Naar Hiltrud

Wij zijn vanochtend naar Torrevieja vertrokken waar Hiltrud overwintert, Gerian en Willem naar Benidorm waar vrienden van hen overwinteren, morgen ontmoeten we elkaar weer op een camperplaats bij Murcia in de buurt.

Natuurlijk hebben we eerst onze ochtend wandeling gemaakt, niet verdwaald en ook niet zo ver gelopen: het is weer een reisdag zullen we maar zeggen dus moeten we genoeg doen.

De wind is veranderd, we hebben nu meer een föhn, warme wind, zaten vanochtend heerlijk in korte broek en T-shirt buiten maar nog steeds in de wind, te ontbijten. Vannacht hebben we ook af en toe weer staan wiebelen door de wind, “om maar aan te geven dat hij flink blaast” onze bus is geladen toch ruim 2800kilo.

Nadat we alles weer keurig op de plek hadden liggen en vast hadden gezet, zijn we vertrokken. Nog ff het toilet legen, daar komen we langs rijden op de camping, zelf ff naar het toilet, vuilnis in de container dag zeggen bij de receptie en we konden rijden. Google zegt links af, en wat zien we verplichte rijrichting naar rechts, daar hadden we onze eerste onenigheid met Google al, gelukkig was er 500 meter verderop een rotonde, en konden we Google als nog volgen. Net buiten de bebouwde kom van Villa Joiosa hebben we nog voor €1.55 diesel getankt en op naar Hiltrud.

We waren van plan om rond 10 uur te vertrekken, maar zelfs met een Brabants kwartiertje konden we dit niet meer recht zetten, we kwamen een uur later bij Hiltrud dan verwacht, Brabants uurtje dus. Maar och wat maakt het uit, tijd zat.

Prachtige route langs de snelweg richting Alicante, verder als Alicante waren wij nog niet geweest, maar ook achter Alicante is Spanje zo langs de kust de moeite waard.

Torrevieja is best groot, maar zonder enige moeite wist Google ons door de straatjes van deze stad keurig voor de deur van Hiltrud af te leveren. Onze bus staat om de hoek geparkeerd, gewoon langs de weg, en volgens Hiltrud mag dat, ik geloof haar maar. Alles van waarde is er uit, alleen de fietsen staan er op, op slot, aan elkaar met een slot, de fietsen drager op slot en alles zit onder een fietsen afdekzeil, je weet wel zo’n vreselijke flapper hoes met een rood wit vierkant bord erin. Dat is hier verplicht geloof ik.

We gaan er maar vanuit dat het goed komt. Vannacht slapen we bij Hiltrud want we staan op een helling, als we in de bus zouden slapen zo Lineke zo op mij rollen, zo schuin staan we. Gelukkig heeft Hiltrud een extra slaapkamer met een twijfelaar 1.30 breed dat is ook krap, maar beter als geplet worden tegen de deur.

Het balkon van Hiltrud is fantastisch heel de dag zon, de boulevard op loop afstand, mooie boulevard met ook veel eet tentjes, maar gelukkig niet zo vol met bejaarden als in Benidorm. Hier is de gemiddelde leeftijd zeker 10 jaar lager, en helemaal nu ik er ben. We hebben er heerlijk over gewandeld, hondjes mee en natuurlijk even op een terrasje gezeten ook hier is het weer fantastisch. En het weer ook.

De dag vliegt voorbij, voor we het in de gaten hebben is het al tegen vijven: de was is weer schoon, daar hebben we maar gebruik van gemaakt, “wasmachine bij Hiltrud “ en droge kon op het dakterras dus heerlijk fris beddengoed aan de Costa wind gedroogd. Zelf ook weer even grondig gewassen in de douche bij Hiltrud, had vanochtend ook op de camping gekund, maar dan was dat Brabants uurtje helemaal uit de hand gelopen, nu konden we dat nog een beetje onder het mom “het is druk” weg moffelen.

Ik zit er klaar voor: “paella” in een Spaans restaurant om de hoek bij Hiltrud, waar volgens Hiltrud ook de Spanjaarden zelf gaan eten en dan moet het goed zijn, ben benieuwd!!

Het is toch weer een menu maar nu met paella in de pan voor 2 personen met alles er op en er aan, grote mosselen, grote gamba’s, kleine zee vruchten en kip. Maar nou komt het: eerst komen er stukjes stokbrood met aioli en een bord vol serrano ham, dan komt er een bord met salade en dan zitten we eigenlijk al vol. Ik kan bijna niet zo snel schrijven als dat de gangen van het menu opgediend werden: pfff!! wat een tempo.

De pan paella wordt op het tafeltje naast ons gezet en de ober schept op, hij verdeeld keurig de zeevruchten en de kip en de rijst “paella” mijn bord is nog niet leeg en hij komt al vragen of hij nog wat moet opscheppen, en als Lineke haar bord nog half vol heeft en echt nog aan het eten is, wordt de tafel al vast leeg geruimd. Nou:  wij hadden een menu, dus er komt ook nog een toetje, hij vraagt of we ook nog koffie willen en die laatste twee, toetje en koffie worden tegelijkertijd geserveerd, hoezo haast. We waren om 19 uur in het restaurant, en om 20.30 uur zaten we bij Hiltrud al weer op de bank. Kunnen geen boe of ba meer zeggen en Lineke gaat net voor de derde keer naar het toilet, duidelijk te snel. Het is nu 21.10 uur even voor het tijdschema. Ik heb nog nergens last van, ben benieuwd, misschien zat de gisting in de wijn: die had ik niet.
We puffen nog wat uit, doen een spelletje level 8 en maar vroeg naar bed, morgen gaan we door naar Murcia en voegen we ons weer bij de Wallies.

Jan Visser

Heb na het nuttigen van paella,ook zo’n ervaring mogen beleven
Op de camping las Dunas naar het toilet gebouw moeten lopen
Helaas net niet gered(in zwembroek)
De rest bespaar ik jullie
Veel plezier nog, hoe ziet jullie planning er verder uit?

Coby

Dat lijkt de Chinees in Kaatsheuvel wel, daar sta je ook met een uurtje weer buiten. Maar het moet gezegd, voldaan en geen buikpijn haha?