Op naar Murcia

Bij Hiltrud was leuk, maar rond reizen met ons busje heeft toch de voorkeur. Begrijp goed dat Hiltrud zo’n appartement voor drie maanden helemaal top vindt, maar voor ons is dat nog niet weggelegd, en misschien wel nooit. Maar zeg nooit, “nooit” ik weet ook niet wat de tijd brengt. Voor nu is het niet ons ding en vinden we rond reizen en het gekneuter in en om ons busje helemaal geweldig. We zijn inmiddels 2 weken onderweg en daarvan 1 week zeker al in prima voorjaars weer, geloof niet dat we nog regen gezien hebben, wel een keer gehoord, S’avonds toen we binnen zaten heeft het een keer heel lichtjesgetikt op de bus.

We hebben goed geslapen in de twijfelaar, ondanks de buik kramp van Lineke heeft ook zij redelijk geslapen. We waren wel op tijd uit bed, rond 8 uur werden de hondjes wat onrustig en dan moeten zij er uit, dus een van ons ook. Deze keer nam Lineke die taak op zich, dus ik heb me nog lekker omgedraaid, niet voor lang, want alleen in bed vind ik niks aan. Voor ze terug was zat ik al op de bank.

Bij Hiltrud zijn we rond 10.30 uur vertrokken, de bus stond er nog en gelukkig stonden de fietsen er ook nog op. Dat zou wat zijn geweest, een nachtje niet in de bus, en dan de bus weg, moet er niet aan denken. We laten hem maar niet meer alleen.

Naar Murcia ging eenvoudig, moet eerlijk zeggen ik heb ook een fantastische navigator die me bijna foutloos steeds maar weer naar de juiste plek brengt. Voor het eerst hadden we in Spanje een tol weg, kan niet zeggen dat ik die nu zo geweldig vond, de Franse tolwegen zien er beter uit, maar op de Spaanse is ook niks te doen, althans vandaag niet. Blijkt dat de Spanjaarden er zelf niet of nauwelijks gebruikt van maken, zo weinig dat veel tolwegen al weer zijn afgeschaft, omdat de B- wegen zo veel belast werden dat het onderhoud daarvan te duur werd. Nou het tol geld wordt niet gebruikt of is duidelijk te weinig om ze fatsoenlijk te onderhouden, wat het was weer een lapjesdeken.

Om11.45 uur waren we op de afgesproken plek in Murcia en daar waren de Wallies blij mee, ze misten ons al. Ook zij hadden het naar de zin gehad bij hun vrienden in Benidorm, maar zij waren gisteravond, einde middag al hier aangekomen. We staan op een camperplaats in wording, aan de andere kant van de weg is al een stuk camperplaats klaar, daar is ook het toilet gebouw of iets wat er voor door moet gaan, veel soeps is het niet, deze doe het zelver is nog niet zo handig, en zeker niet met de kitspuit. Er wordt wel regelmatig gepoetst, maar ik hoop wel dat als we nodig naar het toilet moeten dat er dan niet net gedoucht wordt, want er zijn twee dames en twee heren douche/ toilet ruimten in een. Niet echt handig, er staan hier inmiddels toch een camper of 30:oude deel met stroom staat vol, en hier op het nieuwe deel in wording zonder stroom staan er inmiddels ook al een stuk of 12.

Gelukkig is ons busje voorzien van een zonnepaneel en hadden we heel de dag zon, zit er gas in de gastank om te koken en kan de kachel straks als het nodig is op diesel. Wie doet ons wat.

Ons bedje is weer gespreid met fris beddengoed, langleven de Costa zon en wind. Inmiddels is de zon aan het zakken, gewoon al verdwenen achter de huizen, maar het is hier nog wel licht en toch al 18.20 uur, bijna tijd om bij de Wallies nog even de planning van morgen door te nemen bakkie koffie doen, nemen wij mee omdat wij opgiet koffie kunnen maken, geen stroom voor nodig, dan nog een potje brandy Dog, vroeg naar bed morgen weer een stukje verder het binnen land in en wat omhoog, naar El Berro, Camping Siërra Espuna en als dat wat is, ook de omgeving dan blijven we een aantal dagen.

Marc en Alice

Leuk om te lezen weer. Zo te lezen hebben jullie een koffiefilterhouder kunnen bemachtigen? Een beetje verder naar beneden ligt Mojacar dat vonden wij een leuk stadje en daar aan het strand zijn veel leuke eettentjes. We blijven jullie volgen. Groetjes vanuit een "sneewrijk" Hongarije. ?

Diny van ham

Het is genieten om jullie belevenissen te mogen lezen
Lach me suf soms en zie het voor me