Verkast

We zijn weer door gereisd vandaag, niet ver, we zijn nu net voorbij Malaga op het terrein van een Nederlandse eigenaar. Plaats naam: Cartama, eigenlijk in de middle of nowhere . We hebben een prachtig uitzicht over de vallei, alleen die shit wind: die zou er niet moeten zijn.

Rond 9.45 uur zijn de Wallies vertrokken, we hebben Willem even geholpen met het eruit rijden, de camping is eigenlijk te klein voor een camper. Ook al zeggen ze dat het tot 7 meter gaat. Het gaat, maar er zal hier op camping Playa Granada ook de nodige schade gereden worden. Willem niet, die werd er netjes uit gecoacht door zijn harem. Beetje vooruit, dan weer achteruit wat op en neer steken en uiteindelijk stond hij zo dat de camper zonder de bomen te raken het pad kon vervolgen, past allemaal net. Wat ben ik toch blij met mijn busje, past altijd, behalve op de propcamping in Altea.
Wij zijn eigenlijk gelijk na hen vertrokken, maar wij wilden nog even gaan tanken bij de Alcampo van Motril tegenover de Lidl. Daar hadden we gezien dat de diesel een mooie prijs had, €1.55 de liter. Nog even paar boodschappen bij de Lidl en daar gingen we richting Malaga. De route was echt magnifiek, prachtige uitzichten op de dorpen en steden langs de zee, die prachtig door de zon verlicht werden, dan die azuur blauwe zee daar achter, fantastisch, kan zo in een plaatje. De plastic spinnenwebben waren een heel stuk minder, maar helemaal weg was het niet. Op dit stuk van de route was veel meer tuinbouw tegen de helling, wat het nou precies was kan ik niet zeggen, soms leek het op ingepakte wijnranken , maar ik heb die nog nooit ingepakt gezien, maar is in Spanje misschien de manier: soms leek het meer op fruitbomen en dan weer op olijfbomen, wat zeker is: het ziet er veel beter uit dan plastic spinnenwebben.

Om 12.05 uur waren we bij Mariposa Libre in Cartama. Vertaald is dat de vrije vlinder, met dank aan Alice. Het is een kleinschalig camper terrein waar officieel nu 6 campers mogen staan, staan er nu al 7, aanvraag voor maximaal bezetting is al gedaan, dan kunnen er 16 komen staan met allemaal een plek van 60 vierkante meter. Wel moet er dan extra sanitair bij gemaakt worden, nu is er een klein gebouwtje met douche en toilet in een ruimte, ziet er keurig uit, en onder het zelfde dak is een afwas gelegenheid. En er staat een twee pits electrisch kookplaatje. Bij de woning van de eigenaar staat onder de veranda een koelkast met drank er staat zelfs een kast met sterke drank, kun je zo pakken, beetje zoals bij de Grens, je schrijft op wat je gebruikt, en rekent afbij vertrek. Respect en vertrouwen staat hier hoog in het vaandel. I like it.

3 dagen in de week kun je hier Hollandse snacks krijgen, dan toveren ze de boel om naar snackbar, morgen frietje mayonaise met kroket, nu al zin in. Echte Hollander.

De omgeving is hier tamelijk woest, maar wel indrukwekkend, het dorpje is op fiets afstand: dat gaan we morgen dan is bekijken, je schijnt hier ook goed te kunnen wandelen, en dat zet ik voor morgen ook in mijn agenda, ik wil de route van 10km naar de toren die je vanaf hier ziet wel doen morgen, tenslotte heb ik me vorige week weer ingeschreven voor de Vierdaagse van Nijmegen, dan zal er ook weer getraind moeten worden. Mijn knie is nog niet helemaal hersteld van de acute artritis, ik voel de plek waar de ontsteking zat nog met elke beweging, maar het doet geen pijn, ik voel gewoon iets in mijn knie.


Reacties

Reacties

Els

Ook jij maakt werk van je tijdelijke baan zie ik wel?

Ada

Leuk dat de eigenaar zoveel vertrouwen heeft in zijn gasten.

Marc en Alice

Wat leuk! Weer de vierdaagse lopen. Maar pas op met je knie?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!