Golf van Biskaje

Rond uit fantastisch is het hier, wat een mooie plek in Europa, aan de ene kant kijk ik op de zee met zijn rotsen in plaats van stranden, en het land in kijk ik tegen besneeuwde berg toppen. Eerste indruk is dus erg goed.

We hebben 270km gereden vandaag om hier te komen, eigenlijk wilden we naar Santander, is hier iets verderop ook aan de golf van Biskaje, maar daar mochten volgens de website geen hondjes op de camping. Achteraf gezien helemaal niet erg we hebben nu zo’n mooie plek, met prachtig uitzicht, de beste plek tot nu toe.

Het eerste stuk van de reis was maar saai, wel mooi maar allemaal hetzelfde plaatje: glooiende weides, met op de achtergrond besneeuwde bergtoppen. Toen wisten we nog niet dat we daar dwars door heen zouden rijden. Het werd steeds interessanter, hoe hoger we kwamen, hoe mooier het werd. Uiteindelijk zijn we op een afslag na door een ski gebied gereden. Het is net Oostenrijk.

We waren hier om 13 uur en dat is mooi op tijd om nog kans te maken op een plek, en eventueel nog een beetje een leuke plek. Nou wij hebben een fantastische plek, eigenlijk de mooiste. We staan als laatste van de rij, dus hebben wij vrij uitzicht, als je uit de raam kijkt vanaf de stoel in de camper kijk je over een prachtige glooiende wei, kei groen, het geeft ons het Oostenrijk gevoel. Aan de achterkant van de bus is een groot gezamenlijk grasveld waar elke camper die aan deze kant staat gebruik van maakt. Je zit dan heerlijk in de zon, morgen vroeg komt de zon op aan de kant waar wij de luifel hebben, hoe mooi wil je het hebben. We kunnen hier wandelen, fietsen en eventueel met de bus naar Santander als we dat zouden willen, maar voor mij hoeft dat niet.

Ik ben al een eind wezen wandelen met Gerian en de honden, en heb het uitzicht op de golf van Biskaje al gezien. Een mooie strak blauwe zee, en dat geeft hoop op heel mooi weer. Langs deze kust, dus hier de golf van Biskaje, maar straks ook de atlantische kust schijnt een hogedrukgebied te zijn de komende 14 dagen, en laten dat nu net de dagen zijn dat wij hier rond zwerven. Soms moet een mens een beetje geluk hebben.

De fietsen zijn er ook al af, Lineke en ik zijn al omhoog gefietst naar het dorp, de hoogste kerk hebben we al van dichtbij gezien, en het uitzicht van daar is natuurlijk helemaal fantastisch.

De camperplaats waar we staan is nog vrij nieuw, ik vind het slim van boeren dat ze een stukje land om toveren naar camperplaats. Waar kunnen je nu mooier zijn dan op het boerenland, platteland is niet het goede woord hier, niets is plat.

Het sanitair is ook nieuw, 1 heren / dames en 1 invalide en volgens mij zijn er ook 2 douche’s maar zo goed heb ik nog niet gekeken. Er staat een grote wasmachine 8 kilo en droger. Douche kost 1€ voor 7 min. warm water en wassen 4€ en drogen ook. Verder staan wij hier aan de stroom voor €16 per nacht. We mogen hier 72 uur staan, maar een van de gasten waar ik vandaag mee gesproken heb zei dat ze hier al 14 dagen was. Wij staan, zijn nog niet ingeschreven, dus onze 72 uur is nog niet ingegaan. Het zal alles aan het weer liggen hoe lang wij hier blijven, maar uiteindelijk moeten we weer verkassen, want 27 februari komt steeds dichterbij en dan moet ik toch echt weer beginnen met werken.

We genieten nog maar ff.

Els

Zo heerlijk relaxt allemaal.
Dat kun je toch eeuwig volhouden.
Kun je geen verlenging aanvragen Marijke?