Niks gepland

Vandaag doen we niks, nou ja niks we gaan wandelen en de bus weer reis klaar maken voor morgen, alles weer op de juiste plek leggen, de fietsen weer achter op, en dan zo rond 14 uur Paella eten hier in het dorp. Dat zag er zo lekker uit toen we daar zondag langs liepen en de mensen buiten op het terras heerlijk zaten te eten. De ene na de andere grote paella pan op tafel, dat wil ik ook dacht ik toen. Nou gister is dat mislukt, in Valencia waren wij niet op de juiste plek zullen we maar zeggen en als ik eerlijk ben vandaag ook.

Het restaurant waar we waren daar lag het niet aan, daar hadden ze van die heerlijke pannen paella, het lag aan de menukaart. Ik kom daar om paella te eten, mijn inziens geen kaart nodig, gewoon paella bestellen, maar mijn lieve Lineke gaat dan wel op de kaart kijken, eerst gewoon bij paella met kip of konijn wel of geen inktvis enz. Ik had hem al gezien de paella die wij met z’n tweeën het beste konden bestellen was de paella met kip en schaaldieren zonder inktvis, want dat vindt Lineke niet lekker, ik zag de pan al helemaal voor me, het water liep nog net niet uit de mond. Toen zag mijn schatje een menuutje op de kaart staan, 3 gangen voor hoofd en na gerecht, dat is ook lekker kun je ook paella als hoofd gerecht kiezen zit ook gelijk de wijn bij en dat voor €16,50 daar ging mijn pan paella met heerlijke gamba’s en mosselen stukken kip en dat dan lekker in zo’n grotepan, inplaats daarvan kreeg ik een bordje salade vooraf, moet zeggen niet verkeerd maar dat hebben we thuis ook elke dag, en toen een bordje rijst met een kippen pootje en een klein blokje kip, bordje net iets groter dan een gemiddeld ontbijt bordje, en dat was dan de paella, mijn paella in mijn visualisatie zag er heel anders uit, bij deze opgediende versie van paella liep bij mij het water niet uit de mond. Toetje, blokje ijs koffie smaak met wat caramelsaus. Allemaal prima prijs kwaliteit, maar ik wil zo graag die echte Spaanse overheerlijke pan paella, ben benieuwd of dat de komende weken nog gaat lukken.


De fietsen staan weer achter op, het enige wat er nog moet gebeuren is de tafel en stoelen op de juiste plek leggen, maar dat doen we morgen na het ontbijt, misschien kunnen we morgen wel weer buiten ontbijten, de wind zal toch wel een keer gaan liggen. En aan de temperatuur ligt het niet de zon doet het prima, ook vandaag hebben we meer dan voldoende zon uren gehad, en er ook van genoten.

Vanavond nog een spelletje Brandy Dog spelen bij Gerian en Willem in de camper en dan vroeg slapen zodat we morgen op tijd reis klaar zijn om naar Altea te rijden, 140 km: we willen er weer rond een uur of 11 zijn, dan hebben we zeker plek opcamping Cap-Blanch aan het strand. Altea ligt net boven Benidorm 8 km.

Reacties

Reacties

Margot

Hopelijk eten we binnenkort samen paella.
Wij lossen jullie morgen af op de camping in Valencia voor een bezoek aan deze mooie stad.
Goede reis morgen. Xx

Sabine

De lekkerste paella heb ik ooit gegeten in Altea, dus er is nog hoop Marijke!

Jan Visser

Op naar jullie volgende stek, genieten maar ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!