De Zon


De zon heb ik vanochtend uit de zee zien komen, zoals je hem er ook wel eens in ziet wegzakken, een prachtig gezicht: die gouden gloed over het strand en dan die oranje gouden bol daar in het midden net boven de horizon, daar waar het water de lucht raakt. Vroeger dacht men dat daar het einde van de wereld was, daar val je er vanaf. Het is eigenlijk net zo iets als het zoeken naar de goud pot aan het einde van de regenboog, er is geen einde, maar het blijft fascinerend. Denk dat iedereen er wel een foto van heeft, ik heb vanochtend er in elk geval weer een van gemaakt, de zoveelste. De zon heeft mij vandaag blij gemaakt, en dat begon al bij zijn opkomst. De vroege wandeling over het strand en dan de zon steeds verder zien stijgen en zijn best doen om zo te stralen dat wij er warm van worden doet mij goed, eenmaal terug op de camping staat de zon nog te laag om buiten het ontbijt op te dienen, maar als we aan de andere kant van het pad hadden gestaan zou dat gekund hebben.


Onderweg over het strand is het nog heel rustig, zo nu en dan een vroege trimmer, maar meestal wandelaars zoals wij met de hond. Op het strand lopen met hondjes is toch oppassen, ze ruiken van alles en voor je het weet vreten ze wat op wat niet goed is, zo hadden ze vanochtend bijna een opgedroogde worm aan een vishaak, de lijn zat er nog aan, je moet er niet aan denken dat een van die beestjes dat ding in slikt, gelukkig zag Gerian het op tijd. We lopen het strand helemaal af tot aan de golfbaan, dan over de boulevard terug. Bij de golfbaan zie ik twee mensen met een grote hond hun golftas uit de auto halen, ik denk zou hier de hond mee mogen op het golf terrein, geloof nooit dat dat bij ons mag. Ik vraag aan die mensen, do you speek english, Yes Yes, May the dog come with you? Yes Yes! in mijn steenkolen Engels, Louis van Gaal is er niks bij, kom ik er achter dat hier in Spanje de hond rustig mee kan lopen tijdens een rondje Golf. Even later zag ik dat deze mensen uit een Volvo gestapt waren met Duits kenteken, mijn Duits is een stuk beter, maar nu moesten we allemaal ons best doen om met elkaar te praten: ik liet het mooi bij steenkolen Engels.


Al snel na het ontbijt was het heerlijk buiten in de zon, je moest wel wat warms aan houden maar mijn joggingsbroek en merinowollen hoody met sjaal was perfect. Vanmiddag zaten ze hier tegenover ons in de zwembroek uit de wind in de zon, ik vind dat nog te koud.


Gerian had weer een heerlijke linzen schotel, echt heerlijk, met chorizo worst, wit vis en garnalen, paella is er niks bij, in elk geval niet de paella die ik tot nu toe gehad heb.


De dagen vliegen voorbij als de zon schijnt, als hij ondergaat is het avond, rond 19 uur gaan we bij de Wallies in de camper altijd koffie drinken en minstens 2 potjes Brandy Dog spelen; noem het maar de best of 3 of 3 sets, we gaan weer!

Nog even de hondjes uitlaten, die het geweldig vinden in ons huis op wielen!

Reacties

Reacties

Tessa

Genieten ten top volgens mij. Fijn dat de zon er is. Hier nog steeds koud en grijs.

Els

Echt heerlijk dat zonnetje hé? Wij ook zo van genoten vanmiddag. Wat hebben jullie het leuk samen.
Klinkt zo relaxed allemaal, geniet maar lekker!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!