Extra dagje Motril

Eigenlijk hadden we vandaag willen reizen richting Malaga, maar dat plan werd anders dus hebben we een extra dagje hier. Zondag is het druk hier aan de boulevard: veel joggers, wandelaars en luxe strandpaviljoen bezoekers hier bij dat strandpaviljoen waar koningin Fabiola zo graag kwam. Het is een beetje de upper class die je hier uit de dikke Volvo’s en BMW’s ziet stappen en dan paraderend het verharde plateau van het strand, richting strandpaviljoen ziet nemen. Eigenlijk had ik daar ook wel even op het terras willen zitten, maar heb geen zin om 4x zoveel te betalen voor een drankje dan thuis op mijn eigen terras van camping Playa Granada, of dat van de Wallies. Bovendien zijn we vergeten om onze zondagskleren mee te nemen, en een joggings broek met slobbertrui zit wel heel lekker comfortabel en die sketchers “instap schoenen” ook, maar vallen geheel uit de toon als ik zie wat er naar dat strandpaviljoen toeloopt.

Tijdens onze ochtend wandeling was het ook al zo druk, maar toen met mensen in onze kleding stijl, sportvissers, maar liefs 64 stuks op een rij, namen zo’n beetje heel het strand van Motril in beslag, ze hadden een wedstrijd. Klokslag 9 uur, een harde knal: het startschot voor de wedstrijd, ineens gingen al die vissers ingooien de een nog verder dan de ander, de wedstrijd was begonnen.

Toen we vanmiddag weer de hondjes gingen uitlaten klonk het eindschot, en voor wij weer van het strand waren, waren de meeste vissers al klaar of bijna klaar met opruimen. Ze laten wel veel draad liggen van dat nylon snoer, dat snap ik nou weer niet, is toch ook gewoon weer plastic afval en erg onvriendelijk voor de dieren in en rond de zee. Sukkels. Als ik bij de organisatie hoorde, zouik bij elke plaats waar nog snoer lag de desbetreffende visser diskwalificeren, dat is goed te doen, ze hebben allemaal een nummer.

Op het menu van vandaag staat Risotto, plaats van het restaurant camping Playa Granada. plek 48, huurder van deze uitspanning de Wallies en wat denk je: weer fantastisch,wat betekent dat er weer te veel gegeten wordt door mij, dus sla ik vanavond maar weer over. Twee keer eten op een dag kan ook makkelijk in de vakantie. Niet te vroeg ontbijten en niet te vroeg lunchen dan gaat dat prima.

Alles is weer reis klaar. Ondanks dat er stiekem steeds wat bij komt in ons busje, want ja er wordt zo nu en dan toch weer wat gekocht, zo is er een hoofdkussen bij gekomen, want Lineke zag er een bij de Aldi die extra smal was, je weet wel zo’n half kussen daardoor past ze nu beter in het bed van 1.85: ze ligt nu hoger. We hebben inmiddels een waterzuiverings kan, bij Leo gezien in Frankrijk, heel handig, scheelt enorm veel water sjouwen. Er zit een filter in de kan, die filtert het kraanwater zodat het niet meer naar chloor smaakt, echt top dat ding, maar het moet wel weer een plekje. Tot nu toe past er alles in zonder proppen en zonder dat je het idee van overvol krijgt. Wij hebben in ons kleine busje wel 1 keer zoveel mee als de Wallies in hun grote camper, oorzaak is gewicht. Wij zijn geladen met alles er in 2840 kg, speciaal laten wegen door de NKC en we mogen 3300kg wegen: wij hoeven dus nergens naar te kijken, als het er inpast kan het mee. Dat is bij de Wallies anders: die mogen weleenswaar 3500kg wegen maar dat wegen ze zo, zij hebben maar weinig over om te stouwen. Als straks de nieuwe regels omtrent het B rijbewijs veranderd zijn kunnen ze de camper omzetten naar een hoger gewicht, hij is nu terug gekeurd.

Het weer vandaag is minder dan gisteren, de zon heeft meer last van bewolking en de wind komt uit de verkeerde hoek, ten opzichte van vanochtend is de zee ook een stuk onstuimiger, geen korte broek vandaag.

Hans

Marijke ik jou toch ooit verteld altijd een mantelpakje bij de hand te hebben.