Dagje weinig

Vandaag rusten we uit, genieten we van de zon klungelen wat, en hebben we hier in het restaurant geluncht.

De wekker ging pas om 8.30 uur,

heerlijk op ons gemak gedaan, en voor het eerst buiten in de zon ontbijten, wat een feest. Na het ontbijt had ik de intentie om weer lekker met de hondjes het strand op te gaan, maar daar dacht Trics anders over. Of het er nu aan heeft gelegen dat
Lineke en Willem de andere kant op liepen, boodschappen doen bij de Aldi, terwijl Gerian en ik met hondjes richting het strand liepen. Ik weet het niet, ze wilde in elk geval niet mee. Protest al om ze ging er gewoon bij zitten. Eerst dacht ik:ligt aan de steentjes, voelt vast niet lekker aan de voetjes, maar even dragen. 100 meter verder Lineke al lang uit het zicht, nog steeds protest, ze keek mij echt aan zo van snap je dat nou niet, ik wil niet mee. Even hield ik het vol twee stappen lopen dan weer protest, lopen protest, maar Trics won, we zijn gekeerd terug naar de camping, nou liep ze wel, het liefst voorop. Lineke en Willem kwamen ook net terug van de Aldi, Trics weer blij.

Ik ben toen alleen de wandeling over het strand naar de oude vestiging gelopen, lijkt verder dan dat het is, eenmaal terug had ik 6,5 km gelopen, had Trics best gekund, luie hond.

Die oude stad van Peñiscola is de moeite van het bezoeken meer dan waard, ga daar een dezer dagen ook met Lineke nog zeker naar toe, op de fiets of lopend. Lopen we, dan kunnen de hondjes mee, we kunnen ze ook best en keer thuis laten voor als Trics geen zin heeft. Op de fiets willen ze niet. Walli wel: die gaat heerlijk bij Willem achter op de fiets, maar ons Koninklijke gezelschap blaft en jankt de hele rit, duidelijk dat ze dat niet op prijsstellen.

De lunch: je kunt hier in het restaurant voor €10 een 3 gangen menu eten, alleen rond lunchtijd, s’avonds is het €5 duurder. Het verschil zit hem denk ik in de bediening, de serveerster die wij vanmiddag hadden is absoluut niet geschikt, kon geen lachje vanaf, ze luistert niet, als je wat tegen haar zegt loopt ze gewoon weg. Flapt het eten op tafel en zegt niet smakelijk eten, haalt de borden al weg terwijl Lineke nog zit te eten, moet ik nog door gaan of zijn jullie het al met me eens: niet geschikt. Eten was prima prijs kwaliteit, geen culinair hoogstandje: voorgerecht scrambled eggs met groene asperges en garnaaltjes. Hoofd gerecht platgeslagen Bief lapje met frietjes, geen groenten geen mayonaise, goed, nee beter voor de lijn. Toetje crema de cataluna en dat is crême brulee. Wijntje voor Lineke en Gerian, Willem en ik een 0.0 Spaans biertje. Als je dan met z’n vieren €50 afrekentneem je die serveerster maar op de koop toe. Toch ga ik er niet meer eten, chagrijn.

De middag was om voor we het in de gaten hadden, Willem heeft de camper gepoetst, ik een eerste steen beschilderd als souvenir, Lineke gelezen en Gerian ook. En dat allemaal in de zon, behalve Gerian die had het koud, die zat in de camper. Willem en Gerian zijn nog gaan wandelen met Walli, maar jaTrics heeft het voor vandaag verprutst, morgen zal ik het weer proberen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!