Fantastisch weer!! maar dan dan?

Fantastisch weer!! Maar dan?

Dat is lekker wakker worden, een lichtstraal langs de achteruitkijkspiegel af, daar zit precies wat ruimte tussen de spiegel en de verduistering, hup mijn bed uit de zon schijnt, en hoe. Er staan nog wel veel strepen in de blauwe lucht, de wind is nog een beetje fris, maar de jas is niet nodig. Korte broek, mouwen van mijn blouse op gerold en gaan met die twee ongeduldige dames. Rondje om de camperplaats en het sportcomplex, door een soort park aan de rand van de stad.

Bij terugkomst is Lineke al bezig met het ontbijt, de eitjes zijn gekookt met het water in de waterkoker, dat werkt prima, van Gerian geleerd. Als dat klaar is, is de stroom van de paal op. Geen probleem tot nu toe was dit gratis, de rest stroom van de vorige camperaar op deze plek. We gaan over op onze eigen stroom kijken wat er allemaal kan. Nespreso apparaat werkt dat wisten we al, maar kunnen we ook broodjes afbakken in de airfryer, werkt ook. Nou allemaal top dus, de accu wordt nu bijgeladen door de zon, en als we rijden gaat het helemaal snel dan laadt hij sowieso.

We vertrekken om 10 uur voor een rit van 450 km, dat was de bedoeling, maar helaas, het liep anders.

Nadat het eerste stuk fantastisch verliep, weer over een mooi stuk binnendoor voordat we de A3 richting Neurenberg op gingen. Verliep het stuk na de pauze iets anders, nog geen half uur na de pauze brak er links voor een beugel af die een stuk bumper weg sloeg en ook nog een stuk loop vlak van de linker voorband, de ruitenwissers tank ligt er half onder uit, kortom einde rit.

Daar staan we dan langs de A3 vlak voor Frankfurt, gelukkig hebben we mooi weer, en alles bij ons. Iets minder comfortabel dan we gewend zijn, maar we staan. De Duitse politie vindt dat we veilig staan, dus die zijn nadat ze de weg opgeruimd hebben weer vertrokken.

De ANWB gebeld, want we hebben Europa dekking, maar die zeggen, nee je hebt schade dus moet je de verzekering bellen. De verzekering zegt nee bij Pech de ANWB jullie zijn bij ons niet voor pech verzekerd. Nou na veel 5 en 6 gaat de verzekering het regelen. Er wordt een whatsapp gestuurd naar mijn telefoon zodat ik de juiste locatie kan doorgeven, daarna zou ze terug bellen, dat gebeurt niet. Na een half uur gaan we zelf bellen komen in de wacht voor 50 min. En dan gaat mijn telefoon: Lorrin van de alarmcentrale waar we precies staan, op de A3 richting cologne, wat een doos, nul aardrijkskundigen kennis, ze bedoelt natuurlijk Keulen, en als je maar lang genoeg door rijdt kom je daar van zelf, maar we staan voor Frankfurt duidelijk te zien op de locatie die ik door gestuurd heb, we zijn nu ruim 2 uur verder en de hulp is door onze verzekering net ingeroepen, langleve de pech hulp. Een woord: waardeloos!!

Inmiddels is het half vijf we nemen een biertje zitten hier toch, en rijden doen we niet meer. 0.0 dat doen we wel. Want opletten op al die sukkels op de weg is hard nodig.

We staan aan het einde van een niet drukke invoegstrook, maar je wil niet weten hoeveel sukkels denken dat ze op die strook moeten gaan rijden, die gaan dus met volle snelheid rechts rijden op de invoegstrook, zien dan O Shit ik moet hier niet rijden, moeten er dan weer op zien te komen. Wij zitten op de uitkijk en hebben de vluchtduik in gedachte al gemaakt.

De telefoon gaat weer, de ADAC belt: wo steht Ihr dann? Nogmaals uitgelegd en toen was hij er zo. We worden naar een bandenspecialist gebracht in Offenbach, dan kijken of we toch nog verder kunnen reizen. Wel met schade maar dat lossen we dan in Nederland wel op.

Morgen vroeg om 8 uur gaan ze ons reserve wiel er onder plaatsen, want banden hebben ze niet op voorraad, dan kunnen we met wat kleine aanpassingen naar huis rijden. We zitten hier heerlijk op het gras achter de bus, op loopafstand van alles wat we nodig hebben, we mogen hier overnachten, dus morgen rijden we toch nog gewoon, nou ja iets minder gewoon naar Hiltrud en zaterdag naar huis. Maandag staat er al een afspraak bij de garage dan wordt het vast weer opgelost.

Eigenlijk hebben we best geluk gehad, ik was net een vrachtwagen aan het inhalen toen waarschijnlijk toch het loop vlak van de band af liep, dat gaf een hoop herrie want met dat loop vlak ging van alles mee, een stuk bumper de beschermstrip/ zij bumper die op de deur zit, er brak wat af waardoor de ruitensproeier tank zakte, daar in zit nu ook een deuk en een lek, de bus ging natuurlijk trillen tot dat het loopvlak er af was, toen reed hij weer recht. Gelukkig konden wij snel naar rechts en is er door al die rondvliegende onderdelen geen ongeval gebeurd. De schade word wel opgelost: wij mankeren niets en gelukkig anderen om ons heen ook niet.

We genieten gewoon verder, nothing on the hand.

Tessa

Jeetje dames wat een verhaal en wat fijn dat er niets ernstigs gebeurd is en jullie nog heel zijn. Succes met de reparatie en de rest vd reis.

Els

Wat zijn jullie een partij nuchter. Zou niks voor mij zijn. Zeker dat gehannes en getouwtrek niet. Maar dames jullie hebben gelijk. Alles bij de hand en de verzekering dekt de schade. De zon schijnt en jullie hebben elkaar?

Marc en Alice

Uiteindelijk komt alles toch weer goed! Gelukkig....??

Sabine

Wat een toestand! In ieder geval weer een sappige story voor de geschiedenisboeken;-)Rij veilig, tot zaterdag!

Jan Visser

Zo maak je weer eens wat mee?
Kunnen met jullie meevoelen hoor
We hebben ook zo onze ervaringen
1. met vouwwagen een klapband in nabijheid Oberhausen.ADAC gebeld
Ik had een reservewiel mee, helaas de boring was te klein.
Dus er moest een nieuwe band op de oude velg.
Waar is een bandenzaak. Gelukkig net over de brug ,band op voorraad.
Binnen een 2 uur weer op weg.
2. Met de jullie bekende Suzuki Grand Vitara op weg naar huis vanuit Gagering
Net over de grens bij Kiefersfelden rook onder Dashboard
Paniek in de tent.ADAC gebeld en weggesleept naar een Suzuki dealer.
Hebben de boel redelijk rijklaar kunnen maken . Alleen een richting van de richtingaanwijzer deed het niet meer.
Door bij afslaan de wijzer vaak aanzetten veilig thuis gekomen
De trekhaak stroomvoorziening was ondeugdelijk aangebracht
De rest vertel ik jullie nog wel
Wel thuis ?

Ada

Best heftig en goed afgelopen.. Kranig geweerd.
ANWB daar is altijd wat mee althans mijn ervaring en die is ronduit slecht.
Sukses verder!