Regen

De bewolking die gisteren al Alvor binnen kwam heeft vannacht de eerste regen sinds drie weken doen vallen, niet veel, maar lichte druppels op het dak van ons busje heb ik wel gehoord, rond een uur of 5 is de stroom uitgevallen, dat merk ik omdat mijn cepap apparaat dan uitvalt en ik het dan benauwd krijg. Je kunt je wel voorstellen: als je twee pinnetjes in je neus hebt , die constant lucht naar binnen blazen waardoor ik automatisch door mijn neus blijf ademhalen en het stopt met blazen, het door de neus ademhalen benauwd wordt. Gelukkig word ik dan wakker, en was de conclusie: geen stroom. Oorzaak zou kunnen zijn het verlengsnoer buiten waar water in de stekker is gekomen door de regen, dat was mijn eerste gedachte, dan springt de hoofdschakelaar om, lossen we morgen wel op. Ongeveer een uur later ging echter de stroom weer aan, geen hoofdschakelaar in mijn bus dan dacht ik, dan zullen er meer geen stroom gehad hebben. Tot nu toe geen probleem meer gehad.


Het weer is anders vandaag, even hebben we buiten gezeten, maar al snel is binnen toch beter, en koud willen we het niet hebben. Vanmiddag komt de zon door, dan breken we het kamp af morgen rijden weer een stukje verder.


In ons busje ie het best gezellig, Lineke heeft van de twee stoelen een loungebank gemaakt, en ik van ons bed, zo zitten we heerlijk languit te lezen en hebben alles binnen handbereik. Koffie, thee, limonade lekker koekjes en chocolade. En de hondjes liggen onder Lineke’s loungebank in hun mandje zij aan zij lekker te slapen: hoe huiselijk wil je het hebben…….. Ik houd dit wel even vol.


Vanochtend tijdens de koffie zei Gerian of we de buurman hadden horen snurken gisteravond? Nee, niets gehoord, nou, zei ze, toen ik Walli uit ging laten gisteravond voor het slapen gaan was hij een heel bos aan het omzagen. Wij staan er echt dichtbij maar hebben niets gehoord, goed geïsoleerd busje.


Bericht van Joep en Margot: die zijn al aardig op huis aan, rijden vandaag Spanje uit naar Meze in de buurt van Montpellier en hebben afgelopen nacht veel regen en wind gehad, en nu is het rond de 7 graden maar geen lekker weer, vast wennen aan thuis zegt Margot. Thuis schijnt de zon zag ik op de weer app, lekker voor de thuisblijvers: het is jullie gegund. Wij zoeken hem wel weer op, en hopen dat we daar steeds verder voor richting huis moeten rijden, dat zou mooi zijn als wij het mooie weer meebrengen.


Morgen rijden +-250 km ongeveer van de zuidkust vandaan, hier is de komende dagen het weer gewoon echt minder, bewolking en wind. Ter hoogte van Evora is het morgen al weer vol zon volgens de app, we gaan het zien, want wij gaan kijken daar. De app geeft daar sowieso nog tot zondag mooi weer af, dan gaan we zondag nog verder richting noord, zo komen we langzaam op huis aan.


Het duurde lang vandaag voordat het weer zo lekker was om buiten te gaan zitten. Ik geloof dat Gerian ons rond drie uur uit ons busje haalde, de lunch samen hebben we overgeslagen, inplaats daarvan gaan we vanavond uit eten hier aan de haven in een vis restaurant. Maar samen even in de middag wat drinken in de zon is natuurlijk wel lekker. Nu is het mooi weer dacht ik, dus ik ga opruimen, de mat onder luifel moet schoon, door de regen is die toch een beetje vuil geworden, maar het valt mee, alles moet van de mat: stoelen, tafel, bijzet tafel, opstapje en alle stenen om het hoogte verschil op te vangen: de tochtstrook schoon en ga maar door. Maar om 15.30 uur was ik klaar zat alles weer op de goede plek in de bus, staan de fietsen weer op de trekhaak en heb ik zelfs mijn korte broek nog even aan gedaan omdat het warm is in de late middag zon.

Lineke en Gerian hebben de hondjes uitgelaten, want als ik eenmaal aan het opruimen ben dan moet dat eerst af, en daar hebben de hondjes maling aan, die willen gewoon uit op hun tijd. Lineke is nu even douchen, ik ga dat doen als zij terug is, kunnen we mooi op tijd richting haven, want laat eten, daar doen we niet aan


Heerlijke douche jammer dat na 10 minuten, misschien zelfs nog eerder het warmwater uit springt, maar het is wel gratis, nou ja zit in de prijs inbegrepen €17 per nacht met de ACSI korting inclusief stroom, water en +-10 minuten warme douche, zo vaak je wil. Alleen de wasmachine kost extra. Mijn haren zijn weer droog geföhnd, ik ben er klaar voor wandelen zo lekker naar de haven. Bea en Trics passen op het huis.


Het uitzicht in dat vis restaurant waar wij zaten was fantastisch: een prachtige wolken lucht waarachter langzaam de zon weg zakte, je krijgt dan zo’n mooie gouden rand om de wolken en de lucht er omheen wordt prachtig oranje-goud. Nadat de zon helemaal gezakt was leek het wel of de scherpe kanten van de wolken er in geknipt waren, net zoals je dat soms van een papier knip kunstenaar ziet. De vis was zo vers dat we die zelf uit konden kiezen, lag vers gevangen op ons te wachten. Red snapper hadden Lineke en ik gekozen, Gerian en Willem hadden zee tong. De bijgerechten zijn niet wat wij gewend zijn, ik vond het niets bijzonders. Eigenlijk heb ik tot nu toe het lekkerste gegeten thuis op de bakplaat.


Vanavond geen brandy Dog! Ga zo nog ff Elske bellen en dan vroeg naar bed.

Reacties

Reacties

Jan Visser

Langzaam weer naar het kikkerlandje ?

Hans

Lekker leventje leiden jullie.
Geniet ervan.

Els

Ik ben het met je eens. Thuis kun je het eten zo lekker maken als je wil. Maar de echte Portugese verse vis is niet te versmaden.

Willem W

Jullie mysterieuze buur(man).
Conclusie: 1-mogelijk een dorpsbewoner die zijn schoonmoeder een poosje op bezoek bij haar dochter heeft.
2-mogelijk toch een sprookjes huwelijk heeft en met de heks getrouwd is.
3-mogelijk een zzp er of doe het zelf er is. (Hubo).

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!