Alvor



Gisteravond toen ik terug kwam lopen van het toilet zat daar in eens onze buurman in het donker voor zijn tentje, ik schrok er gewoon een beetje van, het is hier om 19 uur al echt flink donker en verlichting is er niet in onze boomgaard, enkel het licht van de lichtsnoer bollen onder onze luifel, dus op het laatst zag ik in mijn ooghoek iets zitten, en ga ik er vanuit dat het de buurman moet zijn geweest, in de schrik zei ik Bonjour in plaats van bomdia, hij reageerde niet. Binnen in de bus zei ik tegen Lineke: hij is er weer, zit voor de tent. Maar even later toen we naar de Wallies gingen was hij weg, waarschijnlijk naar binnen in zijn huisje, de tent. Aan de waslijn hing weer de handdoek.

Nu lijkt de tent weer onbewoond, de handdoek is weg, het slotje weer op de rits. Hij vertrekt dus vroeg zelfs op zondag.


Het weer is fantastisch, de week begint voortreffelijk, of het heel de week zo blijft is afwachten, mijn weer app geeft voor het midden van de week kans op regen af en wind. Maar kans op is niet zeker dus houden we ons nog even vast aan mooi weer. En anders zoeken we dat gewoon op. Zo leuk, dat rond reizen zonder vaste kaders. We hoeven niets, en kunnen bijna alles. Wat wel moet, is de 26 februari weer thuis zijn want de 27ste gaat het werkende leven weer beginnen.


Toen we 7 januari aan deze reis begonnen hadden we tijd zat, nu moeten we al een beetje plannen om op tijd zonder stress weer thuis te komen. Langzaam komt het moeten dus toch weer terug. De laatste 3 weken zijn aangebroken, dat lijkt nog een hele tijd, en eigenlijk is dat ook zo, maar we zijn ook ver van huis 2.356 km, we willen hooguit 400 km per dag rijden, maar de komende week rijden we nog niet of nauwelijks, genieten van de Algarve met zijn mooie zon, zee en strand, we moeten zorgen dat we 6 reisdagen overhebben om rustig richting thuis te komen, we kunnen hier in de omgeving in principe dus nog 2 weken blijven. Nou vind ik het ook lekker om zo nu en dan een rust dag te nemen, maar als het weer richting het noord oosten minder mooi en regenachtig is, hoeft een rust dag niet. Een ding is zeker, we proberen tot de laatst mogelijke dag voor het echt moet, te genieten van mooi weer.


Gisteren zijn de boodschappen gedaan, we hoeven vandaag dus niks, iedereen zit te genieten in de zon met een boek op de schoot, en ik schrijf mijn verhaal, klungel wat, schilder nog een steen, en ga vast ook nog wel weer even lezen.


Nadat de afwas is opgeruimd en weer in de kast zit, heb ik ook mijn boek gepakt en voor ik het in de gaten had, was de middag voorbij, zaten we weer in het laatste zonnetje, wilden de hondjes eten en weer uit gelaten worden. Een rondje om de camping duurt een half uur, Lineke gaat mee, leuk.


De Wallies waren nog even na de middagrust gaan wandelen met Wallie, en gelijk nog wat biertjes 0.0 gehaald hier achter in de supermarkt, in de aanbieding. En nu zitten we heerlijk binnen in de camper van de Wallies te snaaien. Stokbrood, kaasjes, guacamole mmm. De tent bewoner nog niet gespot, ben benieuwd of hij straks weer voor zijn tentje zit.


Ik ga zo nog even douchen, als er tenminste druk op het water staat in het tweede toilet gebouw, het eerste had dat net niet, gelukkig had ik alleen een plasje gedaan, voelt een stuk minder ongemakkelijk als je niet kunt doorspoelen. Dadelijk eerst even de kraan aan en het warm water proberen, dan pas de kleren uit. En anders wordt het wassen aan de wasbak, dat kan ook. Ik heb trouwens ook een buiten douche als ik zorg voor 5 liter warm water kan ik ook nog achter de bus douchen. De voorkeur gaat uit naar lekker warm water in het toilet gebouw.

Reacties

Reacties

Diny van ham

Het lijkt wel het begin van een thriller over een man in een tentje
Om je te bescheuren❤️❤️❤️????

Sabine

Ja, ik voel een schrijverscarrière voor je aankomen Marijke ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!