Alles anders vandaag

Wolken aan de lucht: hele donkere, bijna zwarte plekken zaten er tussen, o,oo dacht ik, daar komt meestal slecht weer van, toch kwam die geel rode bal weer uit de zee stijgen maar of ze het zou winnen vandaag van de dikke bewolking, het gaf mij weinig hoop. Muts op, jas aan, en wandelen, we gaan het zien, het is zoals het is. De hondjes geven er niks om, die dartelen net zo vrolijk rond als alle andere dagen.

We lopen vandaag een andere rondje, inplaats van naar rechts gaan we naar links, en beginnen op de boulevard en lopen over het strand terug, het zal elkaar niet veel maken, ook deze keer zijn we een klein uurtje weg en hebben we +-3 km gewandeld. Ik moet zeggen: het viel alles mee met de kou, het zag er slechter uit dan het was. De wind kwam duidelijk uit een andere hoek dan gisteren, maar de zon neemt per dag in kracht toe, ze won.

Op de fiets en deze keer met helm, gisteren las Lineke in een bericht op Facebook, daar volgen we een pagina de heet winter camperaars Spanje Portugal, dat je in Spanje buiten de bebouwde kom verplicht een fiets helm moet dragen, nu doen wij dat eigenlijk altijd zelfs in Nederland, maar hier waren we het al twee keer achter elkaar vergeten, ze lagen nog achter in de bus op een plekje waar je ze niet zo ziet liggen en dan denk je er niet aan. Wordje zonder helm aangehouden kost dat €120! gelukkig hebben we dat niet gehad. Soms zit het mee.

Onderweg naar de Lidl kon je de zon goed voelen, maar de wind was kouder dan gisteren, en de zwarte wolken die vanochtend boven zee hingen, zagen we nu voor ons proberen om de besneeuwde bergtoppen van de siërra Nevada over te klimmen. Ik zei: die zijn onderweg naar Nederland. Geintje natuurlijk.

De terugweg zag er belovend uit, de donkere wolken van vanochtend waren verruild voor een mooie blauwe lucht met van de witte waaiers er in, en de zon stond goed aan. Terug op de camping konden we met de Wallies buiten koffie drinken, alleen de wind kwam duidelijk van de andere kant waardoor we op ons plekje meer in de wind zaten.

Andere plek: eigenlijk hadden we morgen hier weer willen vertrekken richting Malaga omdat onze plek hier dan weer bezet wordt door gasten die dit al geboekt hadden voor wij hier kwamen. Wij konden hier tot zondag staan. De volgende plek die we uitgezocht hebben kunnen we pas maandag terecht, geen probleem, er was nog een vrij plekje naast het toilet gebouw schuin tegenover de receptie. Prima plek zo lijkt, uit de wind, en in de zon, dat is een groot voordeel. Maar nu het nadeel: naast ons staat een glasbak, en er wordt goed gebruik van gemaakt door die oudjes, elke leeg flesje verdwijnt onmiddellijk in die bak. Hopelijk doen ze dat s’avonds niet en morgen vroeg niet voor 8.30 uur.

We hebben vanmiddag weer lekker buiten gegeten van de plaat, deze keer vis: zalm en garnalen met heel veel groenten. Nu gaan we snaaien en borrelen, slaan we het avond eten over.