Rondje over de brug

Het is weer zover, de eerste wandeltocht zit erop. Na de Vierdaagse van Nijmegen geen wandelschoen meer aan gehad, was er echt ff klaar mee, maar nu kriebelt het weer. Vanmorgen na het ontbijt weg gelopen om eens te kijken of ik aan de andere kant van de jachthaven kan komen, daar loopt een stuk van de waterlinie route. Bij de sluis de brug over langs het kanaal liep ik zo naar de brug van Gorinchem A27. Aan de andere kant over de dijk richting de pont bij Sleeuwijk en daar weer over met de pont naar de Punt. Mooi tochtje 7 km genoeg voor de eerste tocht sinds 6 weken. De kop is er weer af, morgen weer een rondje maar dan in Geldermalsen.

De PTT weet ook niet wat ze willen, eerst krijgen we een berichtje gisteravond laat dat morgen tussen 9 en 12 de stoelen geleverd worden, dan vanochtend een berichtje, sorry het wordt morgen, en dan om 12.04 uur, Uw pakket is geleverd. De stoelen zijn bij de Anwb in Gorinchem. Nou, alles is nu zo bedacht dat morgen de stoelen opgepikt worden bij de Anwb als we hier vandaan naar Geldermalsen rijden. De oude stoelen brengen we naar Elske, die kan er nog wel wat mee en Elske is hier om de hoek ff de brug over.

Het weer was vandaag echt top, het begon rustig aan, niet gelijk volle bak zon, dat was lekker met het wandelen, en vanmiddag zijn we samen gaan fietsen en met een rij wind was dat ook goed te doen: rondje van 30 km richting Vuren waar zich ook een fort van de waterlinie bevindt. Helaas gesloten vandaag. Van Vuren richting Heukelum en ergens halverwege de borden naar het Lingebos gevolgd, en daar zagen we een bordje langs de kant van de weg in de middle of nowhere : ijs boerderij de Oude schuur dus wij links af. Na een paar minuten fietsen kwamen we bij de boerderij, en voor een doordeweekse dag zonder vakantie tijd was het er gezellig druk. Veel moeders met kinderen en natuurlijk ouden van dagen zoals wij, er was op de wei een speeltuin gemaakt en er stonden voldoende picknick tafels, kortom leuk bij de Oude schuur, en lekker ijs. Ze hadden zelfs in 2020 de prijs beste ijsmaker van Gelderland.

Rond een uur of 4 waren we weer terug, met boodschappen voor het eten vanavond. Het is niet altijd feest, eten hebben we vandaag thuis gedaan, lekker op de bakplaat, zo gezellig bakken en braden onder de luifel in de zon. De zon heeft ons verwend tot hij onderging en een prachtige rode gloed over de Merwede brug liet schijnen.

Gerian

Eindelijk internet. Leuke verhalen. Geniet van het mooie weer. Beter dan in Griekenland. Maar dat kan de pret niet drukken. Vandaag vrije dag. We staan aan zee. Dus strandwandelen bij windkracht 8. Groeten Willem en ik

Marc en Alice

Weer lekker eropuit geweest, jullie zullen wel iets goeds gedaan hebben met dat lekkere weer! De voorspellingen zijn ook top. We kijken uit naar het volgende verhaal.