Koude start

Geen zon, nou ja flauw zonnetje en behoorlijk wat bewolking. Hier kunnen ze het dus ook niet, het weer voorspellen, ze roepen net als in Nederland in één zin zo’n beetje alles, hebben ze altijd gelijk. Meteorologen zijn net politici: ze geven een verantwoord antwoord op de vraag. Wat voor een weer hebben we vandaag: hier en daar schijnt de zon, zo nu en dan kans op een bui, de wind waait soms van west naar oost of van zuid naar noord. Temperatuur ligt tussen de 10 en 20 graden, is geen speld tussen te krijgen: altijd goed.

Toch hebben wij buiten van ons ontbijt genoten toen de zon het net even won van de bewolking, korte broek, jas aan:wat een bikkel met kippenvel op de benen zit daar, zag je al die camperaars denken in hun dikke vrachtwaggel huis op wielen. Tegenover ons staat er een, 9 meter lang en zeker 4 meter hoog, en ja hoor Nederlander, wij vragen ons af of hij ook nog een huis heeft of dat deze truck op wielen zijn huis is. Hij heeft zelfs een garage met auto, nou ja met een Smartje. Grote waakhond, rottweiler, aan boord, grote tv net zo iets als wij thuis hebben, dat is wel handig wij kunnen het nieuws nu ook zien op zijn tv.

Om 8.15 uur waren Gerian en ik al weer met de hondjes aan het wandelen mooi rondje van 4 km Trics vond het geen probleem.

De koude benen hebben er toch voor gezorgd dat we de koffie gezellig in ons busje nuttigen: lekker het kacheltje aan, hondjes lekker in hun mandje inplaats van bibberend op het kleedje in de zon die achter de wolken zit. Trics had weer die blik “snap je het nu niet”, het is koud!

Binnen in ons busje is het goed vertoeven, het is klein, maar als je eenmaal zit, zit je net zo lekker als in een grote camper, want daar zit je ook op de omgekeerde stoelen. En lezen, spelletje doenof tv kijken kunnen wij dan ook.

Langzaam wint de zon van de bewolking en komen de camperaars uit hun hol en wij uit ons holletje. Boodschappen doen, gezellig met z’n vieren naar de Aldi om lekker wat vlees te halen voor op de bakplaat, want dat is wat we vanmiddag in de zon uit de wind gaan doen, lekker bakken en braden op de plaat.

Heerlijk was het voor €23 boodschappen hebben voor 2 dagen lekkers op de plaat voor 4 personen zonder chagrijnige serveerster, alleen maar vrolijke gezichten in de zon.

Na de afwas zijn Lineke en ik op de fiets naar de oude stad gereden, wat is het toch een plaatje en wat heb je er een prachtig uitzicht over de zee.

Uit nieuwsgierigheid zijn we binnen in die huge camper geweest, om rond te kijken, wat een ding. 16 jaar oud ziet er uit als nieuw, vorig jaar gekocht van een 85 jaar oude man die stopte met reizen. 160.000 op de teller, opnieuw laten bekleden, top. Ze wonen er niet in hebben ook nog een chalet in Friesland en een appartement wat ze verhuren aan hun zoon. Hij werkt onderweg wat online en ze zijn nu voor 3 maanden onderweg. We zullen ze nog wel vaker treffen, ze vallen op door hun grootheid, maar wij ook.

Ook zij waren nieuwsgierig: ze vonden ons zelfbouw busje fantastisch, vooral wat er allemaal inzat. En hoe smaakvol het was afgewerkt! jullie zijn zeker interieur stylisten zei ze, ik zei:bijna goed.

Nu bij Gerian en Willem lekker koffie drinken en straks 3 Dog of brandy Dog spelen,gezellig de dag afsluiten.

Tessa

Heerlijk om te lezen dat jullie het goed hebben in jullie busje. Zo'n grote camper gebruikt ook iets meer brandstof denk ik.
Have fun