Cóbreces

Cóbreces


Het dorp waar we zijn beland, is een echt klein plattelands dorp in Spanje, veel van de huizen zijn verlaten en staan er armoedig bij, en andere zien er weer goed onderhouden uit. De camperplaats waar wij zijn beland is goed. Zelden zien we camperplaatsen die zo goed en schoon zijn als deze. Er kunnen 17 campers staan, en vannacht stonden er 15. Duitsers, Franse, Belgen, Nederlanders, en Spanjaarden dus van alles wat. Wij staan met de achterkant van de bus aan de tuin, en daar zitten we vanaf het middaguur ook heerlijk op het gazon met onze stoelen en tafel heerlijk in het zonnetje. De wind is een beetje gedraaid ten op zichtte van gisteren, dat maakt het iets frisser, maar de zon staat heel de dag aan. Uit de wind in de zon is het ook vlot 23 graden.


Het dorp heeft volgens mij 3 kerken en een klooster. Het klooster is nog in gebruik en vanochtend toen ik naar de bakker ging hoorde ik de priesters zingen. Even Googlen gaf ons nog wat extra informatie: Abadia Cisterciense Santa Maria Viaceli

www.monasterioviaceli.com volgens mij zijn er ook nonnen, wel zo gezellig. Het klooster is ook te bezoeken, wellicht dat ik daar morgen eens een kijkje ga nemen.


Vandaag heb ik gewandeld met Gerian in dit prachtig gebied, en ben ik op de fiets naar het uiterste puntje op de klif hier geweest: een prachtig uitzicht punt waar de film Seventeen is opgenomen. Verder geniet ik enorm van de zon en het uitzicht vanaf mijn luie stoel. Lineke heeft de was gedaan, voor het eten gezorgd en evenveel genoten als ik van het mooie weer. Gerian en Willem zijn op de fiets 7 km verderop in het dorp Comillas naar de supermarkt geweest, om boodschappen voor het eten te halen, zo doet iedereen wat. In Comillas staat het huis van Gaudí en eigenlijk moeten we dat ook nog even gaan bekijken, we zijn er nu toch.


De boer die met zijn erf aan de tuin grenst waar wij in zitten te genieten van de zon, heeft een erf vol rotzooi, je handen jeuken als je er naar kijkt, zowel Willem als ik zeggen: ik zou eerst eens een week gaan ruimen. Maar deze boer denk daar anders over. Honden in overvloed, maar ook katten, geiten met jongen, kippen en een actieve haan, een struisvogel, schapen met lammetjes en koeien. En dat op ongeveer 350 m2!! Ganzen lopen er ook nog….

Gisteren was hij de gierkelder aan het leeg rijden over de akkers hier net ver genoeg vandaan zodat we er hier op de camperplaats geen last van hadden. Tijdens onze wandeling hebben we ervan genoten. Er is voldoende te zien aan bedrijvigheid alleen al op dat ene erf.


In de loop van de ochtend zijn er wat campers vertrokken, zijn de blijvers die nog niet aan de tuin stonden verplaatst naar de tuin, en nu loopt het langzaam weer vol. Wij drinken nog wat lekker buiten in de tuin, pikken de laatste zon mee die nog best hoog staat, het is inmiddels half zes geweest, Gerian denkt nog drie kwartier…nou, dan doe er nog maar een.


Reacties

Reacties

Tjallien

Nog steeds heerlijk aan het genieten dus. Doen jullie goed!

Hans

Lijkt me gezellig in dat klooster gemengd en de hele dag zingen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!