Onderweg naar Würzburg

Onderweg naar Würtzburg

Het was weer eens ouderwets gezellig gisteravond, er werden wat oude foto’s te voorschijn gehaald en de dames (Lineke en Hiltrud) kwamen met allerlei anekdotes, het ene verhaal na het andere, over de kinderen, de brechtstraat, al de plaatsen waar Hiltrud woonde, er waren zelfs foto’s van ons partnerschap bijna 19 jaar geleden, niets veranderd, pfff…. Gelukkig is het nog net zo leuk, gezellig, fris en fruitig als toen.

Na het ontbijt bij Hiltrud, ook weer top verzorgd zijn we om 10.30 vanochtend vertrokken. De eerste uurtjes waren vandaag voor Lineke die was fitter dan ik, hoe zo dat nou komen… slechts 3 biertjes met alcohol, ik ben er al weer klaar mee het blijft toch 0.0 het smaakt me prima en ik voel me fitter dus: win win.

Vanuit Hiltrud zijn we eens via een voor ons nieuwe route richting Würzburg gereden eerst over de K4 en toen de A 45. Nou vind ik Duitsland bijna langs elke route wel wat hebben, maar deze mag er ook zijn. Het was er niet overdreven druk, ondanks de nodige baustelle hebben we niet echt in de file gestaan. Het gebied was mooi glooiend met aan alle kanten de ontluikende natuur met al zijn prachtige groene kleuren van verse blad en gras, maar ook de koolzaad velden, fruitbomen, krentebomen enz. Die een reeks van pastel tinten door dat groen en geel mixen: het is prachtig, wat is dit toch een mooie tijd om deze rit te maken.

Rond 12.30 uur hebben we een kleine pauze ingelast op een parkeerplaats, want ja de oranje tompoezen moeten natuurlijk gegeten worden op Koningsdag, Willem gefeliciteerd. Hondjes even de beentjes strekken en weer door, ik nam het stuur over, kunnen altijd nog een keer wisselen als ik te moe word. In de pauze hebben we bepaald dat we naar Prichsenstadt zouden rijden net voorbij Würzburg op een gemeente camperplaats aan de rand van het dorp, centrum 100 meter. We hebben stroom 16 ampère, water en kunnen het toilet leggen en dat allemaal voor €10 dat is wat we bedoelen, leuke plek weinig geld. Het stadje is een wijn stadje echt authentiek Duits met prachtige vakwerk huizen, we waren blij verrast toen we een rondje deden. Bij het restaurant hier net achter de vesting muur hebben we gelijk gereserveerd om straks te gaan eten, zin in Wienerschnitzel. Volgens Hiltrud moet het van kalfsvlees zijn, anders is het schweineschnitzel Wiener art. Kalfsvlees: laat dat beestje eerst groot worden, zo schattig in de wei.

Buiten de vesting zie je overal de wijngaard hellingen liggen, het is echt een leuk stadje.

We doen toch die Wiener art maar, wij weten niet beter en we vinden die al lekker. Dat kunnen die Duitsers wel: goed bord eten , lekker stuk vlees, meer dan genoeg frietjes, mayonaise en een frisse salade, groot glas wijn en 0.5 bier dat noemen ze alcohol vrij inclusief fooi €45: moet je in Nederland is proberen. Het kacheltje gaat weer aan, we hadden prachtig weer vandaag met zon maar nu koelt het langzaam af.

Min puntje: De kerkklok luidt ieder kwartier, hoop dat dat straks minder wordt en zelfs stopt! We gaan het mee maken.

Jan Visser

Bon appetitte ?
Hebben vandaag PWA gevierd bij ons pleintje , met Joke en Nico en wat kleinzoons
Ben nu uitgeteld hoor wel genoten ?

Jan Visser

Niet te vergeten Jeroen en Nicole ?

Els

Zo houden jullie het wel vol. 2 échte hoogtepunten, tompoes en Zonnetje??