De tent bewoner

Het douchen gisteravond was heerlijk, het water liep weer, en ook in het andere toilet gebouw. Toen ik in mijn badjas uit ons busje stapte was daar onze buurman weer, ook hij verzamelde de spullen bij elkaar om te gaan douchen, spraakzaam is hij niet, zelfs een beetje schichtig, na onze eerste ontmoeting afgelopen zaterdag waarin hij toch echt even naar me lachte toen ik vroeg of hij Engels sprak en hij nee zei jij Portugees. Maar sindsdien zie ik hem eens per dag s’avonds, of als hij terug komt lopen en we zijn nog buiten of als we richting de Wallies gaan. Verder lijkt het tentje echt onbewoond.


De fiets die er naast staat is denk ik nog niet gebruikt nadat hij tegen de boom is neer gezet, hij zit vol spinnenwebben die zelfs van de fiets naar de tent gaan. Het tentje zit onder de shit, het staat namelijk onder een van de boompjes in onze tijdelijk verworven boomgaard. Ook weer zo’n openbaar mussen toilet. Na inspectie van onze bus, wij staan namelijk in de aanvlieg route heb ik geconstateerd dat de meeste mussen het toilet halen.


Tijdens mijn wandeling ruimt Lineke altijd de bus op, maakt het bed weer hotelchique en zorgt voor een heerlijk ontbijt als ik terug kom. Deze keer had ze zelfs ons chemische toilet geleegd, iets wat eigenlijk op mijn to-do list staat. Daarvoor moet je hier best een eindje lopen, toilet gebouw 1 voorbij richting de uitgang van de camping. Je komt dan langs een soort opslagruimte van de camping onderhoudsmedewerkers, daar kan ik trouwens ook een A4 over vol schrijven, wat een drukkers zijn dat. Maar wat Lineke ontdekt heeft, is dat onze tent bewoner daar ook werkt, tenminste dacht ze dat ze hem daar vanochtend bezig zag. Zelf heb ik het nog niet gezien, maar ik ga op onderzoek.


Eerst fietsen we even naar de Lidl in Portimâo en langs de Intermarche want daar hebben ze lekker donker bruin alcohol vrij bier. Ik hoor jullie denken, weer boodschappen, ja weer, bijna elke dag moet er wel wat gehaald worden, elke dag vers zullen we maar zeggen. Geen kelder, geen diepvries zelfs geen voorraad kast, slecht een koelbox weliswaar op stroom of 12 volt stroom en een kratje met wat voorraad, en een fruitmandje logisch dat we dus bijna elke dag boodschappen doen. Onze dagelijks uitje, lekker ff op de fiets de ene keer links om dan eens rechts om: zo doe ik dat ook wandelend met de honden. Als wij hier een week zijn kennen we heel Alvor en alle routes naar Portimâo.


De zon steekt nog steeds, een beschermingsfactor is al nodig. Er zijn al wel wat meer wolken aan de lucht, hier op de camping zien we er nog niets van, strak blauw is het hier, maar net op de fiets zagen we hier en daar toch wat sluierbewolking aankomen, een zacht briesje met iets koudere wind voel ik zo nu en dan ook. Zolang de zon schijnt zoals hij nu doet, is dat briesje eigenlijk wel lekker.


We hebben laat geluncht, dus zijn we ook later klaar met alles, terug lopende van de afwas leek er een onweersbui aan te komen, dus alles onder de luifel, we hadden nog steeds zon aan de voorkant, de donkere wolken aan de achterkant, ik wist dat ze er waren maar vanuit mijn positie niks aan de hand. De Wallies liggen voor ons in hun luie stoelen te slapen: dat doen de hondjes ook op hun matje en Lineke en ik zitten heerlijk relaxt te lezen in een spannend, dat is Lineke haar boek, en mijn boek is een boek van Esther Verhoeven “rendez-vous” moet een literaire thriller zijn, ik vind het tot nu toe nog niet echt spannend, het boeit me wel kan dus redelijk blijven zitten. Het is mijn vierde boek van deze reis, en ik ben op de helft, kan bijna in de krant.


Rond 16.15 gingen Lineke en ik met de hondjes richting de poort om nog een rondje te lopen, even langs het toilet, ik wacht en raak in gesprek met een Engelsman, komt altijd door de hondjes, deze man had ook een Jack Russel en vond die twee van ons natuurlijk leuk, hij ging op de rand van het muurtje zitten en Bea en Trics vonden hem reuze interessant, oorzaak hij had honden koekjes in zijn broek zak en natuurlijk roken ze dat meteen. Zijn Jack Russel heet Jack met de voornaam en little shit in the middle en Russel met de achternaam. Hij zei: als ik hem roep dan komt hij niet dus roep ik Jack little shit kom. Was een leuke vent. Hij had nog een mooie route voor ons naar de rivier leuk stukje natuur komt uit bij de haven. Wij zijn vanaf de boulevard terug naar de camping gelopen waren om 17.10 uur terug mooi rondje. Wij waren warm van de wandeling, we liepen namelijk heel de weg in de zon en hadden al een trui aangedaan omdat op de camping de zon al achter de bomen gezakt was, dus terug op de camping zijn we lekker onder de luifel gaan zitten, maar wel met ons gas-straal kacheltje aan, en ik moet zeggen dat maakt net het verschil. Gerian is nog lekker bij ons komen zitten, en Willem doet zijn eigen ding.


Onze buurman heb ik heel de dag niet gezien, de ontdekking van Lineke deze morgen betrof een andere man, ik vond hem er nog niet op lijken, maar Lineke zegt och ik heb hem eigenlijk ook helemaal nog niet goed bekeken. Warempel: daar komt hij aan, moe en versleten sjokt hij met een tasje in de hand richting zijn tentje, hij zet twee plastic tassen achter zijn tent, zoekt wat spullen bij elkaar waaronder zijn handdoek en gaat weer richting toilet gebouw. Even had ik wat zicht in het tentje, het zit vol rommel, Gerian zag ook nog een zwarte koffer, volgens ons zit heel zijn hebben en houden er in. Wij vullen het natuurlijk allemaal een beetje in: uit huis gezet en nu is dit zijn plekje zo lang hij het volhoudt. Eigenlijk best zielig, jammer dat we er niet mee kunnen praten, dat zou in de tijd dat wij hier staan zijn avond een stuk gezelliger maken. Want nu is hij douchen over een uur is het hier stik donker en koud, waar hij eet is me nog niet duidelijk, ga er een beetje vanuit dat hij dat doet voor hij naar de camping komt. Eten koken hebben we hem niet zien doen, dus eenmaal terug hier en de handdoek weer aan de lijn, zal hij snel dat tentje in duiken. Ik blijf nog ff zitten hier bij mijn kachel om het allemaal te bekijken.


Hij blijft lang weg, of hij drukt 2x op de knop buiten de douch voor warm water en denk hier is het ten minste warm, of hij is nu ergens eten. Het is nog licht, wordt nu wel snel donker, ik heb de licht snoer al aan, en we zitten inmiddels met z’n vieren Willem is ook nog een biertje komen drinken.


Gerian haakt het eerst af, krijgt het koud, zat ook het verst van de kachel. Willem is het laatst gekomen heeft de beste plek voor de kachel, maar die gaat naar oma kijken zegt hij, hij bedoelt Gerian. En Lineke wil ook naar binnen, zit ik hier in mijn eentje omdat ik nieuwsgierig ben naar de tent bewoner.


Ik geef het op, doe de kachel uit en ga ook naar binnen, nu iedereen om me heen weg is krijg ik het met mijn korte broek ineens ook koud.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!