Niks te doen

Heerlijk, geen prikkels, geen of weinig geluid, eigenlijk gewoon niks. Schone lucht, prachtig uitzicht, redelijk weer vooral als de zon schijnt. Wat kun je toch blij worden van niks. De dag begon zo als alle andere, behalve even zwaaien naar Joep of Margot, kon door de donkere ruit niet zien wie naar mij zwaaide, ik heb maar terug gezwaaid. De wandeling hier achter op en tussen de bergen was leuk, je loopt door een soort droge waterval, als het hier flink regent zal er best een buts water door heen gutsen. Gerian vroeg aan mij: zouden hier ook reeën zijn? Ík zei denk het wel, even verderop hadden we het antwoord, op het pad lag een stuk ree bout, twee achterpoten en een stuk ruggengraat, met nul vlees er nog aan, aan de hoefjes kon je zien dat het van een ree moet zijn geweest. Nog een stuk verder vonden we de schedel van het beestje, dat denken we in elk geval, dus buiten reeën zitten er ook flinke roofdieren, ik weet eigenlijk niet of een vos een ree doodt, ik zei tegen Gerian misschien zitten hier ook wel wolven. We hebben het pad een behoorlijk stuk gevolgd, maar toen we op een splitsing kwamen en niet wisten welke richting we op moesten, hebben we maar besloten de zelfde weg terug te lopen, want deze keer hadden we geen telefoon bij ons, dus verdwalen konden we beter niet doen.

Eenmaal terug op de camping waren Joep en Margot al weg, blijkbaar waren we toch weer lang weggebleven, te lang voor Joep en Margot. Lineke had gezegd: stel je voor dat ze weer verdwalen, dan staan jullie hier over een uur nog, wat een vertrouwen.

Het was vanochtend best fris, de muts was geen overbodige luxe, en handschoenen hadden ook wel gekund, maar in ons busje was de temperatuur prima, we staan aan de stroom, dus kon het elektrische kacheltje op standje 1 rustig aanblijven, lekker voor ons, maar zeker voor ons koninkrijk gezelschap, die liggen niet onder een dekbed.

In de loop van de dag deed de zon weer wat zijmoet doen, en konden we heerlijk buiten zitten, buiten op de bakplaat ons eten bereiden en gezellig buiten eten. Gerian had vandaag was dag, twee machines vol. Een met beddengoed en de rest van de was in de tweede machine. Alles buiten aan een zelf gemaakte waslijn gedroogd, super snel gaat dat met dit weer. Maximale temperatuur vandaag was 10 graden, maar in de zon uit de wind was het gevoelsmatig veel meer.

Toch is het niet warm, gisteren zijn hier 2 plaatsen verder een stel jongens weg gegaan, en die hebben onder het hegje wat ijsklontjes achter gelaten, behoorlijk van grootte, ze liggen er nu nog, de zon heeft er blijkbaar niet op geschenen.

Vanmiddag na de afwas zijn we met z’n vieren nog even gaan wandelen, boodschappen tas mee, maar alles was dicht. Klinkt of er veel is, maar dat is niet zo. Wat we gezien hebben is: bakker, klein winkeltje “misschien wel de winkel van sinkel alles te koop” en een tabakswinkel. Er zijn hier verder 2 café-restaurants die zijn alleen in het weekend open, althans in dit seizoen: zal zomers anders zijn, dan zal het inwonersaantal meer dan verdubbeld zijn door de camping.

El Berro ligt midden in een natuur reservaat, het uitzicht is bijna overal fenomenaal. Tijdens onze wandeling zijn we nog naar een uitzicht punt geklommen, pad liep aardig omhoog, boven aan een groot Jezus beeld, en toen we aan de andere kant via een pad naar beneden liepen kwamen we bij een begraafplaats. Ziet er anders uit alsbij ons, lijkt er op dat hier een kist in een soort stenen kast geschoven wordt, dan dicht gemaakt met een grafsteen, boekenkast met doodskisten. Zag er super verzorgd uit allemaal.

De dag is nog steeds sneller voorbij danje denkt, dat is een goed teken, we vermaken ons zelf goed. Morgen nadat ik de hondjes heb uitgelaten, ga ik zelf een route lopen hier in het reservaat, er zijn wat aangegeven routes, en met Google zal ik best voor het donker thuis zijn.

Heidi

Wat leuk jullie verhaaltjes en filmpjes. Ik blijf jullie volgen. Veel plezier samen!!