Felsöerszeg Hongarije

Felsöerszeg Hongarije

We moeten nog ruim 500 km dus vroeg weg vanochtend, om 9 uur reden we de poort uit van camping Au aan de Donau, prima camping, wel aan de prijs, maar zoals Els zegt: tel geen centen maar mooie momenten, en dat is helemaal waar.

Noodweer rondom Wenen: het was nu totaal niet druk op de weg, en bij vertrek uit Au was het weer nog prima, maar anderhalf uur later in de omgeving van Wenen was het bar en boos. Het water kwam met bakken uit de hemel, de weg leek wel een beek. Het water golfde over de weg. Ruitenwissers in standje paniek en iedereen op de rem, snelheid werd weer 50 km per uur. Af en toe werd het wat minder, maar de hevige buien bleven komen en gaan tot over de grens van Hongarije.

We zijn eigenlijk in een ruk doorgereden, plas stop voor ons en de hondjes, en nog een keer omdat het fruitmand het begaf, we hadden zo’n hangmandje aan een ketting, maar door het fantastische wegdek in Hongarije knapte het kettinkje en rolden de appels en sinaasappels over de bus vloer, daar moet ik dus weer iets anders voor bedenken.

Het is natuurlijk gewoon een pokken eind, maar we zijn er, en bij aankomst was het weer hier prima en het is altijd gelijk weer kei gezellig. Champagne op tafel, allemaal lekkere hapjes, weer genoeg te vertellen, want ja we zien elkaar nu niet meer iedere week, maar een paar keer per jaar. Voor het eerst dit jaar tot 21.30 uur buiten gezeten onder de veranda door Marc zelf gebouwd.

Na zo’n rit, champagne en lekker eten slaat de vermoeidheid toe, dus vroeg naar bed, morgen weer een dag. Even niet rijden maar gereden worden, want we gaan natuurlijk leuke dingen doen. Op het programma voor morgen Balatonmeer, en restaurant met uitzicht, we zijn benieuwd.