veel wind in El Saler

Vroeg uit bed zodat we een mooie rondemet de hondjes kunnen lopen, voordat we richting Valencia gaan rijden. Opruimen was een koud kunstje, dat hadden we eigenlijk gister al gedaan, alleen de laatste dingen, tafel en stoelen, blokken waar de bus op stond om horizontaal te staan, de stroom aansluiting en niet vergeten de was lijn.

Gerian en Willem konden gelijk rijden toen we terug waren van het wandelen, maar die staan ook al om 6.30 uur onder de douche, althans Willem. Hebben het ontbijt al op als we gaan wandelen, ik moet dan het zand nog uit mijn ogen wrijven , het enige datik al wel gedaan had was het toilet legen, zodat Lineke tijdens mijn wandeling met de hondjes in de bus alles weer rijklaar kan maken. Alles heeft zo zijn vaste plek, alleen dan kun je zo klein wonen.

Zij rijden vast vooruit, wij gaan ontbijten, Lineke had de tafel buiten al weer gedekt, eitje gekookt, heerlijk. Ongeveer een half uur na dat zij vertrokken zijn ook wij reis klaar. Google Maps ingesteld op de route over de N weg, dus niet de auto snelweg, daar denkt onze Google Maps anders over, hij brengt ons altijd via de snelste route naar de ingetoetste bestemming. Gevolg wij zijn er eerder dan Gerian en Willem. 5 min. De route over de N weg is langer en trager 35 min wel geteld.

De wegen zijn hier prima het is dus vrij eenvoudig rijden in Spanje, alles staat duidelijk aangegeven, doen ze natuurlijk voor al die gepensioneerde buitenlanders die zo nodig willen overwinteren in het zonnig zuiden, nou gelijk hebben ze, want het zijn beslist niet de beste chauffeurs die je zo hier en daar ziet rijden in zo’n huge camper Van. Tolwegen hebben ze hier niet, dus voor ons maakte het niet zo veel uit snelweg of N weg.

De camping waar we op beland zijn is aan de rand van Valencia tegen de duinen. Je loopt hier zo door de duinen naar het strand. Camping Valencia El Saler. Hebben we een mooie plaats, we staan en wel naast elkaar op een gecreëerde plek op een punt tussen twee laantjes in, dicht bij het toilet gebouw en tegenover het zwembad, onder een boom, maar de vogels missen ons net, de wind kan de shit als nog op onze of Willem zijn bus plakken, we gaan het zien. Het waait hier behoorlijk, gelukkig was er ook flink zon waardoor het toch lekker is buiten tot een uur of 5,dan koelt het rap af.

We hebben buiten kunnen eten echt Hollands eten vandaag: aardappelen met bloemkool, gister gekregen van onze Friese overburen die dat onderweg met het uitlaten van hun hond op het land hadden gevonden, keurig schoon gemaakt in roosjes, klaar voor de pan. Die Friezen gaan we nog wel zien denk ik, ga blijven 3 maanden hier in het zuiden en verplaatsen ook met regelmaat, zij vallen op door grootheid en door de tekst achter op de wagen: It is laeter daj daenk staat er achter op, en het klopt als een bus. Het is later dan je denkt. Nu genieten en niet wachten tot later, want wanneer is nou later, wie heeft daar het antwoord op, ik niet.

We hebben hier de boel al mooi verkend, bus halte voor de deur dus met de bus naar Valencia is ook een optie, genoeg restaurants in de buurt, zal er best een zijn met aardige bediening, en wandel en fiets gelegenheid genoeg. Nu moet de wind nog gaan liggen, en volgens de Weersverwachting gebeurd dat de eerste helft van de week nog niet. Nu zullen de meteorologen het wel goed hebben.

Sabine

Valencia is een prachtige stad, dus zeker de moeite waard om te bezoeken.

Coby King

Heb (eindelijk) alles in één adem uitgelezen. Schrijf je dit op je telefoon? Volgens mij kun je zo in het Guinness book geweldig hoor! Ga zo door, ‘t is leuk om mee te reizen. Geniet ervan en knuffels.

Marc en Alice

Friezen zijn slimme mensen.??