Gezellig

Gezellig

Wat was het gezellig gisteravond, toeval bestaat niet, noem het dan maar geluk.

René en Silvia Heijnen hadden voor het eerst afgesproken met een van hun dochters die in de buurt van Nieuwegein woont, ergens halverwege om te bbqen. Dat kan als je een camper hebt want dan rijd je gewoon ergens halverwege naar een camperplaats, en laat dat nou net naast ons op de punt in Gorinchem zijn! We hebben ze al minstens 5 jaar niet meer gezien, zo gaat dat als je verhuist naar een ander dorp of stad. Ze waren de camper nog niet uit of stonden onder onze luifel, ze herkenden ons gelijk. Niets veranderd zeiden ze, ja ik was een beetje grijzer geworden maar verder het zelfde.

De dochter met 2 kleine kinderen was vrij snel nadat de camper op zijn plek stond ook aanwezig: de familie Heijnen bbq kon beginnen. Leuk is dat, mensen die je kent in een bepaalde rol ineens zien in de rol van opa en oma. Twee échte ondernemers, want dat zijn ze, nu gezellig keutelend bij die camper, kindjes op schoot, je kent het wel.

Aan elk familie uitje komt een eind en in de avond vonden René en Silvia het leuk om met ons wat bij te kletsen ze nodigden ons uit voor een wijntje, en wel een Italiaans wijntje.

Silvia is half Italiaans (Sardinië) waar ze ook een huis hebben en familie. De wijn was heerlijk en de avond kei gezellig. Het was zo maar ineens 23 uur en dan moet het stil worden op een camperplaats, want niet iedereen heeft het zo gezellig.

Heerlijk geslapen, goeie wijn, 9.15 uur zijn we opgestaan, weer mijn slaapdoel bereikt.

De familie Heijnen is weer terug naar huis, hun weekend zit er op, en onze vakantie begint.

Nadat we een flinke wandeling hadden gemaakt met Bea&Trics zijn we op de fiets gestapt. Het was ff zoeken voordat we op een gezellige toeristische fiets route zaten, maar na wat omzwervingen fietsten we op de dijk langs de Linge. Ook hier ligt een van de waterlinies gebouwd begin 19de eeuw.

Plaatsen als Heukelum, Vogelswerf, Kedichem, allemaal nooit van gehoord, kom je langs die dijk tegen. Mooie dijkwoningen, wel oud maar daardoor juist prachtig en een rustgevend landschap, variërend van boomgaard tot waterplassen met al het schoon dat erbij hoort. We hebben de dijk gevolgd tot Leerdam,de glasstad van Nederland, heel cultureel zijn we ook langs het glasmuseum gefietst, om vervolgens culinair op een terras te gaan lunchen, dat fietsen we niet voorbij….?

Het terras aan het water op de kop van de jachthaven van Leerdam is een top locatie, je zit er echt fantastisch. Voor de lunch hadden we misschien niet helemaal de juiste keus gemaakt, in het kader van balansen, te veel en te vet maar wel lekker. Ook terug hebben we de Linge dijk gevolgd, nu aan de andere kant van de rivier.

3 uur zijn Bea&Trics alleen geweest, gelukkig kunnen ze geen klok kijken, ze waren net zo blij als anders toen we er weer waren. Als beloning ben ik met ze naar het Merwede strand geweest en hebben ze heerlijk gezwommen.

De camperplaats is wat leger geworden, we hebben nu uitzicht op de haven, voor ons staat nu niets meer. Of dat zo blijft is de vraag, ik hoor dat de familie Tokkie die in de volgende rij vooraan staat wel zin in dat plekje heeft, althans zij, hij moet het natuurlijk regelen, en hij is niet zo snel, wel met praten, maar niet met doen.

De Tokkie’s hoesten, proesten, roken en kwaken de tent uit, hij in een korte broek met ontbloot boven lijf en een veel te dikke buik die zo lekker over de rand van de broek hangt, voor-en achterkant vol met tatoes en daarbij geen enkele vorm van schaamte vertoont, en zij in een te kort flodder jurkje dat als een soort tent om het lichaam valt, veel te blond gekleurd lang haar, echt charmant. Wat is dat toch leuk mensen kijken.

Voor ons is net een vrachtschip afgemeerd net vergenoeg door gevaren zodat het zicht niet belemmerd wordt. Er is dus bedrijvigheid genoeg op de Punt.

We boeken nog een nachtje erbij, de stoelen die ik besteld heb worden hier bij de ANWB geleverd, we hopen morgen, maar inplaats van morgen door reizen gaan we dat nu woensdag doen mits de stoelen zijn geleverd.

Hans

We genieten mee met jullie ontspannen reis. Wij gaan morgen binnendoor richting Harderwijk we zullen toeteren als we elkaar zien!
Geniet ervan.

Silvia Heijnen

Wij vonden het ook kei gezellig! Vanavond heb ik een gedeelte van het verslag jullie Nieuw Zeeland reis gelezen.. wat schrijf je heerlijk!

Diny

Bedankt weer Marijke, wat treffen jullie ook heerlijk weer. Houden zo. Gr