Gezamenlijk toilet gebouw



Nadat we eerst rustig aan de dag zijn begonnen zijn Lineke en ik om de beurt even gaan douchen, na het ontbijt, om de beurt zodat we de hondjes rustig buiten kunnen laten en niet alles hoeven af te sluiten.


Met de wetenschap van 7 min. warmwater en de geld automaat waar de euro in moet buiten de douche ruimte, besluit ik om me in de camper uit te kleden en in mijn badjas naar het toilet gebouw te gaan. Tasje mee met shampoo, handdoek, badslippers en föhn.

Ik moet even wachten want de twee douches zijn bezet, aan de was tafel staat een Spanjaard die hier in een kleine Renault traffic naast Gerian en Willem staat zijn tanden te poetsen en heen en weer te lopen naar het invalide toilet, wat en waarom geen idee. Ik let er eigenlijk niet zo op, ben al weer ingedachten omdat ik eigenlijk tegen hem wil zeggen: kun je niet maken man, heel de avond je motor laten draaien omdat je het anders koud krijgt, of om je accu op te laden, dat kan echt niet: je bent niet alleen. Gelukkig spreek ik geen Spaans, is mijn Engels net iets beter als dat van Louis van Gaal, dus kost het me weinig moeite om me in te houden, het blijft bij een gedachte.


Er komt al snel een douche vrij, mijn Engelse overbuur vrouw komt uit de douche, en ik vraag of ik de euro in de automaat voor de douche moet doen, ik zie maar een kasje, Yes was het antwoord. Ik stop de euro er in en hoor gelijk het water lopen, shit denk ik, ik moet alles nog klaar zetten en mijn tijd loopt al. Gelukkig heb ik me thuis al uitgekleed en hoef ik nu alleen de shampoo en de handdoek te pakken en mijn badslippers, je wil niet weten hoe onhandig zo iets dan gaat, alleen omdat je denkt in tijdnood te komen. Ik had tijd zat, haren wassen, mezelf goed insoppen, uitspoelen, afspoelen alles klaar en nog steeds lekker warm water, uiteindelijk heb ik de kraan maar gewoon dicht gedraaid, klaar is klaar dacht ik.


Uit de douche haren föhnen, sta ik daar naast de volgende mannelijke camping gast die zijn tanden staat te poetsen, in mijn badjas met decolleté tot de navel want daar zit ongeveer de ceintuur van de badjas. Ik denk: hoe ga ik dat nu doen, elke beweging met mijn rechter of linker arm, en meestal gebruikt ik die allebei, geeft een inkijk, ik kijk even in de licht beslagen spiegel om mijn vermoeden ook daadwerkelijk te zien, wat een gedoe denk ik dan, het is toch echt beter om mannen en vrouwen niet in een ruimte te zetten.


Lineke gaat na mij richting toilet gebouw als ik haar vertel dat er nu niemand is, maar voor zij er was, was dat al weer anders. Een Spanjaard die met zijn vrouw hier ook staat en s’ochtend gaat sporten samen met zijn vrouw vervolgens yoga oefeningen op de mat in de tuin en dan ook zich opfrist was er ook. Het leek een aardige kerel, zag er keurig uit in zijn kleren, maar onder de douche is het een vies mannetje. Het begint al met de euro in die automaat stoppen, hij had zich op zijn onderbroek na al wel uitgekleed in zijn douche en komt met zijn naakte vol tatoeages versierde bovenlijf over Lineke heen hangen om de euro in dat kasje te stoppen, Lineke dacht gelijk, kun je nou niet even wachten tot ik voorbij gelopen ben, en verbaasd stapt zij haar douche in. Eenmaal onder de douche hoort ze de man alleen maar rochelen en spugen, zo erg dat ze er onpasselijk van wordt, en er uiteindelijk iets van zegt, maar ja of hij het ook begreep.


Ik snap zo iets niet, ik vind het nog vervelend dat iemand naast me op het toilet me hoort plassen, mannen hebben daar blijkbaar in veel gevallen, ik zal niet zeggen allemaal, maar in elk geval deze geen last van, alleen op de wereld zullen we maar zeggen. De mannen van vandaag zijn vertrokken, eens kijken hoe het morgen verloopt.


De dag was verder vooral gevuld met lezen, heerlijk genieten van het weer, we zijn nog wel even naar dat grote klooster gelopen, maar dat is hermetisch afgesloten, kom je zomaar niet in. Morgen weer een dag vandaag was te lekker om te ondernemen

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!