zullen jullie genieten. ?

Sabine

Zo en nu lekker aan de Sangria!