De pont!!

We waren mooi op tijd weg, 10.30 uur reden we de punt af, richting de Anwb van Gorinchem, want ja, de stoelen moeten opgehaald, de zitzak van de doorgezakte stoel wordt steeds groter.

Parkeerplaatsen vol of zo ongelukkig vol dat de plaats die er is te klein is voor bus met fietsendrager achterop. We parkeren maar waar het eigenlijk niet kan, park anyway lights aan en Lineke blijft in de bus, je weet maar nooit, en ik besluit om alleen die 2 stoelen op te halen. Volgens Lineke brug over tweede links, mooi niet.

Toch maar even Google gebruiken en het is 750 meter vanaf de plek waar ik, brug over tweede links ben gegaan. We waren blijkbaar een brug te ver.

De stoelen zitten samen in een doos, een pakket van ruim 12 kilo, en onmogelijk te dragen. Ik besluit om de doos bij de Anwb te laten zodat ik in elke hand een stoel draag terug naar de camperbus. Waar is die camperbus? Ik ben rechts afgeslagen links stukken recht door om bij de Anwb te komen maar hoe nu terug. Ik stuur Lineke een berichtje dat ze me een pin stuurt, maar ze weet niet hoe, gelukkig was mijn uitleg op het plusje drukken voldoende om een pin te krijgen en de bus te vinden. Workout gehad voor vandaag en morgen zeker spierpijn in de schouders en boven armen….

Op naar Elske om de oude stoelen af te leveren, Gorinchem uit valt niet mee: brug over, brug dicht….Oh, tanken kan hier voor de brug en wel voor €1,78.9 : niet verkeerd dus…..tijdens het wachten tanken we de bus af: het kan er maar weer in zitten. Eenmaal Gorinchem uit waren we zo bij Elske.

Binnendoor naar Geldermalsen, is wel 1 uur en 5 minuten, toch kiezen we ervoor, altijd leuker dan over de snelweg. Van Sleeuwijk richting Woudrichem toen richting Leerdam en ineens stonden we voor een pont.

Voor ons een tankwagen die zich zelf had vast gereden. De opgang naar de pont was ook eigenlijk praktisch onmogelijk voor zo’n wagen, zelfs wij met de fietsendrager moesten er echt scheef oprijden en dan raakte de onderkant van de trekhaak de helling nog. De vrachtwagen stond echt vast, die moest met grof geweld maar doorrijden en de schade voor lief nemen….Centimeter voor centimeter ging hij al krakend en schavend vooruit. Er af zal ook wel zo’n probleem geweest zijn, maar daar hebben we niet op gewacht.

Aan onze trekhaak en fietsendrager is niets te zien, maar het schaven over de helling heb ik zowel er op als er af gehoord.

Geldermalsen is fantastisch, een top plek, nu hebben wij volgens de havenmeester wel de mooiste plek, maar toeval bestaat niet dus noemen wij het maar weer geluk.

We worden er natuurlijk steeds handiger in en alles heeft inmiddels een vaste plek, dus we stonden zo weer of we nooit weggeweest waren. We hadden gisteren al inkopen gedaan voor een lekkere lunch: Italiaanse bol met carpaccio en een heerlijk glaasje rosé wijn. Wie doet ons wat. De stoelen zitten heerlijk, vast weer goed voor 5 jaar kamperen en dat voor 2 voor de prijs van 1 (:)

Van de haven af is geen probleem voetgangers en fiets poortje, maar er op? Slot met pincode? Ik stuur Lineke maar weer een berichtje dat ze me de pin-code stuurt. Zij wist het ook niet, stond niet in de mail van aanmelden, gelukkig wist de overbuurman het wel.

Eigenlijk is het te heet om iets te doen, onder de luifel met wat wind is de beste plek op het heetst van de dag. Toch zijn we rond een uur of 4 ff Geldermalsen in gelopen. En zo op het eerste gezicht is daar niets mis mee. Voldoende winkeltjes, wat horeca, AH tegenover de jachthaven, dus morgen vroeg verse broodjes bij het ontbijt.

De hondjes hebben we buiten in de schaduw bij de bus gelaten: veel te warm, ook in de bus is het nu we in de zon staan 28 graden, dat doen we ze niet aan. Ze kunnen hier wel makkelijk zwemmen we staan naast de boothelling en daar lopen ze zo het water in om af te koelen.

Tokkies zijn overal, hier met de neus op de boothelling zag ik er net weer een paar binnen komen op hun bootje met een hoop bombarie en altijd één erbij met het hoogste woord. Wel vrolijk en gezellig, gelijk iets zeggen: zo dames, dat doen jullie goed, we kwamen net aanlopen met bier en wijn.

Hondjes blij dat we er weer zijn, en volgens een buurvrouw hadden ze zich koninklijk gedragen, kan natuurlijk niet anders. Het is nog steeds warm, nog een half uur misschien drie kwartier en dan kunnen de bus deuren achter open, is de zon daar weg en kunnen we beginnen met het afkoelen van de bus. De maxxfan staat op Air out, en frisse lucht komt nu volle bak binnen.

We eten pas laat, veel te warm, en door de bedrijvigheid van bootjes in en bootjes uit, de nodige avond gasten op de haven die ook nog ff gaan genieten van hun bootje en het mooie weer, suppers op de Linge en zwemmers aan de overkant, kortom: reuring genoeg, vergeten we ook een beetje de tijd, maar wat maakt het uit, de tijd is aan ons.

Morgen staan we vroeg op zodat we voor het echt warm is kunnen gaan fietsen Gorinchem Leerdam hebben we gehad nu Geldermalsen Leerdam en terug dan hebben we het mooiste stuk Linge gezien.

Ik was nog ff af nadat ik dit verhaal post, en dan gaan we genieten van een heerlijk avondje buiten.

Tessa

Ladies het klinkt fantastisch. Op en top genieten. Wel verdiend.

Hans

Dat jij met je trekhaak aan de grond zit komt omdat alle ambtenaren in een SUV rijden.
Ik kan met mijn Morgan vaak met geen mogelijkheid over een drempel.
De oplossing is iedere ambtenaar in een Ferrari. Verder zijn jullie goed bezig. Geniet ervan.

Ada

Heerlijk dat tuttelen .