Vakantie

Wat een heerlijk woord: voor mij betekent het ff tijd voor mijzelf, doen wat ik wil op de tijd die ik wil en daar past het reizen op de bonnefooi met ons camperbusje perfect bij. Niet reserveren, niet echt een plan maken maar go with the flow. Het enige plan is: we blijven in Nederland.

Uitgeslapen, ontbeten, en om 10 uur nog in de pyjama, O heerlijk, al keutelend opgeruimd, bus in gepakt, en thuis nog geluncht voor vertrek.

Om 12 uur staat de bus klaar gepakt en gezakt voor de deur. Het huis opruimen, alle prullenbakken legen en dan kunnen we. Wel vergeten de afwasmachine aan te zetten…. Leve de lieve buurvrouw!!?

Bestemming voor vandaag: Drimmelen, temperatuur is goed, ik zweet tenminste van 100x trap op trap af, jammer van een beetje regen, maar minder pret hebben we er niet om!

Klokslag 1 uur zijn we dan zo ver, op naar Drimmelen. Nog ff langs de action in Dongen, Lineke heeft daar van de week een leuk bamboe mandje gekocht voor op het schapje in de koffiecorner, (€2,-, dat ze het er voor kunnen maken) blijkt dat er twee naast elkaar kunnen staan en dat is dan net wat mooier en het schuift niet tijdens het rijden, vooruit, nog maar €2,- investeren in de bus.

Wat een eind zeg! We hebben er een half uur over gedaan, pff……. We staan midden op de jachthaven van Drimmelen, voor ons boten, achter ons boten, prachtig wandelpad: wat een rust, wat een rijkdom, en dat naast de deur.

De fietsen zijn er af, stoelen en tafel onder de luifel, koffie klaar en het is pas kwart over twee. Vakantie gevoel al helemaal aanwezig.

Druk is het nog niet als we aankomen. Er staan 8 campers, met ons erbij 25% bezetting, kunnen 32 campers staan. Eens kijken wat er in de loop van de middag nog binnen komt rijden.

Rondje jachthaven brengt ons bij het Panorama : leuke uitspanning met uitzicht over de Amer. Er zitten wat mensen op het terras maar druk is het niet, heerlijk rustig dus. We gaan hier de vakantie inluiden, even genieten van een biertje Leffe blond Leffe bruin, portie bitterballen: wat een feest.

De zilvermeeuw meert hier voor het terras zijn boten af, wellicht een leuk uitje voor morgen, lekker oubollig met de rondvaartboot door de Biesbosch, een keer wat anders dan een sloepje huren. Ik reserveer 2 plekken voor morgen, afvaart 12 uur, ben benieuwd.

De regen en de bewolking hebben plaats gemaakt voor prachtig na zomer weer, we zitten warempel in de zon en het is gelijk heet. Lineke zit heerlijk in de luie stoel te lezen en geniet van een glaasje rode wijn, terwijl ik met aandacht onze belevingen noteer met het zelfde genot, een glaasje rode wijn.

Op de jachthaven is van alles te doen, aan de overkant van de jachthaven van mij uit gezien zit restaurant itz More, je kunt er met de auto komen, het zit aan het einde van een pier, heeft rondom water. Vanaf de Amer als je de jachthaven binnen vaart vaar je erlangs. Het terras boven zit aardig vol en er klinkt muziek. Op de haven zelf is het rustig: zo nu en dan loopt er iemand of komt er een boot binnen varen, het seizoen loopt duidelijk op zijn eind. Er is een prachtige speeltuin, gelukkig geen gillende kids, de tijd van ouders met kinderen zal op de doordeweekse dagen nu tot een minimum beperkt zijn, dat zal morgen anders zijn, weekend en mooi weer.

De camper plaats wordt langzaam ook voller: elke 10 min rijdt er nu wel een binnen….als dat zo door gaat staat het voor het weekend gewoon vol.

Door de avond regen heeft Lineke binnen in de camper ons reeds thuis bereide eten opgewarmd.

De nieuwe tafel, zelf ontworpen en zelf gemaakt kan ook als verlengstuk van het aanrecht gebruikt worden: deze kun je zo draaien dat hij onder de nieuwe maxxfan komt. Het mobiele electrische kookplaatje , de nieuwe onyx pan en de maxxfan als afzuigkap hebben gezorgd voor een heerlijke maaltijd, comfort voor Lineke en geen nare kook geurtjes in ons huisje.

En ik kon lekker in mijn stoel blijven zitten, zodat ik niet in de weg loop, wat vervelend (:

Camperplaats staat half vol.

Tjallien

Heerlijk hoor, lekker genieten!?

Marc en Alice

Leuk, leuk!

Peter & Erika

Ook dichtbij huis kun je genieten. Veel plezier samen. ?