Gorinchem

Voor 11 uur moesten we in Drimmelen vertrekken en dat is gelukt. Zonder ontbijt, nog vol van gisteren hebben we besloten om maar een balans dag in te voeren: begonnen met intermediate fasting. Dus in Gorinchem kunnen we weer los.


We zijn op camperplaats De Punt in Gorinchem. Er is plek zat. Tijd van aankomst +- 11 uur.


Elske komt met de pont over, we staan precies tegen over de jachthaven van Sleeuwijk op de kop van de haven ingang Gorinchem net achter de dijk. Op de dijk zie je Sleeuwijk aan de overkant van de Merwede liggen.


Elske heeft gisteravond nog weer een partus gedaan ( bevalling) nummer 4 in een week stage, dat belooft wat. Daarom heeft ze nu een rust dag en alle tijd voor ons, heerlijk.


Met de boot van 12 uur komt Elske naar de overkant gevaren, vanaf de dijk achter ons campertje zie ik de boot(pont) uit de haven van Sleeuwijk vertrekken en kun je de boot volgen tot deze de haven van Gorinchem in vaart. Wij lopen met de hondjes haar tegenmoet, makkelijk voor haar, hoeft ze niet te zoeken en de hondjes hebben gelijk ook de pootjes gestrekt voordat ze even achter blijven in de camper als wij gaan lunchen in de vesting Gorinchem. We staan fantastisch aan het einde van de parking onder de bomen van de dijk, heel de dag in de schaduw, en samen met de Maxxfan blijft de temperatuur in de camper prima voor de hondjes.


Gorinchem is een gezellige , mooie stad met veel water dus ook veel bruggetjes en havens. In het centrum veel horeca, het ziet er met dit mooie weer heel gezellig uit.


Vroeger toen ik met mijn ouders nog mee op vakantie ging met de boot, zijn we hier vaak geweest, ik weet nog goed hoe bang mijn moeder was om de Merwede over te steken met de boot. Van Woudrichem naar Gorinchem, de eerste keer dat we dat deden was nog met papa’s eerste boot, een omgebouwde houten reddingsloep met kajuit. We moesten allemaal achter op komen zitten zodat de schroef en het roer goed in het water bleven, en mijn moeder scheet zeven kleuren. Zij kon niet zwemmen en vond eigenlijk heel die boot niks, is er wel jaren mee op vakantie geweest, omdat wij, maar vooral ons pap, het geweldig vonden.


Nu kijk ik met andere ogen, van toen weet ik dat het voor mij niet veel voorstelde, als kind kun je hier niet veel. Zwemmen in de haven doe je niet, en de Merwede was een No go. Nu vind ik het prachtig: die oude stad met zijn binnen havens, prachtige grachten panden en gezellig centrum. Ik kan me hier wel vermaken de komende dagen. We hebben het strandje letterlijk om de hoek.


De lunch was heerlijk, Elske weet hier natuurlijk de weg, en zij loodst ons naar een horecagelegenheid op het plein, de Gasterij. Hier kun je lekker lunchen en is het nog betaalbaar zij ze, hier hebben ze de prijzen niet verhoogd na Corona. Een fles rosé 3x broodjes surf&turf €65 inclusief fooi.


Wij zitten er lekker te kletsen met z’n drieën heerlijk onder het genot van, gewoon quality time,, wat is dat toch leuk volwassen kinderen. Na de lunch lopen we nog door het centrum: Elske trakteert nog op een ijsje en we doen nog een boodschap bij de Spar voor we terug lopen naar de fiets. Weinig balans dag geloof ik.


Half 3 waren we weer bij de camper, dat moet ook want ons Koninklijke gezelschap heeft ook vakantie en recht op aandacht. Elske gaat lekker nog even mee, drinkt en knuffelt nog wat voordat ze iets voor drieën weer naar de boot gaat om terug naar Sleeuwijk te varen.


De race begint we zitten op tijd klaar om naar Max te kijken en dan komt er een camper naast ons staan, een grote carthago, en wie stappen er uit? René en Silvia Heijnen uit Steenbergen, eigenlijk uit Heerle. Lineke jaren mee in het bestuur gezeten van Audoe (altijd uit drinken of eten) wat een toeval.


Gister ben ik door een van onze camping stoelen gezakt, niet lachen want het viel mee, gewoon niet te beste kwaliteit stoel waar we toch al 5 jaar veel op zitten. Wat er gebeurde is dat de onder bekleding van de zitting, een soort muggengaas scheurde. Maar dat zorgt er nu voor dat de zitting een soort zak wordt en dat zit niet echt lekker. Bij de Anwb zijn ze nu in de aanbieding, komt goed uit, nieuwe besteld die we hier in Gorinchem kunnen ophalen.


Max weer gewonen, Jeffrey van Elske club kampioen golf in Capelle, wat een feest iedereen blij, en ik met mijn nieuwe stoelen.


De zon staat inmiddels aan de andere kant wat betekent dat we nu voor onze bus onder de luifel echt pal in de zon zitten: heerlijk de avond zon voor de deur, ik kan niet anders zeggen dan dat we een mooie plek hebben en nog steeds naast de deur, we zijn een goed half uur van huis en wanen ons in het buitenland, het zou overal kunnen zijn waar de zon schijnt. Italië, Frankrijk, Portugal maar het is ons eigen Nederland.


We horen het carillon van de kerk we zien boten en campers, fietsers en wandelaars, badgasten aan het Merwede strand, dit is vakantie.


Om nog verder door te gaan met onze balans dag, eten we vanavond van de plaat, lekker veel groeten vlees en wijn in overvloed. Goed te doen balans dag(:

Dadelijk nog lekker stukje chocolade bij de koffie, ik denk dat we dit maar blijven doen, balansen.






Reacties

Reacties

Margot

Een superdag zo te lezen. Weer een met een gouden randje. Thema van deze vakantie is.....juweeltjes sparen.

Marc en Alice

Lekker genieten, balansen doe je thuis?

Diny Peters

Ik heb even een half uurtje uitgetrokken om jouw mooie verslag van de eerste 3 dagen van jullie vakantie te lezen. Ik kan me lekker inleven, krijg er het vakantiegevoel bij. Mooi meegenomen, want ik heb nu geen vakantie meer in het vooruitzicht.
Ga zo door, ik geniet ervan. Groetjes Diny.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!